زمانی که در سال ۲۰۱۳ ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس طرح هایپرلوپ را مطرح کرد خیلی‌ها آن را خیال‌پردازی تصور کردند. حالا اما این طرح به مرحله آزمایش عملی رسیده است.

شرکت فناوری‌های هایپرلوپ امروز(چهارشنبه) قصد دارد، نخستین گام بزرگ را در اثبات امکان‌پذیر بودن سیستم حمل‌ونقل مفهومی هایپرلوپ بردارد

این شرکت مستقر در کالیفرنیا که شروین پیشه‌ور سرمایه‌گذار کارآفرین ایرانی، یکی از بنیانگذاران آن است، اعلام کرده که امروز نسخه نمایشی فناوری نیروی محرکه خود را در نخستین مسیر آزمایشی آن در شمال لاس‌وگاس به حرکت درخواهد آورد.هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس مطرح شده است.

در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.

مسافران به صورت انفرادی یا گروهی در جایگاهی قرار می‌گیرند و سپس به کمک آهنرباهای بزرگی بالا برده می‌شوند تا در کپسول‌هایی قرار گیرند. هرکپسول به اندازه 6 تا هشت مسافر جا دارد و در عرض 30 ثانیه مسافران پیاده و سوار خواهند شد.شرکت فناوری‌های هایپرلوپ که اکنون به "هایپرلوپ 1" تغییر نام داده، یکی از شرکت‌هایی است که در این پروژه شرکت کرده است. تغییر نام این شرکت به کاهش سردرگمی بین آن و "شرکت فناوری‌های حمل‌ونقل هایپرلوپ" که یک شرکت کالیفرنیایی دیگر در این پروژه است، کمک خواهد کرد.

این شرکت در آزمایش فعلی یک سیستم کامل را برای انتقال محفظه‌های مسافربر تست نمی‌کند بلکه به نمایش فناوری زیرساخت این سیستم خواهد پرداخت.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    من نفهمیدم اگه خلاء پس چطور هوا از پشت وارد و از زیر خارج میشه تا وسیله حرکت کنه اگه هوا باشه که دیگه خلاء نیس...هست؟
    • و IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      0 0
      خلاء نسبی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    موفق باشن
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    چه میکنه این ایلان ماسک . نابغه زنده