سازمان نظام وطیفه به مشمولان اجازه می دهد تا تاریخ اعزام را تغییر یا تمدید کنند اما شرایطی برای آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: " آیا من می توانم تاريخ اعزامی که اعلام شده است را تغيير یا تمديد کنم یا اینکه غایب محسوب می شوم؟" 

در این باره روابط عمومی سازمان نظام وظیفه پاسخ داد:" بله. مشمولينی كه جهت اعزام به خدمت معاذير دارند و نمی‌توانند در موعد مقرر به خدمت اعزام شوند، اعزام آنان به تعويق می‌افتد که تعويق موعد اعزام شامل مشمولانی می‌شود كه فاقد غيبت باشند و صرفاً با درخواست مشمول و فقط برای يك بار انجام می‌شود.
اما باید یکی از این شرایط را داشته باشند:
- مشمولانی كه به علت بيماری و يا صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح (خارج از موضوع ماده 40 قانون خدمت وظيفه عمومی)، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نیستند و بيماری و مصدوميت آنان مورد تأييد پزشك معتمد سازمان وظيفه عمومی است،‌موعد اعزام آنان با پيشنهاد پزشك مربوط، حداكثر تا 2 ماه به تعويق می‌افتد.
- در صورت فوت همسر و فرزند حداكثر 6 ماه، پدر و مادر حداكثر 3 ماه، ‌برادر و خواهر حداكثر 2 ماه و پدر و مادر همسر حداكثر يك ماه از زمان فوت، اعزام مشمول به تعويق می‌افتد.
- مشمولانی كه به علت بروز بلايای طبيعی مانند سيل و زلزله و يا وقوع حوادث مانند سقوط هواپيما، آتش‌سوزی و ... (خارج از موضوع ماده 40 قانون خدمت وظيفه عمومی)، ‌خود يا يكی از اعضای درجه يك خانواده (پدر، مادر، همسر و فرزند) به طور جدی آسيب ديده باشند يا منزل مسكونی آنان بالای 50 درصد خسارت ديده باشد با ارايه مدارك و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان حسب مورد و به تناسب ميزان آسيب وارده از زمان آسيب‌ديدگی، از يك تا شش ماه به تعويق می‌افتد.
- پذيرفته‌شدگان قطعی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی (داخل و خارج از كشور) كه زمان ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بعد از موعد اعزام باشد، اعزام آنها حسب مورد حداكثر تا شش ماه به تعويق می‌افتد.
- دارندگان برگ اعزام تاريخ‌‌های مرداد، شهريور و دی ماه هر سال كه منتظر اعلام نتيجه آزمون‌مراكز سنجش آموزش عالی هستند، موعد اعزام آنان حسب مورد حداكثر تا دو ماه به تعويق می‌افتد.
- ورزشكاران تيم‌های ملی با درخواست فدارسيون مربوط جهت اعزام به مسابقات المپيك، جهانی و آسيايی، موعد اعزام آنان بنا به تشخيص رئيس سازمان وظيفه عمومی حداكثر تا چهار ماه به تعويق می‌افتد.
- مشمولانی كه در حال طی مراحل نهايی گزينش و استخدام در نيروهای مسلح هستند در صورت تأييد موضوع از سوی سازمان مربوط، اعزام آنان حداكثر تا 4 ماه به تعويق می‌افتد.
- مشمولان متأهلی كه دارای شرايط خاص (تولد فرزند، بيماری شديد همسر و فرزند و ...) هستند، موعد اعزام آنان حداكثر تا 2 ماه به تعويق می‌افتد.
مشمولانی كه قصد تشرف به حج تمتّع را دارند موعد اعزام آنان حداكثر تا 2 ماه به تعويق می‌افتد.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =