مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید جواب هجمه‌های عربستان را بدهیم، گفت: باید به سعودی‌ها فهماند که اماکن مقدس در عربستان به همه امت اسلامی تعلق دارد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع حج گفت: حج جریان بسیار مهمی است و در این مراسم شاهد ارتباط مسلمین با هم هستیم.

او گفت: امروز جنگ نیابتی در منطقه را شاهد هستیم و باید شکرگذار خداوند باشیم که در این منطقه شاهد امنیت در جمهوری اسلامی هستیم.

استاد برجسته حوزه گفت: امروز در رابطه سیاسی با عربستان مشکلاتی داریم هر چند که به سفارت ما در عربستان حمله‌ای نشد اما در کشورمان به سفارت این کشور حمله شد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به کم بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: برخی از مطالعه کم در کشور گله‌ها دارند اما عقل و هوش اجتماعی مردم محفوظ است و از ما عقل، عمل، راستی و درستی ظاهر و باطن می‌خواهد.

باید جواب هجمه‌های عربستان را بدهیم

او با بیان اینکه باید جواب هجمه‌های عربستان را بدهیم گفت: ایران تنها کشوری نیست که با سعودی‌ها مشکل دارد و کشور‌های مختلف دیگر نیز با آنان دارند.

این استاد حوزه تأکید کرد: باید به سعودی‌ها فهماند که اماکن مقدس در عربستان تنها مخصوص به آن‌ها نیست و به همه امت اسلامی تعلق دارد.

او با بیان اینکه برای مردم در اسلام حقوق مختلفی در نظر گرفته شده، گفت: مردم باید زندگی خوب و آبرومندانه داشته باشند این در حالی است که اداره کردن مردمی که عاقل هستند کار دشواری نیست.

 او با بیان اینکه اختلاف نظر سیاسی چیز خوبی نیست و به پیشرفت کشور ضرر می‌زند، گفت: گرچه شاید اختلاف‌های علمی منجر به پیشرفت شود اما باید مراقب اتحاد و همبستگی در کشور باشیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه برخی‌ها عقل مقطعی دارند که از دست این نوع عقل کاری بر نمی‌آید گفت: جوانان باید عاقل تربیت شوند تا گرفتار معضلات اجتماعی همانند اعتیاد نشوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =