همشهری آنلاین نوشت: یک مرکز خیریه بریتانیایی هشدار داد تا سال ۲۰۶۰ بیش از یک میلیارد انسان در سرتاسر جهان در شهرهایی سکونت خواهند داشت که به واسطه تغییرات اقلیمی در معرض خطر جدی سیل‌زدگی قرار دارند.

مركز كريستين ايد با انتشار نتيجه پژوهشي جديد اعلام كرد آمريكا،‌كانادا و هندوستان كشورهايي هستند كه بيشترين خطر متوجه آنها است و شهرهاي كلكته و مومباي در دسته خطرناك‌ترين و آسيب‌پذيرترين شهرهاي جهان قرار دارند.

هشت شهر كه بيش از ديگر شهرها در معرض آسيب‌ديدگي ناشي از سيل قرار دارند، همگي در آسيا واقع شده‌اند و پس از آنها شهر ميامي در آمريكا نهمين شهر در معرض خطر جهان اعلام شده‌است.

اين گزارش از دولت‌ها مي‌خواهد تا در راستاي كاهش ميزان گرمايش جهاني قدمي بردارند و در زمينه برنامه‌هاي كاهش فجايع طبيعي سرمايه‌گذاري كنند.

آليسون دويگ نويسنده اين گزارش مي‌گويد انسان‌هايي كه در شهرهاي ساحلي بزرگ سكونت دارند به صورت ويژه در خطرند. يكي از اين شهر‌ها فلوريدا است كه درصورت وقوع سيل، كل اين شهر به خطر خواهد‌افتاد.

براساس اين گزارش اولويت دولت‌ها بايد كاهش ميزان انتشار كربن و محدود‌سازي افزايش دماي جهاني به واسطه تغيير منبع سوخت از فسيلي به منابع كم كربن باشد. همچنين مجامع آسيب‌پذير بايد به خانه‌هاي محافظت‌شده و ايمن‌تر مجهز شوند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 1
    نسل بشر یه جوذی باید منقرض بشه