جهانگیری: اگر ایران علیه داعش اقدامی نکرده بود حتما داعش در خیلی از کشورهای منطقه حاکم شده بود

معاون رییس جمهور تاکید کرد: حضور ایران در کشورهای دیگر تحت عنوان مستشاری صرفاً جهت حمایت از ارزش‌های اسلامی است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در نهمین کنگره ملی تسهیل از ایثارگران که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که در وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: در مقطعی از تاریخ برای بسیاری باور نکردنی بود که قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به نقطه برسد که قادر باشد خرمشهر را از دست نیروهای بعثی بازپس گیرد.

جهانگیری رهبری هوشمندانه، ایمان، مقاومت و استواری مردم ایران را مهمترین عامل پوشش زخم‌های احتمالی مدیریتی دوران پس از انقلاب دانست و اظهار کرد: در هنگام جنگ تحمیلی همه مردم به صحنه آمدند و با مقاومت خود خرمشهر را که بیش از 19 ماه در اختیار نیروهای بعثی بود، آزاد کردند.

اهم اظهارات معاون اول رییس جمهور را به نقل از ایسنا و ايرنا بخوانید؛

*ایران از نظر نظامی به نقطه‌ای رسید که توانست خرمشهر را آزاد کند و می‌تواند در مقابل قدرت‌های دنیا ایستادگی نماید، ایران در هشت سال جنگ با کشورهای دنیا به نمایندگی صدام جنگید و در نهایت پیروز از این جنگ خارج شد.

*ایران همواره به دنبال این بوده از قدرت خود جهت صلح در منطقه استفاده کند. همچنین حضور ایران در جاهای دیگر نیز تحت عنوان مستشاری صرفاً جهت حمایت از ارزش‌های اسلامی است.

*{با اشاره به حمایت کشورهای مرتجع منطقه از گروه تروریستی}: متاسفانه کشورهای منطقه فریب قدرت‌های بزرگ را خورده‌اند و اقدام به ایجاد گروه‌های تروریستی و پشتیبانی و حمایت ایدئولوژیکی و مالی از آنها کرده‌اند تا به قدرت ایران آسیبی وارد کنند، این در حالی است که ایران نه‌تنها قادر است از خود دفاع کند بلکه قادر است از ملت‌های منطقه نیز دفاع کند.

*{با اشاره به اقدامات ایران در جهت مبارزه با داعش}: اگر ایران تاکنون اقدامی نکرده بود حتما داعش در خیلی از کشورهای منطقه حاکم شده و دولت تشکیل داده بود.

*تاکنون بسیاری از ائتلاف‌هایی که در جهت مبارزه با داعش شکل گرفته، ائتلاف‌هایی شکلی بوده که به نتیجه قابل قبولی منجر نشده و تنها آنجایی مقابله با داعش شکل گرفت که نیروهای مشورتی ایران به کمک دولت‌های قانونی عراق و سوریه شتافتند و تلاش کردند که اتفاقی برای مردم منطقه نیفتد.

*قدرت جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌ای بزرگ برای منطقه است، برخی کشورها دچار اشتباه می‌شوند و از قدرت ایران به گونه‌ای دیگر برداشت می‌کنند.

*دشمنان فکر می‌کردند که با تحمیل هشت سال جنگ و تحمیل فشارها و تحریم‌های فلج‌کننده می‌توانند دولت و ملت ما را تصمیم خود کنند اما آنچه که به عنوان مهمترین عامل تسلیم شدن غرب علیه ما است، ایستادگی و پایداری‌ است که ملت ایران از آن برخوردار بوده‌اند.

* با ایستادگی و مقاومت ملت ایران و همچنین تیم قدرتمند مذاکره‌کننده و رهبری‌های مقام معظم رهبری که از ابتدا تا انتها هدایت کامل پرونده هسته‌ای ایران را برعهده داشتند باعث شد که یکی از بزرگترین پیروزی‌ها در جهان به نام ایران ثبت شود و ایران توانست این بار در صحنه میدان مذاکره از حق خود دفاع کند و تحریم‌های ظالمانه را از پیش پا بردارد.

*افزایش سرعت توسعه کشور امری شدنی است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز جهت تحقق این هدف پی‌ریزی شده است. در همین راستا دولت با تمام قدرت به دنبال عملیاتی شدن این سیاست‌ها است و تلاش می‌کند به گونه‌ای اقتصاد کشور را سامان دهد که دشمنان از این فکر که می‌توانند ایران را با تحریم اقتصادی از پای درآورند، خارج شوند.

*می‌دانیم در شرایط فعلی برخی از مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند اما عزم دولت بر این است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده وضعیت اقتصادی کشور را بیش از پیش سامان بخشد.
27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 0
    حق با شماست ولی جالبه باز میگند ایران حامی توریستهاون وقت هیچی هم به عربستان و قطر نمی گند
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 0
    می‌دانیم در شرایط فعلی برخی از مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند بخي رو خوب اومدي برخي؟؟؟