۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
جدیدترین فرهنگ لغت در کشور: 3 جلد برای فیزیک!

فرهنگ فیزیک سه‌جلدی تالیف دکتر لطیف کاشیگر به عنوان کامل‌ترین فرهنگ فیزیک فارسی پس از دوازده سال تحقیق و پژوهش توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این فرهنگ با 2565 صفحه و بیش از دوازده هزار درایه(مدخل) از واژه‌های فیزیک و رشته‌های وابسته در سه مجلد به ترتیب دقیق الفبای فارسی همراه با معادل‌­های انگلیسی آن با ویراستاری عبدالحسن بصیره به چاپ رسیده است.

سرواژه‌های این فرهنگ بیشتر از واژه‌های مصوب گروه‌های واژه‌گزینی تخصصی علوم به ویژه فیزیک و شورای واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.علاوه بر لغات، شرح مختصری از زندگی فیزیکدان‌هایی که در قوانین و یا اصول فیزیک سهمی داشته­ اند، آمده است که شامل دانشمندان یونان باستان و دوران شکوفایی علم در ایران در سد‌­ه‌های گذشته نیز شده است.

به اعتقاد ناشر، مخاطبان این فرهنگ افرادی هستند که می‌خواهند درباره معنا، اثر، کمیت­‌ها، مفهو‌م‌های فیزیکی و پدید‌­ه های فراوان طبیعت بدانند یا دانسته‌های فراموش­ شده خود را بازیابند. چاپ نخست این فرهنگ در سه جلد (جلد سخت) به بهای صد و هشتاد هزار تومان در بیست و نهمین نمایشگاه بین­ المللی کتاب تهران عرضه شده است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =