پرونده واگذاری مسکن مهر در استان زنجان بسته می شود

جمشید انصاری استاندار زنجان در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری به پایان عملیات اجرایی ساخت مسکن مهر تا پایان تیرماه سالجاری اشاره نمود و گفت: در ابتدای تابستان و قبل از هفته دولت سالجاری پرونده واگذاری مسکن مهر در استان زنجان بسته خواهد شد

به گزارش خبرآنلاین ،انصاری از مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان نیز خواست تا پایان سالجاری نسبت به اتمام تقسیط واحدهای تحویل داده شده نیز اقدام نمایند تا پروژه های آماده شده مشمول دیر کرد اقساط نشوند.

نماینده عالی دولت در استان به اهمیت توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن اشاره نمود و اظهار داشت: با وجود 98 هزار قطعه زمین در استان زنجان چنانچه تراکم ساخت 2.5 طبقه و تعداد متوسط خانوارهای متقاضی را 3 نفر در نظر بگیریم تنها با ساخت 130 هزار واحد مسکونی مشکل مسکن مردم استان مرتفع خواهد شد و این درحالی است که در زنجان بیش از 175 هزار واحد مسکونی وجود دارد.

وی افزایش ساخت و ساز مسکن را موجب برهم خوردن نسبت عرضه و تقاضا در بازار مسکن استان دانست و تصریح نمود: بدلیل بالابودن میزان ساخت و ساز واحدهای مسکونی بویژه مسکن مهر که ارزان ترین نوع مسکن به شمار می رود، تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در استان زنجان بیشتر از میزان نیاز مردم استان می باشد.

انصاری درخصوص 224 واحد مسکن خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم می تواند از واحدهای تکمیل شده و آماده بهره برداری را در اختیار متقاضیان خود قرار دهد و هم چنانچه اصرار به ساخت واحدها داشته باشد با واگذاری پروژه و معرفی به هر پیمانکاری که کمتر از 900 هزار تومان به ازای هر متر مربع پروژه را انجام دهد موافقت می شود.

استاندار زنجان همچنین درخصوص مشکلات 1196 واحد مسکن فرهنگیان اعلام نمود: این واحدها تنها از شیوه مسکن مهر در دریافت تسهیلات استفاده می نمایند و دولت هیچ تعهدی نسبت به ساخت و واگذاری این واحدها نداشته و چنانچه متقاضیان از پیمانکاران شکایتی داشته باشند باید از طریق قوه قضائیه مشکلات خود را پیگیری نمایند.

وی به موضوع عدم صدور گواهی پایان کار در برخی از پروژه های مسکن ساخته شده اشاره نمود و خاطرنشان کرد: چنانچه ضوابط تعیین شده جزء موارد تصریح شده در قانون نباشد می توانیم از طریق تصمیمات محلی و با کمک مرجع صادرکننده ضوابط بصورت موردی مشکلات پایان کار مسکن های ساخته شده را رفع نماییم.

در ادامه این جلسه وثوق مدیرکل راه و شهرسازی استان تعداد واحدهای مسکونی ساخته و تحویل داده شده در شهرهایی با جمعیت بیش از 25 هزار نفر استان در دولت تدبیر و امید را جمعا 11هزار و678 واحد برشمرد و گفت: در بهمن ماه سال 92 حدود 4 هزار واحد مسکونی، در شهریور سال 93 تعداد 2162 واحد و در آبان سال گذشته 1946 واحد تحویل داده شده و در نیمه نخست سال جاری 3570 واحد مسکن به بهره برداری خواهد رسید.

وثوق خاطرنشان کرد: در سال 95 از مجموع 3570 واحد در دست ساخت 2257 واحد بصورت تفاهم نامه سه جانبه و 1313 واحد بصورت مسکن خودمالکین در دست ساخت می باشد که در 6 ماهه اول سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان این مطلب که 43درصد از مجموع پروژه های مسکن مهر استان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت ساخته شده، افزود: درحال حاضر 9 پروژه بصورت تفاهم نامه سه جانبه در دست ساخت می باشد که همگی بین 80 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حاجی زاده مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز به انعقاد قرار داد ساخت 3987 واحد مسکونی مسکن مهر در شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر اشاره نمود و اظهار داشت: استان زنجان با تکمیل 97درصد از تعداد واحدهای مصوب به میزان 3883 واحد مسکونی رتبه سوم کشوری را در این حوزه داراست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =