جمعیت ایران ۸۰ میلیونی شد؛ در رتبه ۱۷ جهان. با این حال میزان رشد جمعیت در ایران به دلیل سیاست های تحدید جمعیتی که از دهه ۶۰ اجرا شده است، موجب افت رشد جمعیت شده. ایران یکی از کشورهایی است که شدیدترین روند را در کاهش نرخ باروری دارد.

اینفوگرافیک بالا را نسیم آنلاین منتشر کرده است. برای دیدن اینفو در ابعاد بزرگتر، روی تصویر کلیک کنید.
۴۵۲۳۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    36 0
    لطفن رتبه و شاخص ایرانیان در زمینه شادی، رضایت از زندگی و امید به آینده، بعلاوه رتبه جهانی ازنظر مدیریت منابع آب و وضعیت محیط زیست رو هم در کنار این آمار بازنشر کنید تا بیشتر معنی بدهد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    16 0
    با نگاهی منصفانه، دلیل پیر شدن جمعیت، سیاست های کاهش رشد جمعیت در اواخر دهه 60 و دهه هفتاد نبوده بلکه ناشی از سیاست های انفجاری افزایش جمعیت در دهه اول انقلاب بوده که در هر مرحله از حرکت این خیل عظیم جمعیتی در طی مسیر رشد، مشکلات عدیده ای را با خود به همراه آورده. از دو شیفته شدن مدارسی با کلاسهای 50 نفره در دوره های ابتدایی تا دبیرستان تا کنکورهای میلیونی ورود به دانشگاهها و موج عظیم داوطلبان تحصیلات تکمیلی و آمار تأسف بار جوانان بیکار. همین سونامی مخرب در آینده معادله جمعیت ایران نیز نقش کلیدی در محاسبات شاخص پیری جامعه ایران خواهد داشت. حال شما با انواع تبلیغات، از انقراض عمه و عمو ودایی و خاله گرفته تا مشکلات فرامنطقه ای و بین المللی ایران را بر گردن سیاست های کاهش رشد جمعیت بیندازید
  • سید A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    23 0
    افزایش زاد و ولد و رشد جمعیت در کل هستی از یک عامل تبعیت می کند و آن شرایط بقاء است . تمامی گیاهان و جانداران در شرایطی که برایشان از لحاظ تامین غذا و مکان و آب مشکلی نیست اقدام به تکثیر می کنند . حالا این شرایط در مورد انسانها که اشرف مخلوقات هستند نیز صادق است .