منتخب اول مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ائتلاف امید تا دم درب مجلس نبود، گفت: از همه منتخبان لیست امید می‌خواهم به فراکسیون امید وفادار باشند.

به گزارش خبرآنلاین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس دهم صبح امروز در مراسم گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور با اشاره به انتخابات اسفند 94، اظهار داشت: از مقام معظم رهبری که رهنمودهای ایشان فضای ارزشمندی در انتخابات فراهم کرد و دولت و شورای نگهبان و نیروهای نظامی و انتظامی تشکر می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات سال 92، خاطر نشان کرد: مطالبه مردم از جبهه اصلاحات استمرار همان مسیر بود و مردم به دنبال تغییر بودند و طبیعی بود که رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات می‌تواند بیانگر این مسیر باشد. توجه به نقطه‌نظرات مردم و اولویت‌های کشور در دستور کار قرار گرفت و ائتلاف امید به عنوان گام دوم از مسیر گام اول یعنی خرداد 92، شکل گرفت.

اهم اظهارات رییس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس دهم را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛


* شعار ما نمی‌توانست جز معضلات اقتصادی چیز دیگری باشد و ما با مردم میثاق بستیم که تعهد ما به شما رفع این مشکلات است و این تعهد یک تعهد اخلاقی و شرعی است.

* پیروزی ما یک پیروزی برنامه‌ای و گفتمانی بود، فعالیت ما در آینده باید همین گفتمان و برنامه باشد و از همه منتخبین لیست امید و شوراهای استانی می‌خواهم به تعهد توجه کنند.

*سرمایه اصلی اصلاح‌طلبان وفاداری به مردم است، نباید مسیری که خرداد 76 را به تیر 84 تبدیل کرد طی کنیم و باید از آن درس گرفت. مسیر انتخابات سال 94 قابل استمرار است که گام سوم آن در خرداد 96 است.

* این روزها بحث‌هایی به گوش می‌رسد که ائتلاف امید تا دم درب مجلس بود، ما باید ائتلاف امید را در مجلس دنبال کنیم. وظیفه ما و تعهد جبهه اصلاحات از 7 خرداد شروع می‌شود که باید برای آن تلاش کنند. همه منتخبان لیست امید باید به فراکسیون امید وفادار باشند و نباید نگاه مردم را تغییر داد، این نه به خاطر انتخابات سال 96 بلکه به خاطر تعهد به مردم است.

*معیشت، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، رکود و رفع معضلات اجتماعی و بحران‌های اجتماعی بخشی از تعهد ما به مردم است.

*باید این بحث که ائتلاف امید تا دم مجلس بود را تمام کرد، ما در جبهه اصلاحات هزینه دادیم و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

*{ با اشاره به حضور 105 نفر از منتخبان مجلس در جلسه فراکسیون امید و عددسازی‌هایی که صورت گرفته}: ما به هیچ وجه برای رسیدن به قدرت بنا نیست از اخلاق عبور کنیم. ما به راحتی عدد حاضرین در جلسه را اعلام کردیم و نباید این اعداد را تحلیل کرد و در روز اول مجلس قدرت فراکسیون امید مشخص می‌شود.

*در خرداد 92، پیروزی بزرگی اتفاق افتاد ولی باید این را در نظر داشت که انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را در پیش داریم و همچنین انتخابات شوراهای سال آتی نیازمند برنامه‌ریزی است و از این حیث وقت کم است.

* باید به این نکته توجه کنیم خیلی‌ها به خاطر برنامه به ما رای دادند و پیروزی ما برنامه‌ای بود.نگاه گفتمانی، نگاهی برنامه‌ای است و به همین دلیل یک لیست به طور کامل رای آورد. نمی‌توانیم بعد از این پیروزی اینطور فکر کنیم که برای انتخابات آتی خدا بزرگ است و باید بدانیم که مردم مطالبه خواهند کرد.

*{با خطاب قرار دادن منتخبین اصلاح‌طلب مجلس دهم}: خواهشم این است که بر تعهد خود وفادار بمانید و بدانید که سرمایه نظام جمهوری اسلامی و ما اصلاح‌طلبان حضور مردم است.

*نباید دوم خرداد 76 را به سوم تیر 84 تبدیل می‌کردیم و باید این را بدانیم که گام دوم قابل استمرار است و باید برای گام سوم خود که همان سوم خرداد آینده است خود را آماده کنیم.

*بحث‌هایی از ایجاد فراکسیون‌های دیگر به گوش می‌رسد به عنوان عضوی از فراکسیون امید تعجب می‌کنم و باید بگویم همه منتخبین لیست امید وفادار به لیست بمانند چون باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

*ما آگاهانه در انتخابات برای لیست امید هزینه دادیم و کسانی را در لیست قرار دادیم که باعث قهر برخی از اصلاح‌طلبان شد.

*عده‌ای اگر می‌خواهند از این تعهدشان عدول کنند با صراحت با مردم صحبت کنند. این عده بدانند که مسیر تمام نشده و ما به اتحاد نیاز داریم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    54 1
    منظور ایشان نعمتی و جلالی اصولگرا است که در لیست اصلاح طلبان قرار گرفتند و رای اوردند و حالا زیر همه چی زنده اند و گفته اند عضو فراکسیون اصولگراها می شویم و به لاریجانی رای می دهیم این اسمش خیانت به رای و اعتماد مردم است....
  • امیر A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 44
    همه میدونن که از ترس زاکانی و بذرپاش به جلالی و نعمتی پناه آوردید و بیش از این از این دو اصولگرای معتدل و میانه رو انتظار ندارن. آقای عارف هم باید بپذیرن که انتظارشون زیادیه و پیام ملت ایران، حتی اگر تائید گفتمان اصلاحات و اعتدال بوده باشه، اصراری بر رئیس شدن ایشون نداشته ندارن.
    • کفیلی A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      13 1
      اشتباه نکنید لیست امید به این آقایان پناه داد ورای آوردند
    • بی نام GB ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      2 0
      شما درست میگید اگه حتی آقای زاکانی هم جزء لیست دکتر عارف بود رای می آورد چون ما به اعتبار عارف بهش رای میدادیم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    39 5
    فقط عارف.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    38 2
    اسم این افراد را باید اعلام کنید
  • مهدی A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    37 4
    کاظم جلالی
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      16 5
      مگه جلالی چی گفته؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    36 3
    دفعه اول نیست که با سید خندان دیدار می کنند ودر ادامه کارشان مرگ او را می خواهند
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    39 3
    افرادی مثل کاظم لاریجانی و نعمتی
  • شمس تبریزی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    29 5
    اصولگراهای لیست امید عجب کلاه گشادی سر آقایان گذاشتن. خخخخخخخخخ
  • بی نام DE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    8 28
    فراکسیون امید چه امیدی ؟ به کی وبه چی ؟؟ « امید » سرطان گرفت ...
    • ایلیا GB ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      6 0
      افرین عجب جمله ای، فکر کنم بعضی ها یا حتی خیلی نمیدانند منظور شما چیست و کیست
    • all in one JP ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
      4 1
      در نبودت من که هیچ، اما بدان در آسمان شب شکست و کوکب و مهتاب هم آواره گشت
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    19 2
    کاظم جلالی در روز آخر به توصیه لاریجانی ثبت نام کرد از اول معلوم بود دست راست لاریجانی است پس حتما کسانی که نعمتی و جلالی را در لیست قرار دادند این موضوع را میدانستند اسد آبادی ها میگویند اگر نعمتی در اسد آباد کاندید میشد امسال ده هزار رای نیاوردن چون رنجبر رای میاورد
  • احسان A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    41 6
    آقای عارف عزیز برای اینکه به اعتدالیون ثابت کنید که رأيشون ر ا از اصلاح طلبان دارند و نه اصولگراها درصورتی که این عده خیانت کرده و برای ریاست مجلس به شما رأی ندادند شما هم ان شالله سال 96 با آقای روحانی رقابت کنید و مطمئن باشید با یک تکرار میکنم و حمایت قاطع ملت رئیس جمهور خواهید شد.
    • من IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      1 32
      مشدي احسان زيادي دل خوش نباش عارف مگه چقدر راي داره بكه ياد باروحاني رقابت كنه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    3 9
    اقای عارف،شما که از جلالی و نعمتی انتقاد میکنی،با اصرار بر رقابت با لاریجانی در واقع نمک نشناسی کاظمی و لاریجانی رو در جهت عکس مرتکب میشی،انگار قدردانی از اقدامات مثبت لاریجانی در سالهای اخیر از جمله زحماتشون در زمینه برجام برای اصلاح طلبها فقط برای روزهای رقابتهای انتخاباتی و استفاده از ظرفیت ایشون برای حل مشکل رد صلاحیتها بوده که در اینصورت شما هم در بی وفایی چیزی از جلالی و نعمتی کم ندارید.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    2 7
    جناب عارف شما از یه طرف جلالی رو گذاشتی تو لیست امید تا لیستت کامل بشه و با این کار شعار همکاری با نیروهای متعادل اصولگرا رو میدی که عمل عاقلانه و مقبولیه،از اون طرف داری با ایجاد جو رقابت نسنجیده و اختلاف با سرگروه همین نیروهای متعادل یعنی آقای لاریجانی که اغلب عقلا اذعان دارن کارایی بالاتری برای ریاست مجلس دارن،همه رشته ها رو پنبه میکنی و همه این افراد اعتدالگرا رو به اردوی مقابل میفرستی که تا همین الان هم نتیجه شو دیدی و امثال جلالی در روزهای آینده مجلس با چنین عملکردهایی به شدت افزایش خواهند یافت.
  • بدون نام ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    10 1
    مگه سي نامزد اصلاح طلب در تهران نبود كه برن منت اينارو بكشند??
  • سینا A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    9 1
    صحبت های عارف بوی موفقیت می دهد به نظر عارف را باید رییس دانست باید صبر کرد. خیانت کنندگان صرفا همان دو نفرند و بقیه هستند ضمن اینکه کلیه ی مستقلین اقلیت ها و برخی از مستقلین دیگر به ریاست عارف معتقدند لذا پیروزی عارف که حتی بدون مستقلین قطعی بود حالا دیگه به قدر متقین تبدیل شده