مدیرکل اطلاعات هرمزگان گفت: ۳۰ نفر از جاعلین عنوان وزارت اطلاعات و دفتر مقام معظم رهبری در هرمزگان توجیه، ارشاد و مورد برخورد قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام سلیمی در نشست تخصصی با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) و درود به ارواح پاک شهدا و ۲۰۰ شهید وزارت اطلاعات و آرزوی شفای عاجل برای همه جانبازان علی الخصوص بیش از ۸۰۰ جانباز وزارت اطلاعات گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران دشمن ندارد ولی به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی و به لطف پروردگار و عنایات خاصه امام زمان(عج) و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات ایران امن ترین کشور دنیا است.

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال نشان دادن چهره بد از اسلام در دنیا است. کشورهای اسلامی را با هم درگیر و در چند سال اخیر اسرائیل احساس امنیت می کند. اگر چه آتش این فتنه دامن خودشان را نیز گرفته و خواهد گرفت ولی جهان اسلام را با یک خطر بزرگ که همان تفرقه مذهبی است مواجه کرده است.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: وزارت اطلاعات که در سنگر مقدم مبارزه و دیده بانی امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است به دقت مراقب اوضاع است. در این چند سال به ویژه ۲ سال اخیر جریانات تکفیری خیلی تلاش کرده که این آتش فتنه را به داخل ایران اسلامی بکشاند ولی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و با وارد اوردن ضربات سنگین بر پیکره این جریان عملا آن ها را از کار انداخته و دچار یک سردرگمی عجیبی کرده و هر تیمی را که برای عملیات خرابکارانه اعزام کرده قبل از هر اقدامی زیر ضربه رفته و افراد آن یا به هلاکت رسیده و یا دستگیر شده اند.

مدیرکل اطلاعات هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان به رغم همه تلاش های جریان تکفیری و داعش، یکی از امن ترین استان های کشور است. این استان با داشتن بیش از هزار کیلومتر مرزآبی و جزایر استراتژیک خلیج فارس و اسکله های بزرگ تجاری و داشتن دو منطقه آزاد قشم و کیش و دارا بودن منابع عظیم گاز، نفت و یکی از قطب های اقتصادی کشور است.

وی افزود: در سایه امنیت، سرمایه گذار می تواند به فعالیت خود بپردازد و هیچ سرمایه گذاری نگران نباشد. اولویت ما حمایت از سرمایه گذاران داخلی و بعد خارجی است. اول ایجاد امنیت و دوم حمایت از سرمایه گذاران. البته با فساد اقتصادی و سوء استفاده و رانت به شدت مقابله کرده و در حال مبارزه هستیم. با پدیده شوم زمین خواری، دریا خواری و کوه خواری و قاچاق از هر نوع آن در حال مبارزه هستیم.

به گفته حجت الاسلام سلیمی، آگاهی بخشی، خنثی کردن توطئه ها علیه نظام و اهداف عالیه آن، جلوگیری از نفوذ در مراکز علمی، دانشگاهی، اماکن هسته ای و جلوگیری از خرابکاری از وظایف وزارت اطلاعات است.

وی در تشریح بخشی از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در سطح کشور و استان هرمزگان بیان داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم وزارت اطلاعات و این اداره کل که نقش اساسی در امنیت کشور و استان داشته است تلاش در راستای حفظ و تقویت وحدت در جامعه به ویژه وحدت بین شیعه و اهل سنت در استان بوده است. با توجه به تاکیدات حضرت امام (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری، وزارت اطلاعات به ویژه این اداره کل تلاش بسیار خوبی را با همکاری و همراهی علمای اهل سنت و شیعه در استان در دستور کار قرار داده که این تلاش ها تاثیرگذار و در سطح استان تعامل بسیار خوبی با علما و نخبگان هم شیعه و هم سنی وجود دارد.

مدیرکل اطلاعات هرمزگان خاطرنشان کرد: کشف و مقابله با توطئه های وسیع کشورهای بیگانه در دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در مناطق مرزی از دستاورد های وزارتخانه در عرصه وحدت اقوام و مذاهب است.

وی ابراز داشت: مبارزه با تروریسم و جریان های تکفیری و داعش و تامین امنیت جامعه از دیگر اقدامات این وزارتخانه و اداره کل اطلاعات استان است که در سطح کشور و استان اقدامات موثری در راستای مبارزه با این پدیده شوم انجام و در حال انجام است.

وی با اشاره به جدیت وزارت اطلاعات در برخورد با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: مقابله با مفاسد اقتصادی نظیر پولشویی، سودجویی و رانت خواری و در پاسخ به یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری و جلوگیری از حیف و میل بیت المال و اموال عمومی و پیشگیری از انتقال منابع کشور به بیگانگان در راستای حفاظت و صیانت از منافع ملی از دیگر اقدامات موثر بوده است.

وی جلوگیری از نصب کالای دسته دوم در نیروگاه بخار بندرعباس، جلوگیری از ورود قطعات دسته دوم توربین به پالایشگاه گاز سرخون و قشم، شناسایی و پیگیری ضعف در واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و هرمز آل، آماده سازی زمینه اجرای طرح مقابله سیستمی با قاچاق کالا در استان و پیشگیری از پرداخت تسهیلات میلیاردی به برخی از شرکت ها و جلوگیری از رانت را از جمله اقدامات اداره کل اطلاعات استان هرمزگان برشمرد.

مدیرکل اطلاعات هرمزگان افزود: تعداد ۶۹ کانتینر باطری سیلوردکلسیم با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف شد، همچنین با  ۳۰ نفر از جاعلین عنوان وزارت اطلاعات و دفتر مقام معظم رهبری توجیه، ارشاد و برخورد شد.

وی گفت: یک انتخابات موفق، بی حاشیه و بدون چالش، در گروه سه اصل مهم سلامت، امنیت و حضور حداکثری مردم بوده و هر سه اصل لازم و ملزوم و مکمل همدیگر هستند. بخصوص حضور حداکثری که شاه بیت انتخابات و رکن اصلی این مهم است. در سایه اعتماد مردم به سلامت و امنیت این رخداد بزرگ ملی تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: تشکیلات اطلاعات در ایجاد این بستر نقش مشترک و غیرقابل انکاری داشته است. به منظور ایفای موثر و درست این وظیفه، تعامل و تبادل اطلاعات و هماهنگی تنگاتنگ در ابعاد مختلف انتخابات با نهادهای مسئول در مراحل سه گانه قبل، حین و بعد از انتخابات همچنین پاسخ به موقع به استعلامات شورای نگهبان و وزارت کشور با ملاحظه حق الناس و حق نظام در دستور کار تشکیلات اطلاعات استان بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =