بازی فجرشهید سپاسی و نفت آبادان حکم فینال را دارد.فجر با یک مساوی لیگ برتری می شود و نفت حتما باید بازی را ببرد.

حمید رضا یادگار - خبرگزاری خبرآنلاین؛اوج هیجان در لیگ دسته اول.پس از صعود پیکان و ماشین سازی به لیگ برتر امروز تکلیف سومین تیم صعود کننده هم مشخص می شود.صنعت نفت یا فجرشهید سپاسی؟ بازی مرگ و زندگی است.دیداری که حکم فینال را دارد.با توجه به قرعه کشی و نتایجی که کسب شده هر تیمی که قرار است به لیگ برتر صعود کند باید امتیاز لازم را از این مسابقه کسب کند.

البته در ظاهر کار  فجری ها راحتر از نفت است.آن هم به دلیل یک امتیاز بیشتری که از نفت آبادان دارند.این یعنی که آنها برای صعود به لیگ برتر به یک مساوی احتیاج دارند و  اگر بتوانند در این بازی حداقل امتیاز ممکن را بگیرند می توانند پس از سه - چهار فصل دوری از لیگ برتر دوباره جشن صعود بگیرند.

اما نفت آبادان.تیمی که حضورش در لیگ برتر شور و هیجان خاصی را به لیگ می بخشد؛با آن هواداران خونگرم و دوست داشتنی.آبادانی ها هم چند فصلی است که از لیگ برتر به دورند.عطش آنها برای صعود هم در نوع خودش جالب است.خوزستانی ها متحد شده اند تا شرایط حضور سومین تیم شان در لیگ برتر را فراهم کنند.

نفت در خانه بازی می کند،حمایت هوادارانش را دارد و اگر بتواند فجرسپاسی را شکست بدهند غوغایی می شود.همین دیشب بود که حمید فرخ نژاد بازیگر سینما و تلویزیون عکسی از خودش با پیراهن نفت را منتشر کرد و زیر آن نوشت که امروز برای حمایت از فوتبال شهرش به ورزشگاه می رود.خیلی از مدیران بلند پایه نفت هم تصمیم گرفته اند که به ورزشگاه بروند تا در کنار هواداران شان نفت آبادان را تشویق کنند.تشویق کنند تا تیمشان دوباره رنگ لیگ برتر را ببیند.

جدال فجرشهید سپاسی و نفت آبادان در حالی برگزار می شود که هفته آخر رقابت های دسته اول برای چند تیم دیگر هم از اهمیت بالایی برخوردار است.تیم های پارسه تهران ، فولاد یزد ، شهرداری اردبیل ، پاس همدان و گیتی پسند اصفهان پنج تیمی هستند که برای قرار گرفتن در رده چهاردهم و پانزدهم و بقا در لیگ دسته یک تلاش می کنند.

 پارسه و فولاد شرایط شان نسبت به بقیه بهتر است اما هر اتفاقی ممکن است در فوتبال بیفتد.اگر این دو تیم بازی های خودشان به آلومینیوم هرمزگان و نفت مسجد سلیمان را ببازند و تیم های شهرداری ، پاس و گیتی پسند بتوانند رقبای خودشان را شکست بدهند بین پنج تیم ته جدولی جای گرفته و به همراه داماش و آلومینیوم هرمزگان به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

در این بین تیم های پاس،گیتی پسند و شهرداری کار سختی برای بقا در لیگ یک دارند.این سه تیم در صورتی در لیگ دسته اول ماندگار می شوند که هم یکی از رقیبانشان(از بین همین سه تیم) برنده نشود و هم پارسه و فولاد به حریفان خود ببازند.

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =