ایران نوشت:روز پنجشنبه 30 اردیبهشت امسال هواپیمای ایرباس 320آ با 66 سرنشین از پاریس به سوی قاهره در پرواز بود که ناگهان از صفحه رادارها محو شده و در سواحل یونان سقوط کرد.

اکنون با گذشت چند روز از ماجرا یک مقام ارشد هوانوردی مصر اعلام کرده که خلبان قبل از سقوط هیچ حرکت غیرعادی انجام نداده و مسیر هواپیما را تغییر نداده است.«ایهاب عزمی» سرپرست ناوبری هوایی مصر به آسوشیتدپرس گفته هواپیما پیش از ناپدید شدن در ارتفاع عادی 37 هزار پایی (11 هزار و 280 متری) در پرواز بود.وی با اشاره به کشف قطعاتی از هواپیما در آب‌های مدیترانه گفت: پیش از این مقام‌های یونانی گفته بودند که هواپیما پیش از ناپدید شدن از صفحه رادار ناگهان و پس از دو چرخش ناگهانی و تند 25هزار پا ارتفاع کم کرده بود.

مقام‌های هوانوردی یونان گفته بودند که مسئولان برج مراقبت هنگام ورود هواپیما به آسمان یونان با خلبان صحبت کرده و همه چیز عادی به نظر می‌رسید.عزمی در بیانیه‌ای همچنین گزارشی درباره تماس میان خلبان هواپیما و برج مراقبت مصر را تکذیب کرد.مصر روز یکشنبه یک زیردریایی خودکار را به منطقه سقوط هواپیما فرستاد تا به جست‌وجوی جعبه سیاه هواپیما بپردازد.

گفتنی است گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار هواپیما را برعهده گرفته است.

با کشف قطعات اجساد قربانیان سانحه هوایی مصر فرضیه حمله تروریستی افزایش می‌یابد. یک مقام مصری اعلام کرد قطعاتی از اجساد قربانیان شامل دست و پا و چمدان‌ها نشان از انفجار بزرگی در هواپیما دارد که نمی‌تواند نشانگر خرابی تجهیزات باشد.

از سوی دیگر یک پایگاه خبری اینترنتی در انگلیس که دیروز خبر از ردپای موجودات فرازمینی در حادثه مرموز هواپیمای مصری داد براساس ادعای دیلی استار و بنابه گزارش‌ها دقایقی قبل از سقوط هواپیمای مصری یک بشقاب پرنده با نوری درخشان و سبز در آسمان دیده شده که به هواپیما نزدیک شده است. چند خلبان ترک‌تبار نیز تأیید کرده‌اند شیء ناشناسی شبیه بشقاب پرنده در ارتفاع 17 هزار فوتی (5181 متری) را در آسمان استانبول دیده‌اند. حال آنکه کمتر از یک ساعت بعد نیز هواپیمای ایرباس مصری در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

به گفته خلبانان ترکیه‌ای، شیء سبز ناشناس پس از مدتی به شکل مرموزی ناپدید شده است. با وجود این تاکنون فرضیه‌های متفاوتی برای سقوط هواپیمای مصری با 66 مسافرش مطرح شده که هیچ‌کدام از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    5 0
    کار خودشون بوده
  • بی نام IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 0
    حالا اونا که یه چیزی گفتن ولی شک ندارم دولت آمریکا و ناسا در مورد تحقیقات و مشاهدات فضاییشون پنهان کاری میکنند و اصل مشاهدات رو رسانه ای نمیکنن
  • بی نام DE ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    5 1
    شعر نگو
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    5 0
    باز یه اتفاق اقتاد توهمات شروع شد
  • یکی IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 3
    بشقاب پرنده؟ یاد فوتبالیست ها افتادم.
  • مهدی A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 0
    باز شروع شد
  • محسن44 RO ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    10 0
    خدایا توبه الان داعش میگه بشقاب پرنده مال ما بوده