مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2016) از 2 تا 5 خردادماه 95 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های برتر ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی خبر داد: پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2016) از 2 تا 5 خردادماه 95 با رویکرد بسترسازی برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حضور 14 کشور در نمایشگاه پنجم
پرویز کرمی همچنین بیان کرد: تاکنون حضور 90 شرکت و موسسه از بیش از 14 کشور در این نمایشگاه نهایی شده است که پاویون ملی کشورهای روسیه، یونان و بلاروس به صورت متمرکز برپا می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به رویکرد اصلی کشور در سال جاری که در قالب شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، ابراز کرد: در کنار شرکت‌های خارجی، شرکت‌های ایرانی برتر در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری نیز حضور خواهند داشت و آخرین دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش می‌گذارند. در نتیجه، این نمایشگاه فرصت مناسبی خواهد بود که فعالان فناوری و متخصصان ایرانی با تبدیل علم خود به عمل و اقدام برای تکریم تولیدات ساخت داخل، در اجرای برنامه اقتصاد دانش بنیان و در ادامه آن، پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور نقش اساسی خود را ایفا کنند.

نشست بین المللی شبکه سازی نوآوری
وی با اشاره به برگزاری دومین نشست بین‌المللی با موضوع «شبکه‌سازی نوآوری» در حاشیه این نمایشگاه، گفت: برنامه‌ریزی‌شده است تا بیش از 12 استاد و صاحب نظر خارجی در کنار متخصصان ایرانی در طی دو روز و در 10 پنل تخصصی موضوعات مرتبط را به بحث و تبادل‌نظر داشته باشند.

پرویز کرمی، این اقدام را فراهم کردن فرصت مناسبی برای کلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری در عرصه تبادل تجارب کاربردی در حوزه فناوری، نوآوری و شرکت های دانش بنیان دانست.

برگزاری کارگاه مختلف آموزشی
وی افزود: نشست هایی با حضور کارآفرینان و متخصصین ایرانی، کارگاه آموزشی بین‌المللی با مشارکت مرکز علوم و فناوری جنبش عدم تعهد (NAM)، چند نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری با کشورهای مختلف و شش کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌های دیگر این رویداد بین‌المللی محسوب می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، درباره بخش نمایشگاهی این رویداد و اهمیت آن نیز اظهار کرد: نمايشگاه‌هاى بين‌المللى با گرايشات علمي-فناوري پل ارتباطى بين بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون هستند. از سوی دیگر، در سال هاي اخير آوازه موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ایران در حوزه هاي مختلف علمي و فناوري در سطح بين‌المللي پیچیده است و همچنین موقعيتهای استراتژيك، منابع انساني مستعد، منابع و ذخاير خدادادي و... كشورمان را تبديل به سرزمین فرصتها براي سرمايه‌گذاران و صاحبان فناوری جهت توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري شان کرده است. وی ادامه داد: اين ظرفيت‌ها فرصت مناسبي به منظور صادرات دانش و فناوري­ هاي داخلي به خارج از كشور و همچنين شناسايي توانمندي­هاي ديگر كشورها در حوزه فناوري­ هاي نو و وارد كردن آن به داخل كشور را فراهم ساخته است.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، همچنین به موفقیت بخش نمایشگاهی اینوتکس در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: از همین رو، پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری INOTEX۲۰۱۶ با تجربه موفق ساليان گذشته و هدف گذاری جهت دعوت از شرکتهای معتبر فناور از دیگر کشورهای جهان، در نظر گرفته شده است.

تورهای علم و فناوری در نمایشگاه
پرویز کرمی در ادامه با بیان اینکه تورهای فناوری بازدید از نمایشگاه اینوتکس در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است، ابراز کرد: 16 دفتر استانی فن بازار ایران از زیرمجموعه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که تحت عنوان فن بازارهای منطقه‌ای فعالیت می‌کنند حداقل 10 شرکت برتر صنعتی استان خود را در قالب یک تورِ بازدید به نمایشگاه خواهند آورد.

ایجاد رابطه فناورانه بین شرکت های داخلی و خارجی
وی همچنین بیان کرد: هر شرکت خارجی حاضر در این نمایشگاه در سطح های مختلف حداقل چند متناظر ایرانی دارد و ما به دنبال ایجاد روابط گسترده‌ای از جمله اعطای نمایندگی، انتقال فناوری، خرید و فروش محصول و خرید خدمت بین شرکت‌های داخلی و خارجی هستیم. بر همین اساس، از اهداف اصلی این نمایشگاه می توان به ایجاد فضایی مناسب برای بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان ساخت ایران و معرفی این محصولات به فعالان و متخصصان دیگر اشاره کرد و از سوی دیگر، تبادل و انتقال های تک و فناوری های پیشرفته ایران به سایر کشور نیز در برگزاری این رویداد، اهمیت بسزایی دارد.
پرویز کرمی با بیان اینکه به ازای هر شرکت خارجی حداقل دو یا سه جلسه اختصاصی با طرفهای ایرانی تدارک دیده شده اند افزود: در واقع کار اصلی ما در این نمایشگاه برقراری مذاکرات تجاری ست و ما برای این کار فضاهایی را در نظر گرفته‌ایم و لیست متناظرین شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند را از طریق دیتا‌ها و بانک های موجود در فن بازار پیدا می‌کنیم.

دستاوردهای فناورانه کشورهای مختلف در نمایشگاه
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی بیان اینکه در دوره پنجم نمایشگاه اینوتکس، بیش از 100 شرکت خارجی از کشورهای مختلف دنیا، دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را ارایه می کنند، ادامه داد: کشورهایی همچون روسیه، یونان، بلاروس، اتریش، هند، چین و کره جنوبی برای انتقال فناوری حضور خواهند داشت و محصولات خود را عرضه می کنند، همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه متخصصانی از چندین کشور در دوره دوم نشست بین المللی اینوتکس شرکت می کنند.
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان درباره حوزه ها و شاخه های علمی و فناوری حاضر در اینوتکس 2016 توضیح داد: در این نمایشگاه فناوری های پیشرفته در حوره فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتوماسیون تغییرات صنعتی و پزشکی، مواد، زیست فناوری، الکترونیک و ارتباطات، مکانیک و مکاترونیک، اپتیک، هوا فضا، انرژی های نو و تجدید پذیر، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری پزشکی و مهندسی پزشکی، سیستم های هوشمند، جو زمین، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع و تاسیسات زیربنایی ارایه می‌شود.
براساس این گزارش، پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری INOTEX۲۰۱۶ به همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری 2 تا 5 خردادماه 95 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =