گزارشی از ضیافت شام حزب اعتدال و توسعه برای منتخبان مجلس دهم/ حضور لاریجانی و عارف تا هاشمی و نوبخت

نشست صمیمی حزب اعتدال و توسعه با نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم برخی شخصیت‌های دولتی از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات، مرتضی بانک و محمدباقر نوبخت حضور داشتند.

آنطور که خبرگزاری ایلنا گزارش کرده، بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان اصلاح طلب، اعتدال گرا و مستقل مجلس دهم نیز در این مراسم حضور یافتند.

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید و منتخب اول تهران در مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان و فاطمه هاشمی از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند.

مرتضی بانک در ابتدای این مراسم نتایج این انتخابات را نمادی از نیاز کشور به جایگاه احزاب درکشور خواند و گفت: فقر احزاب و نبود تشکیلات جامع که بتوانند برنامه‌های خود را در کشور اجرا کنند یکی از اشکالات اصلی توسعه کشور است اما نتایج انتخابات نشان داد مردم برای احزاب عطش دارند و باید در این زمینه کار جدی تری صورت بگیرد.

وی افزود: حزب اعتدال توسعه برای رسیدن به این هدف در شانزده سال گذشته فعالیت کرده و با مشی اعتدالی کار خود را پیش برده است و امیدواریم این حرکت گسترده را در کشور ادامه دهیم و خوشبختانه برخی از آثار رفتار این حزب در انتخابات دیده شد.

لاریجانی: توجه به اخلاق در جامعه ایرانی به شدت کاهش یافته است

علی لاریجانی در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم به مساله اخلاق در ایران اشاره کرد و گفت: سقراط حکیم سالها قبل ایران را یکی از اخلاق‌مند ترین کشورهای دنیا معرفی کرده است اما متاسفانه در سالهای اخیر توجه به اخلاق در جامعه ایرانی به شدت کاهش یافته است .

رییس مجالس هشتم و نهم گفت: یکی از مشکلات مجلس و دولت این است که در غیبت احزاب، نماینده ها به صورت مستقل و با انبوهی از وعده‌ها وارد مجلس می شوند اما به مرور که نمی‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند با دولت اختلاف پیدا می کنند چرا که بودجه دولت محدود است .

لاریجانی با بیان اینکه طرح آمایش باید مورد توجه قرار بگیرد و ظرفیت ها و توانمندی های هر استان برای سرمایه گذاری های صنعتی و تجاری و غیره مشخص شود، اظهارکرد: اگر چشم انداز هر منطقه از کشور معلوم باشد این اختلاف ها پیش نخواهد آمد و مردم هر منطقه می‌دانند که چه چشم انداز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت فعلی چه از نظر قانونی گرایی و چه از نظر تعامل رابطه بسیار بهتری با مجلس داشته است از دولت و از محمدباقر نوبخت به صورت ویژه تشکر کرد و گفت: انتظار نمایندگان همین است که با آنها مشورت شود.در همین چند روز نمایندگان خوزستان گله داشتند که در انتخاب استاندار جدید با آنها مشورت نشده و من این مساله را به آقای رحمانی فضلی منتقل کردم.

علی لاریجانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این مجلس نیز به صورت مستقل به برنامه خود ادامه دهد و مستقل بودن مجلس مساله ای بود که در مجلس قبلی نیز بارها به آن تاکید کرده بودم.

عارف: نتیجه انتخابات مجلس دهم استمرار بازی برد-برد بود

عارف نیز در نشست حزب اعتدال توسعه با منتخبان مجلس دهم با تشکر از نمایندگان مجلس نهم گفت: باید در ابتدای کار ببینیم مجلس دهم در چه شرایطی کار خود را آغاز خواهد کرد.

منتخب اول مردم تهران به آغاز کار دولت تدبیر امید در سال ۹۲ اشاره کرد و آن را حماسه ماندگار در راستای عقلانیت و تدبیر خواند که علیرغم مشکلات و مسایل پیش آمده دستاوردهای زیادی داشت و گفت: مهار تورم و اجرای برنامه بزرگ برجام که رفع تحریم‌ها و به رسمیت شناختن حق ایران بود نیز در این دولت انجام شد.

وی ادامه داد: امروز مجلس در شرایطی کار خود را شروع کرده است که رونق اقتصادی اشتغال و معیشت مردم دغدغه اصلی است و بدهی دولت در حال حاضر ۶۰۰ هزار میلیارد است که برابر با ۳۰ سال یا حداقل ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور است.

عارف با بیان اینکه به برکت نظام ولایی و اسلامی ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه است، خاطرنشان کرد: باید در مناسبات منطقه نقش آفرینی داشته باشیم و نگاه ما به ضروریات نقش آفرینی بیشتر است.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم افزود: امروز تعامل سازنده با دنیا و به خصوص کشورهای اسلامی از اولویت‌های مجلس آینده است تا در راستای سیاست‌های کلی نظام بایک عزم ملی برای ارتقای جایگاه ایران تلاش شود.

رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه هیچ جریانی در نظام جمهوری اسلامی حذف شدنی نیست، تصریح کرد: همین رقابت‌های انتخاباتی بوده که معشیت ما را در میان کشورهای دیگر بالا برده است.

عارف، انتخابات مجلس دهم را استمرار حاکمیت تدبیر و امید و استمرار بازی برد-برد خواند و به نقش شورای عالی سیاست گذاری در انتخابات ۹۴ پرداخت و با بیان اینکه ائتلاف شکل گرفته در این انتخابات از ائتلاف سال ۹۲ فراگیر‌تر بود ابراز امیدواری کرد ائتلافی که در مجلس شکل می‌گیرد باز هم فراگیر‌تر شود و باید گاهی از منافع حزبی به نفع منافع بالا‌تر عبور کرد.

وی انتخابات سال ۹۴ را پیروزی گفتمان تغییر دانست و گفت: در این انتخابات مردم به چهره‌های شاخص رای ندادند و به برنامه‌ها رای دادند و این سرمایه ارزشمند برای گفتمان امید است.

واعظی:عدم راه‌یابی افراد افراطی به مجلس اتفاق بزرگی در کشور است

سید محمود واعظی در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم گفت: نتیجه انتخابات مجلس دوره دهم آن شد که امروز افرادی انتخاب شوند که افراطی نیستند. چه منتخبان اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه مستقل، همگی رویکرد اعتدالی دارد و این اتفاق بزرگی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز مشکلاتی مثل مشکل اشتغال در کشور داریم گفت: اگر همه همدل باشیم می‌توانیم این مشکلات راحل کنیم.

وی تاکید کرد: ۴ گروه می‌توانند با همه همکاری داشته باشند چه اصولگریان معتدل، اصلاح طلبان معتدل، نیروهای اعتدالی و نیروهای مستقل هستند و نتیجه این همراهی را در انتخابات این دوره دیدیم.

نوبخت:دولت هیچ نظری درباره تعیین رییس و هیات رییسه مجلس ندارد

محمدباقر نوبخت نیز در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم گفت: در سال ۹۲ و در انتخابات ریاست جمهوری مدلی شکل گرفت که اصولگرایان معتدل و اعتدالگرایان در کنار اصلاح طلبان قرار گرفتند و نتیجه درخشانی رقم زدند و در سال ۹۴نیز همین مدل بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و به صورت فراگیر‌تر و گسترده‌تر ائتلافی با نام ائتلاف لیست امید شکل گرفت.

وی با بیان اینکه وقتی تجربه‌ای در سال ۹۲ تا آن اندازه موفق بوده است گفت: در سال ۹۴ نیز به همین تجربه توجه کردیم و درست همین بود که وقتی مسیری موفق بوده است به ادامه آن مسیر توجه شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت هیچ نظری درباره تعیین رییس و هیات رییسه مجلس و رییسان کمیسیون‌های مجلس نخواهد داشت گفت: سازوکار مجلس به گونه‌ای است که اجازه این دخالت‌ها را نخواهد داشت.

نوبخت تاکید کرد: مجلس با سازوکار دموکراتیک خود هر فردی را به عنوان رییس مجلس انتخاب کند همه به او احترام خواهیم گذاشت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 1
    بردبرد؟ خخخخخخخخ
  • aras A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    1 0
    تو دولت قبل سيب زميني دفن نشد مرغ دفن نشد تاريخ برنج تموم نشد پرتقال دفن نشد كندم دفن نشد به جاي سبد كالا كه معلوم نشد به كي رسيد به كي نرسيد يارانه 80 هزار توماني به همه مردم دادن شهري و روستايي همهتون عين هميد فقط حاج محمود رو عشقه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    1 1
    با پول بیت الما ل چه کاریای نمیکنند