۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

معاون پارلمانی رئیس جمهوری از برگزاری اولین نشست مشترک منتخبین مجلس دهم و اعضای هیئت دولت با دعوت رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام مجید انصاری گفت: اولین نشست مشترک دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم فردا با دعوت رئیس جمهوری از همه منتخبین مجلس دهم و در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسات مشترک نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اعضای دولت گفت: هدف از برگزاری این نشست ها آشنایی نمایندگان منتخب با اعضای دولت، هم اندیشی در مورد چالش های اصلی کشور، ایجاد هم افزائی دولت و مجلس در حل سریعتر مشکلات مردم و یافتن راهکارهایی برای کاهش بوروکراسی قوانین و مقررات برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی است.
وی همچنین تاکید کرد: حساسیت مسائل منطقه و فرصتهای برجام اقتضا می کند که در مسیر همکاری بیشتر هرچه سریعتر اقدام شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری برای گسترش تعاملات حداکثری میان قوا گفت: اعضای دولت برخود لازم می دانند در جلساتی که برای آشنایی با نمایندگان منتخب مردم و طرح مسایل کشور برگزار می شود شرکت کنند تا در این نشست ها نحوه خدمات دولت و نحوه تعامل با نمایندگان و قوای دیگر را تشریح کنند.
انصاری در پاسخ به این سوال که موضعگیری دولت در خصوص تعیین رئیس و هیئت رئیسه مجلس دهم چیست؟ گفت: دولت در تعامل با سایر قوا صرفا طبق اصول قانون اساسی اصل تفکیک قوا عمل می کند و اساسا دخالتی در این موضوع نداشته و نخواهد داشت.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تعیین رئیس و هیئت رئیسه مجلس دهم صرفا جزء وظایف نمایندگان منتخب مردم است گفت: دولت هیچ دخالتی در امور مربوط به وظایف نمایندگان و قوه مقننه ندارد. این جلسات هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و دولت نیز نه تنها تمایلی به این موضوع ندارد بلکه از ورود به این موضوع اجتناب می کند.
انصاری افزود: رئیس جمهوری نیز در این خصوص مصرانه از اعضای هیئت دولت خواسته اند تا ورود نکرده و صرفا مشی خود را تعامل و هم اندیشی با قوای دیگر و از جمله مجلس جدید قرار دهند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =