امام جمعه ی اراک روز سه شنبه در بیت امام جمعه به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران و اعضای هلال احمر بیان کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی هلال احمر باید الگو باشد و کمترین هزینه ها را با بیشترین بهره برداری داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله دری نجف آبادی افزود: نباید کار تشریفاتی داشته باشیم و با همین هزینه های محدود و همت بلند، کارایی را افزایش و رونق اقتصادی ایجاد کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: اسلام دین تعطیلات نیست و با هر تعطیلات کشور آباد نمی شود. کشور با کار پیش می رود در صورتی که با تعطیلات مشکل کشور حل نمی شود و تورم ها همچنان باقی مانده است. هلال احمر تعطیلی ندارد و در تمام وقت ها سرسختانه پیگیر هستند.
دری نجف آبادی اظهار داشت: اطلاعات ، ناجا، سپاه پاسداران، و بقیه ارگان ها باید همانند هلال احمر به طور مدام تلاش کنند و همچنین هلال احمر باید خدمات بزرگ و کارنامه ی درخشانی داشته باشد.
وی افزود: هلال احمر باید پیگیر تر برای امداد و کمک رسانی مردم و به ویژه مردم مظلوم سوریه ، عراق و یمن باشد. آقای میر هاشمی و آقای محمدی دو بازوی مهم برای پیشرفت هلال احمر هستند.
دری نجف آبادی تصریح کرد: باید داروهایی که در کشور وجود ندارد و از طریق هلال احمر و صلیب سرخ وارد کشور می شوند در کشور تولید شود و تاریخ انقضای آن کنترل گردد تا هیچ گونه آسیب و مشکلی برای کسی ایجاد نشود.
دکتر محمدی در ادامه بیان کرد: تعدا اعضا و داوطلبین فعال هلال احمر 14 هزار نفر است که طبق تفاهم نامه ای که از طرف سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی داشته ایم، امداد را به بهترین نحو و به قشر فرهنگی ارائه دهیم.
وی اظهار داشت: در سال گذشته 10 پایگاه امداد جاده ای در گردنه های تفرش و شهید سرمدی خمین داشته ایم که این میزان به 12 پایگاه رسید. همچنین در تجهیز انبار های امدادی در سطح استان پوشش 2 درصدی داشته ایم.
محمدی افزود: ارائه خدمات دارویی و سلامت در اراک و محلات ،برگزاری 15 روز بالگرد هر ماه در استان ، تجهیز ناوگان خودرو در حوادث جاده ای، کسب رتبه ی برتر مربی گری در طرح سلامت یار در ساوه، برگزاری 157 دوره ی هلال احمر، برگزاری مانور استانی، کسب برترین رتبه ی امداد و نجات جاده ای و اجرای 2 طرح امداد و نجات نوروزی از جمله اقدامات هلال احمر است.
همچنین ادامه داد: تفاهم نامه های مختلف با آموزش و پرورش، شرکت گاز، نیروی انتظامی، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و شرکت های دیگر در آموزش های مقدماتی داشته ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =