مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان اعلام کرد: اتباع خارجی دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر ‌جهت فعالیت اقتصادی در ایران، می توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سید فاضل حیدری بلوکی از اجرای ماده 5 قانون تأمین اجتماعی و بخشنامه شماره 12 مشترک واحدهای فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی  در استان هرمزگان به منظور ایجاد وحدت رویه و تسهیل در امور بیمه اتباع خارجی مشمول این قانون خبر داد. 

وی ضمن اشاره به شرایط بهره مندی شاغلان غیرایرانی که دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر در داخل کشور هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در صورتی که در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی شاغل ‌باشند، مشمول بیمۀ اجباری می شوند.

حیدری بلوکی در همین رابطه اضافه کرد: اتباع خارجی حایز شرایط ذکر شده باید با مراجعه به واحد نامنویسی و حسابهای‌ انفرادی شعب تامین اجتماعی و ارایه مدارک شناسایی معتبر جهت تشکیل پرونده فنی، نسبت به انجام مراحل نامنویسی اقدام نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از حمایت های این سازمان بیمه گر در خصوص حقوق بیمه ای شاغلین غیرایرانی مشمول قانون نیز سخن به میان آورد و افزود: اگر کارفرما از امضاء و تأیید پرسشنامه نامنویسی اتباع خارجی مشمول خودداری کند، اتباع مزبور با مراجعه به واحد بازرسی شعبه، می‌بایست نسبت به ارائه درخواست بازرسی اقدام کند تا پس از انجام بازرسی و احراز وضعیت اشتغال و رابطه مزد بگیری، مراحل نامنویسی بیمه اجباری آنها انجام شود.

وی به پیش شرط های لازم برای این بهره مندی از این حمایت قانونی نیز اشاره و تاکید کرد: دریافت لیست و حق بیمه اتباع خارجی صرفاً در دوره ای که دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر ‌باشند، مجاز است.

حیدری بلوکی در پایان گفت: اتباع خارجی که به صورت خویش‌فرما در یکی از مشاغل مشمول قانون تأمین اجتماعی فعالیت داشته و دارای کارت کار یا پروانه کار معتبر باشند، در صورت تمایل می‌توانند برابر قانون از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از خدمات این سازمان بیمه گر بهره مند شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =