بنجامین مارتینی، کارگردان جوان در مدت اقامت دو هفته ای خود در تهران بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و حالا با یک ویدئو شوکه کننده باز گشته است.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ او در این ویدئو تمام روایت‌های منفی درباره ایران را با تصاویری هیجان انگیز، رد کرده است: 

ایران یک کویر بزرگ است
فرهنگ ایرانی خیلی بدوی است
ایران جای امنی نیست
ایرانی‌ها دانشگاه نرفته اند
ایرانی‌ها غذای خوشمزه ندارند
سنت‌های ایرانی کسل کننده است
ایرانی‌ها غربی‌ها را دوست ندارند
ایرانی‌ها تفریح ندارند
ایرانی‌ها عقبه تاریخی ندارند

پس به ایران سفر نکنید

اما در پایان نوشته: «ممکن است بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید»

روزنامه فرانسوی لوپوئن درباره این فیلم و سازنده اش چنین نوشته است؛

بنجامین هرگز تصور نمی کرد که یک روز به ایران برود. در اوایل سال 2016 این جوان اهل پاریس به همراه دوستش باتیست لوبیهان، در اینترنت چرخی می زنند تا مقصدی بکر برای سفر پیدا کنند. کارگردان جوان که در تهیه فیلمهای کوتاه با موضوعات غیرمنتظره تبحر دارد، با نام مستعار "تولت" شناخته شده است. بالاخره در سایت پروازهای ارزان قیمت دو جوان 25 ساله با 200 یورو بلیطی تهیه می کنند به مقصد جمهوری اسلامی ایران. کشوری که برنامه هسته ای آنها برای مدت زمان طولانی، تیتر اول رسانه ها بود.

بنجامین می گوید: در اوایل رفتن به آنجا برای من مثل یک شوخی بود، اما هر چه بیشتر اطلاعات در مورد ایران جمع می کردم، بیشتر مطمئن می شدم و برای رفتن مصمم تر. به خصوص ایرانی هایی که اطرافم بودند من را برای رفتن به این کشور تشویق می کردند. مثلا رضا فعالی که او را در دستشویی یکی از رستوران های پاریس دیدم! آدرس منزلش را به من داد و به من اطمینان داد که یکی از سفرهای فراموش نشدنی زندگیم خواهد بود.

در فوریه 2016 بنجامین و باتیست سوار بر هواپیما راهی تهران می شوند. در بدو ورود به فرودگاه امام خمینی در چند دقیقه ویزایشان را می گیرند و وارد بزرگترین شهر ایران می شوند؛ شهری با 15 میلیون نفر جمعیت که بلندی کوه هایش به 4000 متر می رسد.

بنجامین، کارگردان جوان می گوید: اولین چیزی که من را در بدو ورود تحت تأثیر قرار داد، استقبال و برخورد ایرانی ها بود.

او می گوید: از یک عابر آدرس رستوران را پرسیدیم و ما را دم در رستوران همراهی کرد و با ما غذا خورد. شما این چیزها را در فرانسه نمی بینید. بله، این گرما و مهربانی را ممکن است در سایر کشورهای شرقی ببینید از افغانستان گرفته تا مراکش، اما در ایران استقبال و گرمای ایرانی ها به شدت انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در همه جای دنیا به توریست به چشم اسکناس نگاه می کنند، اما ایرانی ها می خواهند بیشتر از فرصت و چیزهایی که بدست می آورند، بیشتر به شما لطف کنند.

این دو جوان فرانسوی در مدت اقامت دو هفته ای خود، مجموعا با بلیط هواپیما فقط 1100 یورو خرج کردند. آنها می گویند: «تقریبا در همه جا مجانی اقامت کردیم. تنها چیزی که خریداری کردیم، هدایا برای میزبان مان بود.»

دو مسافر جوان در داخل ایران، با اتوبوس و پروارهای داخلی (با کمتر از 30 یورو) به سیاحت پرداختند و بزرگی و عظمت امپراطوری ایران را از نزدیک کشف کردند. تحت جمشید بی نظیر، مهد تمدن، شیراز رمانتیک و شاعران بی نظیرش، موزائیک ها، و بالاخره از پیست های اسکی تا کویرها مثل مرنجاب که فاصله یک ساعته و نیمی از تهران دارد.

در تهران انواع و اقسام منظره ها را پیدا می کنید؛ شنزار، دریاچه نمک، بیشه زارها و خارزارها و همه این مناظر، فوق العاده هستند. در یکی از شبها در کنار راهنماها در کنار آتش صحبت می کردیم، آنها گفتند: «ایران کشوری مسلمان است، اما بسیار مدرن تر از آنچه تصور می کنیم.»

دو جوان در طول اقامت شان در اصفهان و روی 33 پل دیدند که مأموران گشت، به دختران جوان تذکر می دادند که حجابشان را درست کنند. بنجامین می گوید: «هیچ خشونت فیزیکی در این تذکر مشاهده نشد.»

بنجامین می گوید: «توصیه نمی کنم به ایران بروید، چون ممکن است بهترین سفر زندگیتان باشد.» این عنوان فیلم کوتاهی است که بنجامین از سفرش به ایران تهیه کرده و تلاش کرده کلیشه های موجود درباره ایران را عیان کند.

لوپوئن؛ ۱۳ می ۲۰۱۶/ ترجمه: شکوه خدایی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    ببين اقتصادشون چقدر رونق داره كه مردمشون دغدغه شون اينه كه كجا برن كه بهتر باشه، يه نفر حقوق يك و نيم مليوني ميگيره مي تونه بليط سفر به يك كشور اروپايي رو تهيه كنه?
    • max A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      این یک مورد رو خوب نیومدی کل تبلیغات موبایل و روزنامه و ماهواره شده سفر خارج مردم هم که هزار ماشاالله با تمام مشکلاتشون این یه مورد رو از قلم نمیندازن.رفیق های زیادی دارم که کارمند هستند ولی سالی حداقل یکی دوتا سفر حتی کشور های حاشیه هم شده میرن.
    • بی نام RO ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      اقای مکس.از دوحالت خارج نیست.یا دروغ میگی که رفیق کارمند معمولی داری که میرن مسافرت خلیج که این اواضح که با حقوق یک ونیم ملیون نمیشه مسافرت این جور رفت ویا اینکه رفقات علاوه بر حقوق ممر دیگه ای مثل شغل دوم وسوم دارند ویاروم به دیوار رشوه ای تشریف دارند.
    • بی نام RO ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      232 2
      کاری خیلی قشنگی کرده بود و باعث میشه به ایرانمون افتخار کنیم اما یادمون نره که ما کلی هم چیزهای بد داریم، بی توجهی به طبیعت، الودگی محیط شهری، فرهنگ پایین رانندگی، ... امیدوارم یه روزی همه این ها درست بشه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      خبر آنلاین یادت باشه کامنت هایی که نام خلیج فارس رو درست نمی نویسند لیاقت انعکاس ندارند .
    • فریبرز IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      50 5
      و بعد از این کشورمون جذابتر هم خواهد شد . ما هم بیشتر به دیدن کشورهای اونا میریم . منم یه کارمندم و بجز ماموریتهای کار از کشور خارج نشدم . اما فکر می کنم بهتره بجای غر زدن با فرصتها همراه بشیم و هر چه توان داریم رو به کار بگیریم تا زندگی بهتری داشته باشیم . این کشور تاریخ و آینده ی جذابی داره حیفه که نسل ما خط فاصله بین این دو تا باشه
  • رضا ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    87 9
    لطفاًامكاناتي بگذاريدتابشه عكسهاوويديوها رو در موبايل ذخيره كرد!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      46 2
      دکمه دانلود رو بزن؛ به همین سادگی...
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      34 2
      دانلود داره خوب اخر پست
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    همین ویدئو رو چند میلیارد به بهترین کارگردان های ایرانی هم بدی نمی تونند بسازند
    • سامان IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      59 3
      و با این عمق از تاثیرگذاری...
    • روزبه US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      28 2
      قابل توجه ترین نظر...
    • بی نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
      4 0
      من که با دیدن ویدیو اشکم در اومد و لذت بردم. بی نهایت کارش زیبا بود
  • زهرا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    چه ویدئوی قشنگی از ایران ساختن... آفرین به ایرانی ها و دولتمردان و زنانی که باعث شده اند چهره ی زیبای ایران نمایان تر بشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    147 2
    خیلی خوب بود ، دمش گرم دم ایرانیان گرم
  • جیکا IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    149 1
    خوش تر آن باشد که سر دلبران.....گفته آید در حدیث دیگران....
  • رهگذر US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    تقریبا مجانی همه جا اقامت کردند؟ وای به حال ما ایرانیها که با مرام های الکی و مجانی اقامت دادن خارجی ها و لطف اضافی باعث میشیم که صنعت توریسممون آسیب جدی ببینه. اگر به جای این لطف های الکی اجازه میدادیم اونها در هتل اقامت کنند اونوقت شاید هتلداری در ایران رونق بیشتری پیدا میکرد و ایضا افراد بیشتری ارتزاق میکردند.
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      72 2
      اول باید یک عده بیایند و از اینجا تعریف کنند ، بعد برای توریستهای بعدی میشه فرمایش جنابعالی انجام بشه . یادمون باشه کشاورز الان دانه میکاره و ممکنه سالها صبر کنه تا نوبت به برداشت برسه . ما باید اول خوشنام و مهربان معرفی بشیم بعد انتظار داشته باشیم توریستها بیان به مملکتمون . یادمون نره که در این ماجرا خیلی خوشنام نیستیم . حمله به اتوبوس آمریکایی ها در اصفهان و یا همین چند وقت پیش حمله به هتل آقای جک استرا که با خانواده اومده بود اصفهان و .......
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      30 0
      شما که انقدر نگران ارتزاق و درآمد هستی تا حالا شده به این مسئله فکر کنی که برای خانواده ایرانی با ماهی یک و نیم میلیون درآمد توی یه سفر حداقل 5 روزه کمترین مبلغی کعه برای هتلهای کذایی شما باید هزینه بشه چقدره ، شما و همفکرانتون لطف کنید قیمتهاتون مطابق با درآمد مردم باشه تا ببینید که مردم همین مملکت بجای چادر زدن تو خیابونا میان هتل شما ولی امان از این دندون گردی که تو ذات ماها هست اگه اینکار رو بکنی نیازی به درآمد توریست ها نخواهی داشت هرچند که اون بجای خودش محفوظه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    54 10
    من ایرانیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    68 8
    اینجا فقط سرعت اینترنت کم است...
    • علی A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      0 2
      نسل 4 عالیه.
  • نادر A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    41 7
    واقعا واقعیت ایران همینه نه بیشتر و نه کمتر
  • شمال A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    58 23
    اگه شمال ایران رو می دید چی می گفت؟ تو ویدئو هیچ تصویری از شمال نبود متاسفانه بیشتر توریست ها که می یان ایران به شهرهای چون شیراز و اصفهان و مناطق کویری می برن الا شمال ایران . یکی دلیلش رو بهم بگه. شمال فقط برای ایرانیها شناخته شده هست
    • رضا A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      116 3
      نه علتش این نیست که شما گفتی، علتش اینه که خودشون جنگل و دریا فراوان دارند،درست که شمال ایران بینهایت و بینهایت زیبا هست اما برای اروپایی ها دیدن جاهایی مثل تخت جمشید و یزد و اصفهان و کویر جالب تر و کمتر دیده شده تر هست به نسبت جنگل و دریا هر چند هر موقع من تو راه شمال هستم واقعا از دیدن اون همه پلاستیک و زباله در حاشیه جاده ها واقعا ناراحت میشم و متاسف که داریم زیبا ترین قسمت های ایران به راحتی از بین میبریم
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      53 1
      دلیلش شاید بناهای تاریخی شهرهایی مثل اصفهان و شیرازه اونا با هدف طبیعت گردی نمیان بیشتر به خاطر جاذبه های تاریخی میان که ایران به اون مشهوره
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      55 0
      مناظر شبیه به شمال ایران در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود داره و بیشتر این مواردی که شما گفتید براشون جذابیت داره
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      60 2
      طبیعت شمال که براشون جذابیتی نداره چون خودشون خیلی قشنگتر و دریاهای بدون آلودگی و تفریحات خاص ساحلی رو دارن
    • هموطن A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      46 3
      دوست گرامي شمال ايران براي يك اروپايي هيچ چيز جالبي نداره چون كل قاره اروپامملو از سرسبزي وجنگل و درياس.جاذبه هاي ايران براي اونا كوير و آثار باستاني وفرهنگي ايرانه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      38 1
      عزیز دل برادر شمال ایران برای کسی که از اروپا اومده زیاد جذاب نیست ،شمال ایران میتونه برای کسانی که از مناطق خشک می آیند جذاب تر باشد.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      25 1
      خیلی خوب بود که برج میلاد نظرش رو جلب نکرده بود و اثری از اون در فیلم دیده نشد اما به نظرم یزد و شوش و کرمانشاه و کاشان و پاسارگاد را از دست داده. اتفاقا جاهایی در شمال ایران هست که حتی برای یک اروپایی که جنگل و آب کم ندیده هم چشم اندازهای منحصر به فردی داره و اونا هم از کفش رفته.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      17 1
      دلیلش این هست که اکثر توریست هایی که از اروپا میان خودشون در قاره سبز زندگی میکنند و به بهترین جنگلها و سواحل دسترسی دارند پس طبعا زمانی که سفر میکنند دنبال چیزهای جدیدتر هستند که تجربه کنند و بنابراین آثار باستانی و کویر براشون جالب و جذاب هست.
    • بی نام DE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      15 1
      چون اروپا به اندازه شمال ایران سبز هست. همینطور ساحل های کثیف و بدون آفتاب شمال برای اونها جذابتی نداره. ساحل جنوب رو به خورشید است و با آب شور و شفافش پتانسیل بیشتری در جذب توریست خارجی داره.
  • علیرضا از تهران IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    84 0
    من دو تا نظر دارم یکی کاری کنیم که هر خارجی که برای گردش به ایران می آید با خود صدها گردشگر دیگر را بیاورد دوم اینکه ما مردم مهمان نواز ایران که دوست داریم به خوبی از توریست ها پذیرایی کنیم چرا نمی تونیم با خودمون در داخل با هم مهربان تر باشیم و شاهد نزاع سر مسایل بی اهمیت مانند احترام به هم در رانندگی و رعایت حقوق همدیگر یا مسایلی مانند تحمل اندیشه مخالف را داشته باشیم
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    60 20
    والا ما که هر روز رفتیم بیرون همه می خوان دولا پهنا حساب کنند و با این بهانه که اشتباه کردیم می خوان پول بیشتری بگیرند.برخورد فروشنده ها زشت ،بی ادبانه و زننده است.وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ است،هوا پر از آلودگی و گرد و خاک است.بخش اعظم اجناس تقلبی است اما به چند برابر قیمت و به اسم اصل می فروشند.هتل پنج ستاره امکاناتش در حد یک متل در اروپای شرقی است و مدیرتش در حد جنوب آفریقا.پارک ها پر از خلافکار و موادفروش و‌کیف قاپ و چاقو کش.از ترافیک و رفتار رانندگی هم نگم بهتره.در ضمن مواظب باشید موتور سوار تو پیاده رو زیرتون نکنه.اگر پشت چراغ قرمز عابر ایستادید یا از پل عابر استفاده کردید و به شما خندیدند ناراحت نشوید و فقط مواظب موتور سیکلت ها باشید چون ممکن است از هر جایی بیایند.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      10 21
      شما نسبتی با خبرنگاران 20:30 ندارین؟ چون فقط و فقط منفی نگری میکنید. از داشته هامون صحبت نمیکنید و فقط و فقط بدی و زشتی رو میبینید. آره مشکلات وجود داره ولی 100 درصد نیست.
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      13 4
      همه اینایی که شما گفتی رو مردم خودشون می دونن. چه بسا اگر قرار باشه هرکی مشکلش رو به این لیست اضافه کنه ، این لیست دیگه انتها نخواهد داشت...اما توی این فیلم با وجود همه سختی هایی که تو ایران هست ، قشنگی هایی نمایش داده شده که من که دارم تو همین سرزمین زندگی می کنم انگار اولین باره که بهش توجه می کنم..اگر به زیبایی ها و ثروت این سرزمین توجه بشه ، به احتمال زیاد دیگه شاهد این ناملایماتی که گفتید نخواهیم بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    29 1
    واقعا قشنگ بود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    68 37
    لطفا بروید نظر ان خانم کوه نورد فرانسوی را که در کوههای اطراف دره فرحزاد بهش تجاوز شد را هم بپرسید
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      64 19
      شما هم می‌تونید نظر خانواده آن خانم دانشجوی شریف که در کانادا به قتل رسید را بپرسید.
    • بی نام DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      26 5
      البته بنویس که متجاوزین افغانی بودند. پس مشکل ما نبوده...
  • بی نام BE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    27 5
    واو ایران انقدر جالب بود خودم خبر نداشتم
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    25 2
    ویدئوش فوق‌العاده بود... انقدر قشنگ که منم دست به دوربین شدم :
  • شعله IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    34 5
    جانم فدای ایران
  • مهدی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    44 28
    ایران واقعا تفریح ندارد...
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    28 1
    دمش گرم. ما هم می تونیم از این فیلم های تبلیغاتی بسازیم؟
  • بی نام DE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    59 3
    خواهر من سه تا خانم کره ای رو دعوت کرده بود برای شام. وقتی داشتند از ایران می رفتند گریه می کردند...
    • آرش IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      43 17
      مسموم شده بودن؟ ;
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      19 7
      چرا ؟ اتفاقی افتاده بود براشون ؟
    • بی نام DE ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      26 4
      نه. مسموم چیه. اینقدر انس گرفته بودند و از ایرانی ها خوششون اومده بود که ناراحت بودند که سفرشون تموم شده و باید ایران رو ترک کنند. همش می گفتند ایرانی ها خیلی خوبند. اومده بودند که برای مسیحیت تبلیغ کنند اما به جای این چیزها شیفته آداب و رسوم ایرانی ها شده بودند. فکر کنم دفعه بعد بیان مسلمون بشن. البته به شوخی.
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      14 8
      حرفتون رو قبول دارم یکی از دوستانم برای کارش یک مربی المانی رو دعوت کرده بود سه چهار روزه .می گفت ایرانی ها فقط بلدن بخورن و دنبال مارک بگردن واقعیت چیز دیگه ای . یکی از نزدیکانم هم 15 سال پیش که تهران خلوت تر بود یک تاجر ایتالیایی رو دعوت کرد و اومده رانندگی رو دیده بودمی گفت شماها رانددگی نمی کنید گیم بازی می کنید و ترسیده بود دسته ای هم که خیلی ذوق زده و شوکه میشن برای اینکه از ایران هراسی زیاد شنیدن چیز دیگه ای می بینن یا اینکه خداییش یعنی چی یکی آدرس بخواد باهاش راه بیفتی و بری بشینی غدا بخوری خوب شما باشی متعجب نمیشی ما که خودمون می دونیم نه از مهمان نوازی چون دیگه برای کسی حالی نمونده از حس کنجکاوی فردی شاید هم مثل بقیه کشورها راحت نمی تونن دنیا رو ببینن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    57 5
    ما ملتی خوب بودیم و هستیم ولی ....................................................
  • مهتاب A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    17 55
    "فرهنگ" ایرانی خیلی بدوی است "معماری" ایرانی خیلی بدوی است
  • بی نام GR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    73 11
    برای همینه که هر سال هزاران هزار ایرانی ترک وطن میکنن
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    36 11
    خیلی گریه کردم . خیلی . خیلی دلم می خواهد مردم جهان به کشورم ایران بیایند و ایران را ببینند . ببینند که ما ایرانی ها چقدر مهربان و خوب هستیم . اما ...
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    40 4
    بالاخره شما واسه تفریح هم بری جهنم هم یه زیبایی میبینید البته کلی گفتم والا که ایران قشنگه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    21 0
    بازم به اینا : مگه بیان اران چند تا فیلم از سفرشون تهیه کنند شاید چند تا توریست بیاد ایران و کم کاری سازمان میراث فرهنگی ایران با اینهمه بودجه رو جبران کنه که حتی یه سایت آپدیت نداره که بشه فهمید چجوری به ایران سفر کرد یا تو زمان های مختلف چه برنامه هایی هست ایران
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    19 0
    این کلیپ رو که دیدم گفتم چقدر ایران زیبا و قشنگی داریم،حیف که انقدر با مشکلات و خرج و مخارج زندگی داریم روزمون رو شب میکنیم خودمون نمیتونیم از زیبایی های کشورمون استفاده کنیم، از اون ور آب باید بیان و از زیباییهای کشورم لذت ببرن....
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    2 9
    چه اصراری داشته فعل منفی به کارببره؟
  • بی نام US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    26 1
    چرا هیچکسی به ما ایرانیان به مانند این دو جوان فرانسوی ، در فرودگاه ویزا نمیدهد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    13 0
    كاش ميشد like كرد. عالي بود
  • بی نام DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    17 1
    وطنم پاره ى تنم
  • بی نام RO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    37 11
    ایران پل های جذابی هم داره جوان های فقیر میرن اون بالا سقوط آزاد به آسفالت خیابان دیگه از لوله کشی گاز نگو که جون میده برای یک نفس عمیق در نیمه شبی تاریک
  • فرهان A1 ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    3 3
    با عرض معذرت باید بگم که ایرانیان وقتی خارجکی میبینن یهو زیارتش میکنن و شروع میکنند به تعارف کردن .باباجان اونم به خدا یه آدمه مثل ما. هول نکنید که بخوای ادب و شعوره خودتون رو به خارجکیه اثبات کنید
  • بی نام US ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    واقعا دستشون درد نکنه :
  • محسن ممتاز GB ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    2 0
    يكي از شهرهايي كه ديدم بسيار مكان ديدني داره و تقريبا در هر جاي استان جاي ديدني هستش استان همدان هستش غار عليصدر زيباترين غار جهان،كتيبه گنج نامه زمان هخامنش تپه هاي هگمتانه قديمي ترين بافت تاريخي ايران حتي ميدان مركزي هم تاريخيس و ... و صنايع دستي زيبا مثل سفال هاي زيباي لاله جين و محصولات خوب مثل گردو و انگور وشيره انگور متاسافنه از نظر صنعت گردشگري صفر هيچ توريستي همدان را نمي شناسد حتي هموطنان خودمون هم اطلاعي ندارن