باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فیلم تاریخی باید با استفاده از داستان‌هایی ملودرام و شخصیت‌هایی گاه تخیلی، برای مخاطب جذاب شود.

خسرو معتضد در خصوص سریال «معمای شاه» و خانواده دکتر وزیری گفت: خانواده دکتر وزیری داستانی تخیلی است که در کنار وقایع تاریخی سریال روایت شده است. شاید به دلیل اینکه ما در زمان رضاشاه بیمارستانی به اسم دکتر وزیری داشتیم، این شخصیت در ذهن کارگردان شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: سریال مانند تاریخ واقعی نمی‌تواند روایت شود، چرا که در این صورت مردم آن را تماشا نمی‌کنند. باید فراز و نشیب‌هایی در سریال داشته باشیم تا مخاطب‌پسند شود.

معتضد عنوان کرد: من مشاور سریال «معمای شاه» نیستم، فقط از نظر جزئیاتی مانند لباس پاسبان، مدل‌ اتومبیل‌ها و زمان سخنرانی‌های تاریخی کمک‌هایی به محمدرضا ورزی و لدنی کردم.

وی افزود: وارد جزئیات داستان نشدم؛ چرا که نظرات من متفاوت است. از طرفی در تلویزیون نمی‌توان همه چیز را نشان داد و کارگردان باید همه چیز را رعایت کند، اما در مجموع برای سریال «معمای شاه» زحمت زیادی کشیده شده است.

وی اظهار داشت: افراد زیادی به سریال اعتراض داشتند که چرا شاه معشوقه دارد؟! اگر کتاب «علم» دوست صمیمی شاه را بخوانند، متوجه می‌شوند که این مسئله واقعیت دارد. همچنین تمام پادشاهان ایرانی اینگونه بودند.

وی ادامه داد: تلویزیون محل کنفرانس تاریخی نیست؛ بلکه فیلم تاریخی باید با استفاده از داستان‌هایی ملودرام و شخصیت‌هایی گاه تخیلی، برای مخاطب جذاب شود. از طرفی تماشاگر باید تاریخ بخواند تا سریال برای او آشنا باشد.

معتضد خاطرنشان کرد: باید بدانیم ساخت سریال تاریخی مشکل است. ورزی کارگردان با استعدادی است و سریال‌های خوبی ساخته است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهل منطق US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    30 1
    نسل هنوز به حیاتش ادامه میدهد لذا جهت روایت تاریخ بایستی امانتدار صادقی باشیم حتی اگر پای دشمن وسط باشد برخی زوایای تاریخی کذب است .
  • حمید A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    35 1
    جناب معتضد یک تاریخ دان اگر دنیای بی پایانی هم دانش داشته باشه وقتی غرض ورزانه تاریخ رو روایت کنه و یا از روی ترس یا منافع شخصی از گفتن نکات مهمی که مخاطب باید بدونه پرهیز کنه و یا باز به همون دلایلی که عرض شد در بیان مسایلی اغراق کنه اعتبارش رو نزد افکار عمومی جامعه از دست میده. حال و روز امروز شما ااینه.
    • بی نام RO ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
      2 8
      آفرین تو خوبی اینم شد افتخار؟ فرار از تاریخ
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    34 2
    حتی یک دقیقه از این به اصطلاح سریال تاریخی رو ندیده ام و نخواهم دید. یعنی تا میاد شروع بشه من میزنم ماهواره شبکه اونیکس.
  • احسان A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    3 26
    سریال خیلی خوبیه،ولی از لحاظ کارگردانی میتونست خیلی بهتر باشه