ایرنا نوشت: نخست وزیر مصر گفت: احتمال عملیات تروریستی در ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری را بعید نمی دانیم.

'شریف اسماعیل' نخست وزیر مصر امروز پنجشنبه درخصوص سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مصر که بامداد امروز در مسیر پاریس - قاهره ناپدید شد، موضع گیری کرد و گفت: احتمال عملیات تروریستی در ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری را بعید نمی دانیم.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، در پی سقوط هواپیمای مصری، شورای امنیت ملی این کشور به ریاست 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر تشکیل جلسه فوری داد.

هواپیمای مسافربری مصری با 66 سرنشین از جمله 56 مسافر ؛ 3 نیروی امنیتی و 7 کادر پروازی 10 دقیقه پس از اخرین تماس با برج مراقبت پرواز از فرودگاه پاریس به سمت فرودگاه قاهره ؛ در آسمان مصر از صفحه رادار محو شد.
ارتش مصر نیز در این خصوص در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: هیچ گونه پیامی مبنی بر درخواست کمک از هواپیمای مسافربری دریافت نکرده است.

کارشناسان معتقدند که ناتوانی خلبانان هواپیما برای ارسال پیام کمک بیانگر این است که حادثه ای اضطراری رخ داده است.
شرکت هواپیمایی مصر همچنین اعلام کرد: همه اطلاعاتی که بامداد امروز از علل ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصر منتشر شده است، اشتباه است.

این شرکت در بیانیه خود با بیان این که هنوز دلایل ناپدید شدن این هواپیما مشخص نیست، یادآور شد: امیدواریم که در شرایط فعلی، از گمانه زنی خودداری شود، ‌چرا که همه تحولات را با جزئیات کامل در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

ازسوی دیگر، 'فرانسوا اولاند ' رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر، از همکاری نزدیک پاریس و قاهره برای مشخص شدن علل ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصری خبر داد.
همچنین 'مانوئل والس' نخست وزیر فرانسه گفته است: ما هیچ فرضیه ایی را درخصوص ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصری بعید نمی دانیم.

دولت فرانسه همچنین از تشکیل واحد بحران در فرودگاه شارل دوگل پاریس پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مصر که صبح امروز پنجشنبه از پاریس پایتخت فرانسه به سمت قاهره در حرکت بود ؛ خبر داد.

شرکت هواپیمایی مصر ملیت مسافران هواپیمای ناپدید شده را 30 مصری ، 15 فرانسوی، دو عراقی، یک کویتی، یک عربستانی، یک سودانی، یک چادی، یک پرتغالی، یک الجزایری ؛ یک کانادایی، یک بلژیکی و یک انگلیسی اعلام کرده است.

هواپیمای ایرباس 320 پرواز شماره MS804 از فرودگاه شارل دوگل پاریس به سمت فرودگاه قاهره در حرکت بود که در سال 02:45 دقیقه به وقت قاهره از صفحه رادار محو شد.
این هواپیما در ارتفاع 37 هزار پایی پس از ورود به آسمان مصر در فاصله 10 مایلی از صفحه رادار محو شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =