مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم صد ثانیه ای سما لاهیجان با معرفی آثار برتر و اهدای جوایز و لوح تقدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این مراسم پیام رئیس سازمان سما توسط دبیر اجرایی جشنواره قرائت شد که متن پیام به این شرح است:

«هو المصور
در عصر ما صنعت سینما و تولید فیلم یکی از ابزارهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی موثر به شمار می آید. پرورش قوه خلاقیت و نوآوری در کودکان و نوجوانان و جوانان از راه هنر و به تصویر کشیدن جلوه های بدیع و آموزنده زندگی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد زمینه تفکر علمی در آینده سازان از رسالت های مهم دستگاه های فرهنگی و هنری و نظام تعلیم و تربیت است. آموختن آمیخته با هنر ماندگارتر و یادگیری ازطرق مشاهده کارآمدتر از آموزش از راه شنیدن است. برگزاری جشنواره فیلم صدثانیه ای توسط سما در لاهیجان قدمی در راه بهره برداری مطلوب از هنر در آموزش و پرورش است. اینجانب از دانش آموزان و دانشجویان هنرمندی که دست به تولید فیلم کوتاه با نگرشی تربیتی و اجتماعی و مهارت آموزی زده اند صمیمانه تشکر می کنم. این حرکت باید مطلعی مبارک برای کارهای بزرگتر در این میدان قلمداد شود. توفیق همکاران گرامی و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان عزیز این جشنواره را از پیشگاه خداوند دانا و توانا خواستارم.

دکتر سید احمد زرهانی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما »

در این مراسم که با حضور ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، دکتر نیکفر نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل، رحمتعلی صابری حقایق دبیر شورای سیاستگذاری استان گیلان، دکتر فرخ پور عضو شورای سیاستگذاری سما ، رحمتی رئیس آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان، قائم مقام شهردار، رئیس شورای شهر لاهیجان و استان گیلان برگزار شد، جواد نجار تمیزکار، دبیر این جشنواره هنری در سخنانی ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت یاد ۸۰۰۰ شهید استان گیلان به ارائه گزارشی از روند کارهای انجام شده در این رویداد هنری پرداخت. تمیزکار هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را توجه به سیاست های سازمان سما و ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر زرهانی و تاکید بر اهمیت مهارت محوری عنوان نمود و ادامه داد: در این مورد سعی کردیم با زبانی اثرگذار و فاخر به اهمیت کارآفرینی و مهارت محوری بپردازیم و باورمان این است که زبان هنر کارآمدترین و نافذترین زبان است. لذا بر آن شدیم با برگزاری مسابقه فیلم صد ثانیه ای که برای اولین بار در سطح سازمان سما برگزار می شود به این موضوع بپردازیم. تمیزکار ضمن قدردانی از معاونت فرهنگی سما کشور، رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان روسای واحد های سما گیلان، رئیس واحد لاهیجان و همه هنرمندان کشور که در این رویداد مهم فرهنگی یاریگر جشنواره بودند، اظهار امیدواری نمود که در سال های آتی با کیفیت بهتر این جشنواره را برگزار کنیم.
دکتر صابری حقایق نیز در این همایش سخنرانی نمود و هدف اصلی سما را مهارت محوری در کنار آموزش عنوان کرد. صابری در ادامه سخنانش یکی از دلایلی که سما را از سایر مراکز آموزشی جدا می کند شایستگی هایی دانست که این مجموعه آموزشی فرهنگی از آن برخوردار است. دبیر شورای سیاستگذاری استان گیلان با بیان اینکه در مجموعه سما هدف فقط آموزش صرف نیست، فلسفه تشکیل این مرکز را تربیت نیروهای متخصص و مهارت محور عنوان نمود که در کنار تحصیل مهارت آموزی را نیز در دستور کار دارد. صابری از دو رویداد بزرگ ملی که سما استان گیلان میزبان برگزاری آن بود نیز نام برد که مسابقات ملی دانش آموزی رباتیک به میزبانی سما رشت و جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه ای به میزبانی سما لاهیجان از جمله آنان بودند و اظهار امیدواری نمود که سما استان بیش از اینها بتواند در سطح ملی بدرخشد.
در بخش پایانی این جشنواره هنری آثار برگزیده معرفی شدند و از منتخبان با اهدای جوایز و لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد که آرای هیات داوران به شرح زیر می باشد:
در بخش صد ثانیه ای، فیلم های «باور» ساخته امیر واحدی از تبریز، «رحمت توری» ساخته بهزاد علوی از زنجان و «برگ های پاییزی» ساخته سامان حسین پور از سنندج به ترتیب اول تا سوم شدند و موفق به دریافت جایزه گردیدند.
همچنین از فیلم های «از پس دود» اثر فاطمه خدمتگزار از لاهیجان، «دیوار» اثر ابراهیم فرمانی از همدان و «گوچان» اثر آویدا امیری از کرج با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.
در بخش مهارت و کارآفرینی نیز از فیلم های «اشکو» اثر فردوس خسروی نژاد از خرم آباد، «گره» اثر میرعباس خسروی نژاد از تهران و «کنده دیگر دود نمی کند» از محمد باقر حنطوش زاده از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
لازم به ذکر است در این مراسم هنری از محمدسعید محمدی برای حضور در مستند«عشق، سینما، زندگی» تقدیر ویژه شد.
در بخش تقدیری های دبیر جشنواره نیز فیلم های «شکار» اثر کارن جمال امیدی از لاهیجان در بخش دانش آموزی، مجموعه فیلم های کوتاه راه یافته به جشنواره اکبر منصوری از لاهیجان،«اتمام» ساخته مصطفی کشاورز از لاهیجان، «از جنس همسایگی » ساخته جمیل عامل صادقی از مشهد مقدس و «عنکبوت» پوریا پرتو از تالش شایسته تقدیر شناخته شدند.
لازم به ذکر است که این جشنواره هنری با شرکت دانشجویان و دانش آموزان کل کشور در روز پانزدهم اردیبهشت برگزار شد. در این جشنواره ۲۲۸ اثر از ۲۰ استان به جشنواره راه یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =