ایلنا نوشت: نماینده مردم تهران با اشاره به رقابت عارف و لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس، گفت: بهتر بود که به‌جای رقابت بر سر کرسی ریاست، تنها یکی از این دو نفر برای ریاست مجلس نام‌نویسی می‌کردند.

علی مطهری با اشاره به غیرواقعی بودن اعدادی که ازسوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به‌عنوان تعداد نمایندگان حامی این دو جریان در نشست همزمان اعلام شد، گفت: به هر حال کسانی که تعهدنامه هر یک از این دو جریان را امضا کرده‌اند، باید پای امضا و حرف‌شان بایستند.

او همچنین در توضیح دلیل حضورش در لحظات پایانی نشست اصولگرایان، پس از اتمام جلسه اصلاح‌طلبان گفت: من همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده‌بودم، تعهدنامه‌ای که ازسوی اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات تهیه شده‌ بود را امضا نکردم.

مطهری تشریح کرد: در تعهدنامه اصلاح‌طلبان بندی وجود داشت، مبنی بر این‌که اگر نامزدی موفق به حضور در مجلس دهم شود، باید به حضور در فراکسیون اصلاح‌طلبان متعهد شود که بنده اعلام کردم این بند را قبول ندارم و امضا نمی‌کنم و دوستان هم گفتند که این مسئله برای شما اشکالی ندارد. با این حال، باتوجه به این‌که در فهرست اصلاح‌‌طلبان بودم، به نظر رسید که به لحاظ اخلاقی باید در جلسه آن‌ها شرکت کنم اما هنگامی که جلسه به پایان رسید، سعی کردم به جلسه اصولگرایان هم بیایم که البته به موقع نرسیدم و این جلسه پایان یافته بود.

مطهری همچنین با اشاره به رقابت عارف و لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم، گفت: آن‌چنان که می‌بینیم، هر دو وارد این رقابت شده‌اند و در این مسئله مصمم هستند که در این صورت، رای و نظر نمایندگان مجلس تعیین‌کننده خواهد بود.

او با بیان این‌که رقابت عارف و لاریجانی را آن‌چنان مناسب نمی‌داند، در تشریح نظر خود برای حل این مشکل گفت: نظر من این بود که به‌جای رقابت بر سر کرسی ریاست، بهتر بود که تنها یکی از این دو نفر برای ریاست مجلس نام‌نویسی می‌کردند و یکی به ریاست مجلس می‌رسید و دیگری رئیس فراکسیون اکثریت مجلس می‌شد.

نماینده مردم تهران اعلام کرد: در صورت اجرای این روش، به‌عنوان مثال باید به‌جای تشکیل فراکسیون سوم، تلاش می‌کردیم که نمایندگان مستقل به فراکسیون امید بپیوندند تا این فراکسیون، تبدیل به فراکسیون اکثریت شود و در ادامه یکی از این دو نفر به‌عنوان رئیس فراکسیون اکثریت و دیگری برای ریاست مجلس وارد فعالیت شود.

مطهری در پایان با بیان این‌که هیچ‌کدام از طرفین تمایلی به اجرای این روش نداشتند، اعلام کرد: این موضوع را با هم با آقای عارف و هم با آقای لاریجانی مطرح کردند اما به نظر می‌رسد که تمایلی به انجام این روش وجود ندارد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    37 0
    رقابت سالم حقه همه هست برادر جان .......