وزیر بهداشت از آمادگی دانشگاه آزاد برای سرمایه گذاری100 میلیارد تومانی در بخش احداث بیمارستان در آمل خبرداد و گفت: طرح تحول سلامت برای ارائه خدمات مطلوب تر تکمیل خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از امل، حسن قاضی زاده هاشمی امروز در مراسم افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با اشاره به اینکه این پروژه پس از 31 سال به بهره برداری رسید، بیان کرد: پروژه هایی که به بهره برداری می رسند چند ماه  زمان برای استفاده عموم مردم نیاز دارند که امیدواریم با صبوری مردم شاهد خدمت رسانی به مطنقه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساختمان و تجهیزات بخش کوچکی از کاری است که در این افتتاحیه مدنظر گرفته است خدمت به مردم بخش مهم این افتتاح خواهد بود، عنوان کرد: مردم باید بدانند که سلامتی نعمت بزرگی است که قدر آن را نمی دانیم؛ اگرچه وظیفه حکومت ها پیشگیری است اما مردم نیز به حکم عقل و شرع باید از آسیب رساندن به خود جلوگیری کنند و بسیاری از مسایل مربوط به حفظ سلامت را رعایت کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با وجود همه افتتاح های صورت گرفته در حوزه بهداشت هنوز کاستی  هایی وجود دارد؛ بیان کرد: شخص رئیس جمهور طرح تحول سلامت را پیشنهاد کردند و امروز که به مرحله اجرا رسیده است نشان می دهد که بسیاری از مسایل دیده شده است.

وی با اعلام اینکه در مازندران 400 پروژه عمرانی از محل طرح تحول سلامت اجرا شده است؛ با اشاره به وضعیت آمل تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان آمل هنوز نیازها و کمبودهایی وجود دارد که پیگیری می شود.

هاشمی با بیان اینکه قول راه اندازی دانشکده پزشکی در شهرستان آمل را داده ایم و این منوط به ساخت بیمارستان از سوی دانشگاه آزاد است، افزود: دانشگاه آزاد برای راه اندازی دانشگاه پزشکی باید بیمارستانی در این منطقه احداث کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اعلام آمادگی کرده است 100 میلیارد تومان در این حوزه راه اندازی کند، اظهار کرد: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات به مردم می تواند به محلی برای کارآموزی و کسب تجربه پزشکان و پرستاران نیز باشد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه تامین نیروی انسانی بیمارستان امام خمینی آمل از افراد بومی این منطقه نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه توجه کافی دارد اما تاکید می کنیم که حتما نیروی انسانی از منطقه تامین شود.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه دولت و کجلس اجازه استخدام جدید را نمی دهند، افزود: مشکلاتی در این زمینه نیروی انسانی در وزارت بهداشت وجود دارد که از حمله اینکه هنوز مجوز تبدیل وضعیت ها صادر نشده و نیز نیروی جایگزین بازنشستگان نیز تامین نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس این مشکلات مرتفع شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت توانستیم بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مرتفع کنیم، تصریح کرد: برای ارائه بهتر خدمات، طرح تحول سلامت تکمیل تر شده و خدمات بهتری در این راستا ارائه می شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =