ایسنا نوشت: یک هنرمند در آستانه‌ی گشایش دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، اسامی نمایندگان مجلس در دو دوره‌ی مهم و تاریخی را در قالب یک هنر شهری، خوشنویسی و حکاکی کرده است.

ابوطالب آقامهدی هنرمند این پروژه ، درباره‌ی ایده‌ی این کار اظهار کرد: خوشنویسی و حک اسامی این نمایندگان به سفارش سازمان زیباسازی انجام می‌شود و بخشی از پروژه‌ی به‌سازی و سامان‌دهی نما و منظر میدان بهارستان است. این کار به‌مناسبت گشایش دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این هنر شهری، اسامی نمایندگان نخستین مجلس شورای ملی مشروطیت (سال 1284) و نخستین نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی (سال 1358) بر جداره‌ی حوض ایرانی میدان بهارستان خوشنویسی و حک می‌شود. در این کار، اسامی نمایندگان روی تخته‌سنگی خوشنویسی و سپس برای ماندگاری بیشتر، عمق‌سازی و حکاکی می‌شود.

آقامهدی درباره‌ی روند این پروژه توضیح داد: اکنون در میانه‌ی کار هستیم و هنوز حکاکی همه‌ی نام‌ها تمام نشده است. فکر می‌کنم اگر طبق برنامه‌ریزی پیش برویم تا یک هفته‌ی دیگر کار روی این اثر محیطی تمام شود. این کار در محل انجام می‌شود و در همان نقطه‌ای که قرار است این اسامی قرار بگیرند، روی خوشنویسی و حکاکی آن‌ها کار می‌کنم.

این هنرمند ادامه داد: این پروژه نخستین همکاری جدی من با شهرداری و سازمان زیباسازی است. حدود 25 سال است که هنر خوشنویسی و حکاکی را دنبال می‌کنم و سال 1373 مدرک ممتاز خوشنویسی‌ام را گرفته‌ام.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =