ایلنا نوشت: نماینده مردم کرمان در مجلس دهم با بیان اینکه جبهه پایداری در حال حاضر از ریاست لاریجانی حمایت می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم ایشان به خوبی می‌توانند مجلس را اداره کنند.

محمدمهدی زاهدی با اشاره به دلایل حمایت جریان موسوم به جبهه پایداری از لاریجانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس با وجود درگیری‌های این جریان با رئیس مجلس نهم در جریان برجام با بیان اینکه نباید این دوره را با دوره‌های قبل مقایسه کنیم، اظهار داشت: ما باید هر دوره را در درون آن دوران بررسی کنیم.

نماینده منتخب مردم کرمان در مجلس دهم ضمن ابزار امیدورای نسبت به ریاست لاریجانی در دوره دهم عنوان کرد: دوره ریاست لاریجانی در مجلس هم دارای نقاط مثبت بوده و هم نقاط ضعف؛ ولی سر جمع ایشان مدیر لایقی برای مجلس بوده‌اند.

زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد دلایل اختلاف‌نظرهای عمیق جبهه پایداری با لاریجانی در زمان ریاست او بر مجلس نهم ابراز داشت: این که گفته می‌شود ما اختلاف زیادی با ایشان داشتیم، درست نیست. گاهی ما اختلاف نظرهایی نیز با هم داشتیم، اما این به این معنا نبود که ایشان را قبول نداشتیم.

او با بیان اینکه جبهه پایداری در حال حاضر از ریاست ایشان حمایت می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم ایشان به خوبی می‌توانند مجلس را اداره کنند. در همین راستا خواهش من از فراکسیون امید نیز این است که بیایند و به لاریجانی رای بدهند.

زاهدی ادامه داد: اینطور نیست که رئیس مجلس دستور بدهد و بلافاصله تمام نمایندگان چشم بگویند. هر نماینده مجلس دارای یک رأی است و این رای نمایندگان است که امور مجلس را پیش می‌برد؛ رای رئیس مجلس هم یکی از این آراست.

نماینده مجلس دهم اضافه کرد: از این رو تعامل با نمایندگان یک شرط اساسی است و این کاملا متفاوت با دستور از بالاست. از آنجایی که لاریجانی کارنامه خوبی در این زمینه دارد و فوت و فن کار با نمایندگان را بهتر بلند است، بهتر از هر کس دیگر می‌توانند این حوزه را اداره کند.

زاهدی در خصوص فراکسیونی که بنا هست در آن عضو شود، گفت: فعلاً بنا بر این است که به جز یک فراکسیون برای اصولگرایان، فراکسیون دیگری نباشد و از همه عزیزان دعوت می‌کنیم وارد همان فراکسیون شوند، اما هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

او با بیان اینکه ما در را باز کردیم و آماده پذیرایی از تمام عزیزان در فراکسیون هستیم، گفت: تا به الان بنا هست در مجلس به جز فراکسیون امید، یک فراکسیون دیگر باشد که آن هم فراگیر است.

وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در خصوص رای سلبی یا ایجابی جبهه پایداری به لاریجانی در مجلس دهم گفت: رای ما ایجابی است. ما یک اصولی را داریم و تا زمانی که لاریجانی با نگاه به انقلاب و رهبری، منافع و استقلال مجلس و قدرت دادن به نمایندگان باشد، طبیعتا مورد حمایت ماست، لذا بعید است ما حمایت‌مان را او سلب کنیم.

زاهدی ادامه داد: به احتمال ضعیف اگر اتفاقی بیفتد که این شرایط از ایشان برداشته شود، حتما فراکسیون حمایتش را از او  سلب خواهد کرد.

وزیر علوم سابق در پایان در خصوص کاندیداتوری احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری  سال ۹۶ اظهار داشت: این مسئله باید در زمان خودش بررسی شود چرا که باید دید آیا ایشان داوطلب خواهند شد یا خیر و همچنین باید ببینیم چه کسانی در آن زمان وارد میدان می‌شوند.‌

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =