۷ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
هافبک استقلال به فیفا بیست پیوست!

ورزش سه نوشت:هرچند استقلال در لیگ نوزدهم فراز و نشیب‌ زیادی داشت و تا به اینجا نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند، اما در همین تیم، ستاره‌ای حضور دارد که با کلاس بالا فوتبال بازی می‌کند.

شاگردان فرهاد مجیدی در حالی مقابل نساجی متوقف شدند، که مهاجمین این تیم قدر فرصت هایی که کریمی برایشان ساخت را ندانستند تا 2 امتیاز به راحتی از چنگ شاگردان مجیدی خارج شود. با وجود اینکه استقلالی ها در این دیدار درخشان ظاهر نشدند، اما کریمی بازیکنی بود که حد نرمال دیدارهای قبلیش را رعایت کرد و بازی با کیفیتی را از خود به نمایش گذاشت.


کریمی که فصل قبل به جمع آبی پوشان ملحق شد، در لیگ هجدهم یک عملکرد سینوسی داشت. او به صورت یک در میان در دیدارهای استقلال حاضر می شد و پس از مصدومیت از ناحیه کمر، یک بازی را از دست می داد. تقریبا یک سوم لیگ قبل به همین منوال گذشت تا کریمی توانست بر مصدومیت غلبه کند و در دیدارهای استقلال حضور پیدا کند. اما بازیکن محجوب و اهل ایذه استقلال، در این فصل با توجه تمرینات ویژه ی بدنسازی که در پیش فصل داشت، هرگز مصدوم نشد و مهره ای کلیدی در ترکیب استقلال به شمار می‌رود. 


او در 23 دیدار برای آبی های پایتخت به میدان رفته است. کریمی در این بازیها، 3 بار موفق شده دروازه حریفان را باز کند و 4 بار هم به هم تیمی هایش پاس گل داده است. کریمی توانسته دروازه تیم های پارس جنوبی، تراکتور و نساجی را باز کند و مقابل تیم های تراکتور، پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی گلسازی کند. 


اما آمار کریمی تنها مختص به گل و پاس گل هایش نیست. این بازیکن به جز دو دیدار مقابل پرسپولیس (رفت) و فولاد (برگشت) عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده و در میانه میدان درخشیده است. آقای خاص آبی ها در طول این فصل و از زمانی که موتور تیم استراماچونی راه افتاد، اوج گرفت و در 18 دیدار این فصل استقلال، نمره 7 به بالا را دریافت کرد و در تمامی این دیدارها، بهترین و یا یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود.

علی کریمی در طول این فصل و در 23 دیداری که در زمین بازی حضور داشته، 41 بار به سمت دروازه حریفان شوت زده که به طور میانگین او در هر دیدار 1.8 شوت را روانه دروازه رقبا کرده که البته از این میزان، 10 شوت کریمی درون چارچوب بوده اند. 


هافبک 26 ساله و با اخلاق آبی های تهران، تاکنون 1388 بار به هم تیمی هایش پاس داده که از این تعداد، 1159 تای آنها به درستی به مقصد رسیده اند. اگر بخواهیم از این آمار کریمی میانگین بگیریم، او در هر دیدار 61 پاس داده که 51 مورد از آن سالم بوده است. به طور میانگین، 84 درصد پاس های کریمی در هر دیدار سالم بوده که برای یک بازیکن در سطح لیگ برتر ایران که چمن خیلی از ورزشگاه‌های آن کیفیت 100 درصدی ندارد، جالب توجه است.

علی کریمی به گونه ای میانه ی میدان را در اختیار می گیرد که گویی او در پلتفرم FIFA 20 توسط یک فیفا باز  در حال مدیریت است. انگار که او دکمه ی پاس را به میزانی فشار می دهد که نه آنقدر کم قدرت باشد که به مقصد نرسد و نه آنقدر سریع که توپ از دست برود. کاری که یک گیمر حرفه ای با تسلط کامل بر همه ی زوایای زمین مسابقه از پس آن بر می آید.


نکته جالب دیگر درخصوص علی کریمی، تعداد پاس های کلیدی اوست. این بازیکن تاکنون 23 بار هم تیمی هایش را در موقعیت 100 درصد گلزنی قرار داده که تنها 4 عدد از این پاس ها به گل تبدیل شده و 19 مورد از پاس های کلیدی کریمی، توسط سایر بازیکنان استقلال به گل تبدیل نشده است. به طور میانگین کریمی در هر دیدار یک پاس کلیدی در چنته داشته که برای هم تیمی‌هایش ساخته ولی مهاجمین استقلال، قدر پاس های او را ندانسته اند. 


کریمی به طور میانگین در هر دیدار نمره 7.15 را دریافت کرده که اگر عملکرد بد او در دیدار مقابل پرسپولیس و فولاد نبود، قطعا میانگین نمرات این بازیکن بالاتر از این می شد. کریمی بجز این دو بازی که اتفاقا در هر دوی آنها نیز اخراج شد، عملکرد خوب و رو به بالایی داشت و با توجه به اینکه قرارداد این بازیکن در انتهای فصل به پایان می رسد، به نظر می رسد مدیران استقلال باید خیلی زود به فکر تمدید قرارداد با ستاره خود باشند. بازیکنی که تعیین جانشین برایش آن هم در تیمی مانند استقلال، کمی سخت به نظر می رسد.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =