۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۵

پژوهشگران توانسته‌اند با پیچاندن الکترود به‌دور رشته‌های عصبی و القای الکترومغناطیسی، ماهیچه‌ها را تحریک کنند و با به حرکت درآوردن اندام‌های فلج، گامی دیگر به درمان بیماران فلج نزدیک شوند.

فاطمه محمدی‌نژاد: هنگامی که متیو شیفر، یک مهندس اعصاب از دانشگاه کیس وسترن ریزرو کلیولند در اوهایو، نخستین بار موفق شد پای یک داوطلب بیهوش را با پیچیدن یک الکترود اطراف رشته‌های عصبی تحریک کند، می‌دانست که به نتایج شگفت‌انگیزی دست خواهد یافت. حال، پس از گذشته چهار سال، شیفر نوعی رابط الکتریکی فعال‌کننده اعصاب را تولید کرده است که می‌تواند به افرادی با اعضای از کار افتاده، اجازه فعال‌سازی پاهایشان را بدهد، آن‌هم تنها با فشردن یک دکمه.

به گزارش پاپ‌ساینس، وسیله جدید شیفر، رشته‌های عصبی را هم‌سطح کرده و تعداد بیشتری از آن‌ها را به وسیله الکتریکی اتصال می‌دهد. شیفر با اتصال این هم‌سطح‌ساز به عصب ران، موفق به فعال‌سازی چهار ماهیچه از شش ماهیچه‌ای شد که برای نشستن و برخاستن فرد مورد نیاز بود. به علاوه ماهیچه‌های تاشوی زانو مقداری فشار مورد نیاز را برای بلند کردن فرد از روی صندلی فراهم کردند.

این میزان مشخص نیرو در ماهیچه زانو باعث شد شیفر برای آزمایشات بعدی برنامه‌ریزی کند. با این حال، سمت دیگر این اتصال مانند سدی بلندتر به نظر می‌رسد. خم کردن ماهیچه با الکتریسیته یکی از این مسائل است، اما کنترل این خم کردن‌ها با یک اتصال مغزی یا برنامه رایانه‌ای به قدر کافی دشوار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 53524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =