ایسنا نوشت:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع خانم خالقی به هیئت حل اختلاف قوا هم امیدوار نیستم اما احتمال اینکه به نفع خالقی هم رای دهند وجود دارد.

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان  با موضوع «آزادی در جمهوری اسلامی از منظر شهید مرتضی مطهری» سخنرانی کرد که مهم‌ترین بخش‌هایش به این شرح است:

** خط قرمز در جامعه‌ اسلامی زمانی است که افراد سلاح به دست بگیرند؛ لذا با یک انتقاد کوچک نباید افراد را برانداز بنامیم و با آنها برخورد کنیم و به زندانی بیندازیم. این روش مطابق با سیره امیرالمومنین نیست.

** شهید مطهری بارها اعلام کرد که انتخابات مجلس باید برای مردم آزادانه انجام شود تا آنها اشتباه کنند و یاد بگیرند. در واقع ما باید مردم را آزاد بگذاریم تا به رشد اجتماعی برسند.

** { بحث مینو خالقی} ما در خصوص این منتخب مردم اصفهان نامه‌ای به آقای جنتی و سپس به آقای رئیس‌جمهور ارسال کردیم. در اینجا قانون انتخابات روشن بوده و ابهامی ندارد و در ماده 73 آن به صراحت همه چیز اعلام شده است و آمده که بعد از اعلام سلامت انتخابات حوزه، شورای نگهبان اعتبارنامه‌های افراد را امضا و به مجلس ارسال کند.

 در این موضوع شورای نگهبان انتخابات اصفهان را تأیید کرد ولی انتخاب این فرد را باطل اعلام کرده است. چنین چیزی با عقل جور در نمی‌آید. چطور می‌شود شورای نگهبان این فرد را تأیید کند و نظر قطعی و نهایی را بدهد اما دوباره چنین مباحثی را مطرح کند؟در آیین‌نامه‌ داخلی مجلس آمده است که اگر مدارکی بعد از انتخاب نماینده پیدا شد، باید مجلس تعیین کند که اعتبارنامه‌ آن فرد مورد تأیید است یا خیر. موضوع در مورد خانم خالقی روشن است و شورای نگهبان هم می‌داند که اشتباه کرده است و کاملا مطمئن است که اعتبارنامه خالقی در مجلس رای می‌آورد اما آنها اشتباهی که قبلا مرتکب شده‌اند را می‌خواهند حالا جبران کنند. اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

** آقای لاریجانی بحث خانم خالقی را به هیئت حل اختلاف ارسال کردند و آنها باید نظر بدهند. در واقع نظر آنها باید به رهبری اعلام شود و ایشان حکم نهایی را اعلام کنند. البته من به آن هیئت حل اختلاف هم امیدوار نیستم اما احتمال اینکه به نفع خالقی هم رای دهند وجود دارد.

** هر کسی حرف نو و انتقادی دارد باید به او اجازه دهیم که صحبت کند. ما نباید سخنرانی‌های افراد را به هم بزنیم و رهبری هم صد در صد با چنین نظری مخالفند.

** عده‌ای در کشور حق اعتراض را قبول ندارند و این نگاه موجب ایجاد حوادث سال 88 شد. اگر همان روز اجازه تجمع و اجازه‌ حضور افراد در صدا و سیما داده می‌شد، قطعا اتفاقات سال 88 قابل حل بود.

**حصر خانگی و ممنوع‌التصویری چه فایده‌ای به حال نظام دارد؟ ادامه‌ حصر هیچ معنی‌ای نداشته و بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است و جالب است که چنین کاری هیچ چشم‌اندازی هم ندارد. اصلا صحبت‌های من بحث دفاع از آقای موسوی یا کروبی نیست بلکه بحث بر سر رویه‌ای است که در پیش گرفته شده است. این چه رویه‌ای است که منتقدان و پایگاه‌داران اجتماعی را حصر کنیم؟ حصر آقای منتظری هم بی‌مورد بود. اصلا این انگار یک رویه شده است. این روش نه در اسلام و نه در قرآن وجود ندارد. اینها انحرافات ایجاد شده است.

**اینکه می‌گویند هیئت حل اختلاف، خانم خالقی را رد کرده است یک سوال به وجود می‌آورد که چرا علت این ابطال را نمی‌گویید؟ چرا نمی‌گویید به چه علت چنین رای و نظری داده‌اید؟ چرا هیچ دلیلی نمی‌آورید؟ این یک رویه اشتباه است. از کجا معلوم که در هنگام نطق یک نماینده در مجلس ناگهان ایشان را از مجلس بیرون نکنند؟ اصلا اگر این طور باشد یک موقع رئیس مجلس را وسط نطقش پایین می‌کشند و او را از مجلس اخراج می‌کنند.

** وقتی یک جوانی مثل ستار بهشتی زیر شکنجه می‌میرد و وقتی می‌خواهیم اعتراض کنیم می‌گویند کتمان کن، این غلط است. اینجا احتمال اینکه ظلم غلبه پیدا کند وجود دارد.

** از نظر اسلام تجسس ممنوع است و اینکه جدیداً بحث مأموران مخفی پیش کشیده شده این مأموران فقط به حجاب کار ندارند. اصل قضیه این است که آنها قرار است خفت‌گیری ها، زورگیری‌ها و دزدی‌ها را خارج از ساعت اداری اعلام کنند که بدحجابی هم یکی از زیرمجموعه‌های این طرح است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    4 43
    آقای مطهری مردم به شما رای ندادند که چشمتون رو ببندید روی همه کارهای دولت و فقط به حواشی نمایندگی بپردازید. فکری به حال گرانی و بیکاری کنید. یکی از شما در مجلس کم شود تاثیری در اصل ماجرا ندارد. خواهشا کمی نمایندگی کنید.
  • بدون نام ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    در واقع نظر آنها باید به رهبری اعلام شود و ایشان حکم نهایی را اعلام کنند،.... ما منتظر نظر رهبري هستيم.
    • بی نام DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
      2 16
      یعنی موضوع خیلی مهمیه؟؟
    • بی نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
      32 0
      هیچ کدام از ماها نداشتیم. اکثر اعضای این هیات اعضای فعلی و سابق شورای نگهبان هستند. چطور میشد انتظار داشت نظری غیر از نظر شورای نگهبان داشته باشند؟ به هر حال نباید به این راحتی کوتاه اومد. این رویه باب بشه فردا وسط دوره اظهارات یه نماینده خاطر اقایون رو مکدر کنه میزنن رد صلاحیتش میکنن.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    19 1
    امیدی نداریم
  • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    21 0
    آقای لاریجانی به چه حقی موضوع رو به شورایی انتقال دادنند که ترکیبش صدرصد از یک جناح هستش و نتیجه اش معلوم
  • ایلیا GB ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    13 0
    جناب مطهری ، از اول هم معلوم بود شورای حل اختلاف به نفع شورای نگهبان رای خواهد داد چون تفکرشون یکی است
  • ابتین A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    10 0
    باز این بازیهای سیاسی شروع شد و همیشه دروغ بوده مردم ما هم خوش باور
  • بی نام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    12 2
    بازم مگر اینکه فقط مطهری جرأت کنه اعتراض کنه .
  • بی نام IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    12 0
    در مقابل ظلم نباید سکوت کرد
  • کلید ساز RO ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    1 19
    ما هم می دونیم که امید شما فقط به اون طرف آبیهاست ........
    • بدون نام ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
      16 0
      اين ور ابيها به عنوان نفر دوم فرستادنش مجلس.
  • سید A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    11 2
    زنده باد مطهری