آی اسپورت نوشت:بارسلونا و سویا امشب ساعت 24 در حالی در فینال جام حذفی اسپانیا مقابل هم قرار می‌گیرند که در 10 سال اخیر پرافتخارترین باشگاه‌های رقابت‌های اروپایی بوده‌اند.

بعد از فینال چهارشنبه شب یوروپا لیگ در سنت جیکوب پارک بازل و قهرمانی سویا در "جام سویا"، هواپیمای اونای امری و شاگردانش 5:30 صبح در فرودگاه پوئرتا د خرز به زمین نشست. تماشاگران سویا که خیلی‌هاشان تیشرت آنتونیو پوئرتای فقید را به تن کرده بودند، برای خوش‌آمد به بازیکنانش آماده بودند، اما خبری از سنت چرخ زدن در شهر با اتوبوس رو باز نبود. اونای امری هم تمرین پنجشنبه را تعطیل کرد. ولی بیشتر از این برایِ استراحت وقت نبود. بازیکنان سویا جمعه به تمرین بازگشتند تا خودشان را برای فینال کوپا دل ری، در ویسنته کالدورن، مقابل بارسلونا آماده کنند. این شصت و سومین بازی فصل سویا خواهد بود. غیر از لیورپول، هیچ تیمی به اندازه‌ی سویا این فصل بازی نداشته است.
در نقطه‌ی مقابل سویا، بازیکنان بارسلونا دو روز استراحت کردند و وقت برای جشن گرفتن و اتوبوس سرباز داشتند. در بازی امشب وقتی دو تیم وارد زمین می‌شوند، به سنت فوتبال اسپانیا، باید برای تیم قهرمان ایستاد و دست زد. اما کدام تیم برای کدام تیم "گارد افتخار" می‌بندد؟ قهرمان لا لیگا برای قهرمان یوروپا لیگ؟ یا قهرمان یوروپا لیگ برای قهرمان لا لیگا؟ 7 روز پیش بارسلونا لا لیگا را فتح کرد و 4 روز پیش سویا  یوروپا لیگ را. برای همین ال موندو دپورتیو از این بازی به نام "جام قهرمانان" یاد کرده است.
از سال 2006 بدین سو، بارسلونا و سویا بیشترین عناوین اروپایی را به دست آورده‌اند: بارسا 4 بار قهرمان چمپیونز لیگ شده و 3 بار سوپر کاپ اروپا را برده است. سویا 5 بار قهرمان یوروپا لیگ شده و یک بار سوپر کاپ اروپا را برده است. بارسا و سویا این فصل را با جدال مقابل هم در سوپر کاپ اروپا شروع کردند و آن را با جدال در فینال کوپا دل ری به پایان می‌برند. بارسا و سویا فصل آینده را هم باید با جدال در سوپر کاپ اسپانیا شروع کنند. برای همین هر اتفاقی در بازی امشب بیفتد سویا و هودارانش یک فصل موفق و سودآورد دیگر را جشن خواهند گرفت.

سویا این تابستان هم بازیکنان

کلیدی‌اش را می‌فروشد. کوین گامیرو اعلام کرده امکان رفتنش است و بارسلونا مقصد اول به نظر می‌رسد. هیچ تیمی به اندازه‌ی بارسلونا از کیفیت محصولات سویا آگاه نیست. بارسا فصل پیش ایوان راکیتیچ را خرید، هافبکی که به قول اونای امری وقتی به سویا آمد بازیکن خیلی خوبی بود و وقتی از سویا رفت بازیکن فوق‌العاده خوبی شده بود. سویا یوروپا لیگ 2014 را با کاپیتانی راکیتیچ برد. بعد راکیتیچ رفت و سویا با درخشش کارلوس باکا باز هم قهرمان یوروپا لیگ شد. بعد کارلوس باکا رفت و سویا باز هم قهرمان یوروپا لیگ شد. به عقب‌تر برگردیم. دنی آلوس با مبلغ 200 هزار یورو به عنوان بازیکنی ناشناس به سویا آمد و با مبلغ 36 میلیون به عنوان بهترین دفاعِ راست اسپانیا راهیِ بارسا شد.
سویا انگار سال به سال، با یا بدون هر بازیکنی، بالاخره راهی برای پیش رفتن و بردن پیدا می‌کند. جدا از مربی و بازیکنان که نقشی که به چشم می‌آید را بازی می‌کنند، خودِ باشگاه هویتی ویژه پیدا کرده است. بعد از پایان نیمه‌ی اول فینال مقابل لیورپول به نظر می‌رسید کارِ برای سویا تمام شده، اما این هویت برنده‌ی باشگاه بود که به بازی برشان گرداند.
آدریانو، آلوس و راکیتیچ که چهارشنبه شب بازی تیمِ سابقشان را تماشا کردند و برایِ قهرمانی‌اش خوشحال شدند، امشب باید سویا را متوقف کنند. تیمی که مثل خود بارسلونا دنبال دوگانه در این فصل است. سویا هفته‌ها برای این دو بازی خودش را آماده کرده بود و برای همین تقریبا لیگ را رها کردند و از 9 بازی آخر 7 تا را باختند. یوروپا لیگ تمرکز اصلی آن‌ها بود و حالا نوبت به کوپا دل ری می‌رسد و کاری که سویا همیشه به بهترین شکل انجام می‌دهد: رقابت. سویا تنها با یک هدف به بازل سفر کرد و امشب هم تنها یک هدف در ویسنته کالدرون خواهد داشت. بارسلونا هم همینطور. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =