صبح امروز سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه تسهیلات جدید به سربازان و مشمولان متاهل خبر داد؛ بخشودگی غیبت، افزایش مدت مرخصی سالانه، افزایش کسر خدمت به ازای هر فرزند، خدمت در شهر محل زندگی همسر و افزایش حقوق از جمله این تسهیلات بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این تسهیلات در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور خوشایندی سازی سربازی برای سربازان متاهل با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت فرمانده کل قوا، در نظر گرفته شده است. (اینجا را بخوانید)

این درحالی است که می توان برای خوشایندتر شدن سربازی برای مشمولان متاهل و همچنین رفع موانع ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری، تسهیلات بهتری هم برای سربازان قايل شد؛ این پیشنهادت بر مبنای رعایت سادگی و اجرای حداقل تغییرات برای نیروهای مسلح تدوین شده است.

١- اجرای طرح كسرخدمت متاهلین و افزایش آن به زمان شش ماه؛ طرح كسر خدمت سربازان متاهل به دلیل عدم افزایش مدت زمان خدمت سربازی، مسكوت ماند.

٢- افزایش ارائه تسهیلات به سربازان صاحب فرزند؛ ارائه كسر خدمت به ازای فرزند به مدت چهار ماه، این تسهیلات هم اكنون به سه ماه افزایش یافته است.

٣- ارائه تسهیلاتی كه سربازان در هنگام تولد فرزندان؛ افزایش مرخصی و پرداخت كمك هزینه، هم اكنون چنین تسهیلاتى تعریف نشده است

۴- اعزام تمامی مشمولان متاهل به محل سكونت همسر، حتی در شرایطی كه سرباز دارای غیبت باشد؛ هم اكنون تعداد قابل توجهی از سربازان متاهل دور از محل سكونت همسر به خدمت مشغول هستند

۵- افزایش ٣٠ درصدی حقوق سربازان متاهل از درآمد طرح مشمولان غایب، كه باتوجه به ادامه این طرح در سال ٩٥ و همچنین پرداخت جرمیه به صورت اقساط، افزایش حقوق برای سربازان متاهل امكان پذیر خواهد بود.

۶- به سربازان متاهل اجازه داده شود تا بعد از ساعت اداری و همزمان با نیروهای كادر از پادگان خارج شوند تا بتوانند در زمان باقی مانده برای تامین هزینه زندگی، مشغول به كار شوند؛ هم اكنون اجازه خروج برای سربازان متاهل متغییر است و بسته به نظر مافوق ممكن است تا ساعت ١٧ هم اجازه خروج نداشته باشند.

كمپین بهبود خدمت سربازی، این موارد را در قالب شش پیشنهاد به ریاست سازمان نظام وظیفه و مسئولین ستادكل نیروهای مسلح ارائه کرده است؛

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، روی تصویر بالا کلیک کنید.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    103 8
    امید ما بعد از خدا به کمپین بهبود خدمت سربازی است.
  • احسان A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    171 5
    اگه به جا شش ماه،ده ماه هم کسر کنند، ما جرات زن گرفتن نداریم،همونایی هم که معاف شدند بیکارند.
  • بی نام DE ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    89 1
    افراد عادی قادر به اداره زندگی و معیشت با این احوال بازار و کسب و کار نیستند چه برسد به سرباز حتما باید طرحی پیشنهاد شود که علاوه بر ادامه خدمت امکان در آمد زایی و آموزش کار در حین خدمت برای سرباز پیش آید
    • سرباز A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      28 1
      سرباز مرز بانی چیکار کنه ....من الان سربازم متاهلم وسرپرست خانواده محسوب میشم افتادم 400 کیلومتر دور از خونه مرخصی هم 25 روز با منت 5 روز .پیگیری کردم میگن شما استان خودت افتادی .یک کاری کنید سرباز های متاهل مرزبانی بتوانند برن نیروی انتظامی .
  • بی نام DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    70 13
    از مقامات تقاضا دارم بحران اب رو بذارن در اولويت بخدا اون واجبتره، همين الان كشورمون كم جمعيت نداره كه ، تازه براي همين تعداد مشكل داريم و مي خوان خزر رو خالي كنند، مي توانيد از اقاي كردواني هم مشاوره بگيريد.
  • بیکارالدوله A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    47 0
    اول کار...بعد افزایش جمعیت
  • سحر AT ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    50 1
    تا پنج سال پیش صحبت از کنترل جمعیت بود و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر . چه اتفاقی افتاد که یهو شعارها و برنامه ها کاملا برعکس شد . اگه ممکنه توضیح بدین ما هم بفهمیم .
    • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      1 63
      بارها توضیح دادن؛ متوسط سن جمعیت بره بالا، درصد سالمندی زیاد میشه و تولید ناخالص ملی میاد پایین. این موجب ضرر و بار سنگین اقتصادی به مملکت تو ۲۵ سال آینده به بعده. جمعیت زیاد جوون حتی با درصد بیکاری بالا، چرخ اقتصاد مملکت بهتر می چرخونه.
    • نیما IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      7 6
      ای کاش سربازی برا دخترا هم اجباری می شد آن وقت به جای یک فرزند، هشت فرزند می آوردند تا کلا از خدمت معاف شوند.
  • یاسر A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    36 0
    منظور از افزایش سی درصدی حقوق بعیارتی بیست و پنج هزار تومان است؟؟ این که صفرهایش زیاد است و نحوه ی خرج کردنش را نمی دانیم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    29 2
    میگن طرف نون نداشت بوخوره پیاز میخورد سیرتر بشه
    • بی نام US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
      13 0
      پیاز میخورد که اشتهاش باز بشه
  • بی نام EE ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    19 0
    آقایونی که صداشون از جای گرم در میاد ؛ اول از همه باید هزینه ی خورد و خوراک بچه رو تامین کنین بعد تحصیلات تا دیپلم رایگان رایگان باشه . اگه تونستین بعد بگین بچه دار شین
  • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    16 5
    باز هم میکم تا وقتی سهمیه کار که حق طبیعی اقایان است رو الان دارن دو دستی تقدیم به خانمها کردن که حتی سربازی هم نرفتن اقایان نمیتونن برن ازدواج کنن چون بیکارن و سهمیشو یک خانم مجرد مثلا تو یک اداره یا سازمان مال خودش کرده.
    • نقی A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      1 2
      دخترها منفی ندید.
  • بی نام IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    5 3
    به جاي دادن ماهي به سربازان، به آنها ماهيگيري ياد بدهيد. بياييم در كنار سربازي آموزشهاي فني و حرفه اي هم قرار دهيم تا همه راغب تر شوند.
  • راضیه ح A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    14 0
    همسر من متول سال 67 ه و فوق لیسانس هم هست. از اسفند رفته سربازی و تقریبا کلیه ی بار زندگی روی دوش من افتاده. چون دقیقا از ساعت 7 تا 16 اسما و تا ساعت 56 رسما ایشون رو نگه میدارند برای انجام کارهاشون... واقعا مهم ترین مورد های کمپین کم شدن کل زمان سربازی و علاوه بر اون ساعات حضور در سربازی باشه... وگرنه 30 حقوق و این جور چیزها دکور خواهد بود بیشتر
  • سام GB ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    15 0
    ایران یکی‌ از جوان‌ترین کشور‌های دنیا از نظر متوسطه سن جمعیت با سن ۲۷.۶ است. تقريباً اکثر کشورهای فقیر آفریقائی و آسیائی متوسطه سنی کمتری از ایران دارند و جالب اینجاست که کشورهای پیشرفت اروپایی اکثرا بالای ۳۵ سال متوسطه سن جمیتشونه.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    7 7
    به ازای هر بچه یک میلیون به حقوق پدر اضافه کنید. من که 20 تا بچه میارم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    5 0
    به جای قانون خرید خدمت غایبان، قانونی بریزند که هر فرد غایب در ازای خرید خدمت سربازی، برای یک فرد ایجاد اشتغال بکنه. اینطوری هم مشکل سربازی اون فرد حل میشه و هم مشکل اشتغال یک فرد دیگر