حمید ابوطالبی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره ضرورت تعامل لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس نوشته است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در مطلبش نوشته است:

«در خردادماه 1392 تکانه عظیمی در سیاست ورزی ملت ایران رخ داد؛ تکانه ای که هم در حوزه سیاست منحصر به فرد بود و هم درحوزه مردمی. در آن ایامِ پرتکاپو، سیاست ورزانِ همسو در کشور کوشیدند تا با "اجماع بر کاندیدایی واحد"، بازی سازی های حوزه سیاست را به سمت و سویی هدفدار و معطوف به خواست ملت هدایت کنند... تکانه دوم در جامعه پرامیدِ برآمده از اجماعِ خرداد رخ داد؛ و مردم تدبیرمدار در اسفند ماه 1394، بویژه در تهران و شهرهای بزرگ، از پراکندگیِ آراء و تسلیم در برابر قضا و قدرِ رقابت کاندیداهای ناشناس با افراد همیشه در صحنه، به سمتِ "اجماع بر لیست" حامی جهت های کلانِ اعتدال و اصلاح روی نمودند.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه نوشته است:

«اما تکانه سوم می بایست در سیاست ورزی حوزه نخبگی در سامان دهی کرسی های خبرگان و مجلس صورت پذیرد؛ تا بتوان به یمن آن، نتایج دو تکانه پیشین را تکمیل نمود. یکی از نمادهای این تکانه و آغاز خردورزی در حوزه آن، ریاست آتی مجلس است... لذا تکانه سوم باید تعاملی را رقم بزند که حاصل آن "سیاست مداریِ تجمیعی" باشد: تجمیعی از ویژگی ها و داشته های لاریجانی - عارف و یاران آنان، برای اداره مجلس در جهت خواست ملت. بدین سان، باید هر دو کاندیدای محتمل ریاست مجلس با سیاست ورزان حوزه های خود تعامل کرده و بر اساس روشی روشن و تفاهمی، ریاست مجلس و هیئت رییسه و کمیسیون های آن را با رای مدبرانه اکثریت نمایندگان - و نه نقش آفرینی فردگرایان - سامان دهند.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اميدوارم اصلاح طلبان ايده آليستي رو كناربگذارند فعلا فقط سياست گام به گام همينمردم خودشون وضعيت رو درك ميكنند
  • جانباز محمد دامن باغ. A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    چرا تعامل عقلانی کنند .بگذارید به سر و کله هم بزنند. در کشوری که حقوق یک ماه مدیری برابر با ۵ سال حقوق یک کارمند است. عقل به چکار میاید. نمیدانم چه کسی میتوانند پاسخ خون پاک هزاران شهید و جانباز وازاده .رابدهد. واز اقشار محروم ومظلوم جامعه.دلجویی کند.
  • نحیف A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    چرا تعامل عقلانی؟ گاهی تعامل غیرعقلانی بسیار جوابگوتر است.