نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، موضوع نایب‌رییسی مجلس دهم را با اتفاقی که برای حدادعادل در مجلس هشتم افتاد مقایسه کرد.

حجت الاسلام موسی قربانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص انتخابات هیات رییسه مجلس دهم و پست ریاست مجلس گفت: برای گزینه ریاست مجلس تنها یک نفر مطرح است و آن یک فرد هم کسی غیر از علی لاریجانی نیست.

وی با اعتقاد بر اينکه تعداد اصلاح طلبان در مجلس دهم بسیار کم است، ادامه داد: آنها باید وزن و اندازه جریان سیاسی خود را با توجه به سابقه مجلس ششم در نظر بگیرند و آرام آرام در جهت بازسازی و اصلاح خود عمل کنند تا بتوانند با برطرف کردن سو تفاهم های آن مجلس، به میدان رقابت با اصولگریان باز گردند. برخی افرادِ حاضر در لیست امید مانند کاظم جلالی که از چهره های نزدیک به علی لاریجانی است، اصلاح طلب به شمار نمی آید اما با حضور در لیست امید توانست در انتخابات مجلس دهم رای بیاورد و از آن طرف اصلاح طلبان در تهران نیز با زرنگی توانستند با حضور چنین افرادی در لیستشان پیروز میدان رقابت مجلس دهم شوند.

نماینده مجلس هشتم در مورد گزینه های مطرح برای نایب رییسی مجلس دهم اظهار کرد: حضور آقای عارف برای سِمَت نایب رییسی مجلس چندان روشن نیست؛ چرا که این اتفاق شاید به نوعی صفر و صدی باشد، مانند اتفاق مجلس هشتم که وقتی آقای حداد عادل نتوانست برای ریاست مجلس انتخاب شود حتی ریاست یکی از کمیسیون های این مجلس را نیز نپذیرفت.

قربانی همچنین در مورد پست های دیگر هیات رییسه مجلس نهم از جمله پست منشی گری و کارپردازی بیان کرد: صلاحیت و شایستگی افراد از هر طیف و گروهی باید مد نظر برای تصدی گری این پستها باشد؛ افرادی که مجلس را با چالش های مختلف روبه رو نکنند و فرا جناحی عمل نمایند.

وی با بیان اینکه حضور جناح‌ها در هیات رییسه مجلس، بستگی به وزن این گروه‌ها دارد، افزود: امیدوارم مجلس دهم مجلسی فراجناحی باشد و سابقه کارشناسی افراد بر سبقه سیاسی شان در اداراه و مدیریت امور ارجحیت داشته باشد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    36 4
    ملت یک صدا فقط عارف
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    38 2
    اصلاح طلبان خود را اصلاح کنند؟ برنامه اصلاح طلبان فراتر از این ها است. اصلاح طلبان میخواهند شما اصولگرایان و کل جامعه و ساختار سیاسی و اقتصادی ناجور کشور را اصلاح کنند. با رد صلاحیت گسترده انها نمیتوانید انان را حذف کنید چرا که اصلاح طلبی ریشه در آرمان های مردم ایران داره.
  • alidad IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    10 0
    جناب موسی قربانی خیلی با تسامح و تساهل فرمودن "تعداد اصلاح طلبان در مجلس دهم بسیار کم است" در حقیقت باید گفته بشه اصلا اصلاح طلبی در مجلس دهم نداریم داریم واقعا؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    9 0
    با یک اصلاح طلیب هم مصاحبه کنید اینها که همگی همفکران لاریجانی اند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    12 0
    چه جالب اصلاح طلبان با گذاشتن نام جلالی در لیستشان موفق شدند رأی بیاورند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی اینو از خواب توهم بیدار کنه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    11 0
    آره اصلاح طلب ها زرنگی کردن و امثال جلالی رو تو لیستشون گذاشتن و رای آوردن؟؟ اگر جلالی تو لیست نبود الان داشت با نفر 65 تهران رقابت می کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    دوباره هم نماینده ها رای مردم را میخواهند