بازیگر «در کنار دریا» که علاوه بر فعالیت در عرصه سینما، در زمینه کارهای بشردوستانه نیز حضوری پررنگ دارد، این بار در جایگاهی متفاوت ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنجلینا جولی تا کنون در نقش‌های بسیاری ظاهر شده است، از یک آدمکش در «آقا و خانم اسمیت» تا فردی با مشکلات روانی در «دختر، گسیخته‌شده» که جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. اما جدیدترین نقش آنجلینا جولی در دنیای واقعی احتمالا غافلگیرکننده‌تر از همه آن‌ها است.

بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوود از این پس از دانشکده اقتصاد لندن (LSE) استاد دوره «تاثیر جنگ بر زنان» می‌شود. جولی از سال 2017 در کنار ویلیام هیگ وزیر امورخارجه پیشین انگلستان به دوره جدید کارشناسی ارشد این دانشکده درباره زنان، صلح و امنیت می‌پیوندد.

جایگاه جولی به عنوان استاد در این دوره معمولا به کسانی اعطا می‌شود که در زمینه کاری خود جایگاه مناسب و متمایزی داشته باشند. توسعه راهکارهایی برای برابری جنسیتی و ارتقا مشارک اقتصادی، اجتمایی، سیاسی و امنیتی زنان از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

جولی از سال 2001 سفر حسن‌نیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بوده و اکنون نیز فرستاده ویژه این سازمان است. این بازیگر با ابراز خوشحالی از برگزاری این دوره، از دیگر دانشگاه‌ها درخواست کرد که در این مسیر گام بردارند. او در این باره گفت: «گسترش بحث‌ درباره چگونگی پیشرفت دادن حقوق زنان و پایان دادن به جرم‌هایی که زنان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، امری حیاتی است. قصد دارم به دانشجویان آموزش دهم و از آن‌ها بیاموزم، همچنین تجربیات خود از همکاری با دولت‌ها و سازمان‌ ملل را با آن‌ها به اشتراک بگذارم.»

این دوره یکساله از ابتدای سال تحصیلی 2017 میلادی آغاز می‌شود و دانشجویان از پائیز امسال می‌توانند برای ثبت‌نام در آن اقدام کنند. سخنگوی دانشگاه گفت که آنجلینا جولی و ویلیام هیگ حداقل سالی یکبار برای مدت زمان تعهدشان در این دوره تدریس می‌کنند.

منبع: گاردین / 23 می

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =