ایسکانیوز نوشت: به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشگاهی همایش ازدواج و بررسی روابط دختر و پسر با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان درسالن مرکزی این دانشگاه برگزار شد .

در این همایش دکتر کردی معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران به بحث پیرامون مسائل مرتبط با ازدواج و نقش روابط پیش از ازدواج در داشتن یک زندگی مشترک موفق پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش گفت: افراد در مقابله با ارتباط پیش از ازدواج سه نوع عکس العمل از خود نشان می دهند. اولین گروه از رابطه عاطفی عبور می کنند. اما آیا این اشخاص می توانند ازدواج موفق و زندگی خوبی داشته باشند؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: این گونه افراد اگر تصویر منفی در ذهن خود داشته باشند، در طول ارتباط با همسرشان ، همان تصویر منفی را بر وی غالب می کنند. مثلا افراد شکاک دائما موبایل همسرشان را چک میکنند.

دکتر کردی دومین گروه را کسانی معرفی کرد که برای بدست آوردن موقعیتی به دیگران دروغ می‌گویند و افزود: سومین گروه دچار مرگ لذتی می شوند و زندگی دیگر هیچ لذتی برایشان ندارد.

وی در ادامه توصیه کرد: در برقراری ارتباط می بایستی رویکرد انسانی باشد و برای این امر تنها باید راستگویی و صداقت پیشه کنید، در این صورت می توانیم بگوییم ارتباط انسانی برقرار است.

وی افزود: کسی که دیگری را تنها بخاطر جنسیتش دوست دارد و نه شخصیتش، مسلما آسیب می‌بیند.

دکتر کردی با تشریح تفاوت میان دیدگاه دختران و پسران در برقراری ارتباط پیش از ازدواج گفت: از نگاه دختر، فردی که با او در ارتباط است همسر آینده ا ش است، اما از نگاه یک پسر این رابطه برای لذت و خوش گذرانی است.

وی با آسیب شناسی روابط در شبکه های مجازی گفت: یکی از آفت های جامعه کنونی روابط در فضاهای مجازی است؛ روابطی که در آن صداقت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ازدواج می بایست شفاف و صادقانه باشد چرا که اصل اول ارتباط، صداقت است. کردی افزود: اگر می خواهید در زندگی موفق باشید اول خدا ، دوم پدر و مادری که شما را به دنیا آورده و بزرگ کردند و در مرحله سوم خودتان و شخصیتتان را در نظر بگیرید.

دکتر کردی گفت: بیشتر ازدواج هایی که با روابط پیش از ازدواج شکل می گیرند ، بارها و بارها در آستانه طلاق قرار می گیرند و آمار طلاق در این ازدواج ها بین 50 تا 100 درصد گزارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن معیارهای ازدواج گفت: مسیر ازدواج می بایست هدفمند باشد و همدلی، همسویی، همفکری و همراهی از خصوصیات کسی است که برای زندگی مشترک انتخاب می شود و دوست داشتن سطحی کافی نیست.

وی در پایان سخنانش خطاب به مسئولین گفت: بسیاری از جوانان دوست دارند ازدواج کنند اما می‌گویند ما بیکار هستیم ، لذا می بایست ضمن ترغیب آنان به ازدواج، برایشان کار آفرینی نیز بکنیم.

در این جلسه دانشجویان پرسش های خود را در خصوص مسائل مطرح شده بیان کردند و در رابطه با مشکلاتشان به بحث و تبادل نظر با دکتر کردی نشستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین CA ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    56 0
    خیلی دقییق بود این مطالعه آماری. بین 50 تا 100. خوب جانم 100 درصد یعنی اینکه همیشه احتمالش هست دیگه.
    • بی نام US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      17 0
      افرین اومدم همینو بنویسم، اساتید اصلا نمی دونستن احتمال یعنی چی
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      12 3
      فکر کنم منظورش داشتن ارتباط جنسی قبل از ازدواجه نه صرف دوست بودن
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    2 61
    کم کم به گفته های ما می رسید
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      3 17
      چرا منفی میدید.واقعا بنظرتون بی تاثیره این روابط؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    40 1
    یه خبر قبلشم درباره طلاق کسایی که ازدواج سنتی کردن بوده که مهمونی داشتن دزدی شده از خونه شون... پس اینا همش حرفه مجانیه....
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      3 16
      آهان همون یک مورد رو میگی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    47 1
    هنوز هم حرفهای تاریخ مصرف گذشته می زنند به خدا دختران و پسران ما عوض شده اند برای شناختشان نیاز به دقت فراوانی است نمی شود یک سخن را دهه ها تکرار کرد
  • بی نام AT ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    37 2
    اصلا با بالا رفتن سطح سواد و آگاهی دیگه ازدواج به سبک تخم مرغ شانسی جواب نمی ده. ممکنه دوام بیاره. ولی دیگه از لحاظ عقلی نمیشه انتظار داشت طرفدار داشته باشه. بعد شما هنوز دارید اونو تبلیغ می کنید
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    43 1
    این چرندیات رو ول کنید. طلاق به دلیل ناآگاهی جوان به ازدواج است. جوان دچار احساسات و هیجان می شود و فکر می کند درهای بهشت به روی او گشوده شده و رفتن زیر یک سقف مثل قدم زدن آدم و حوا در بهشت است. وقتی که دید خبری از این حرفها نیست و زندگی خیلی واقعی ست دچار سرخوردگی می شه. یا با هم زندگی می کنند و زیر سایه خیانت بهم به خوبی و خوشی عمر می گذرانند تا وقت پیری دمار از روزگار هم درآرند. یا اینکه خیانت نمی کنند اما با روزمرگی بی اینکه سعی در تغییر داشته باشند چون غرورشان اجازه نمی دهد که خودشان تغییر کنند عمر را سپری می کنند و عده ای هم طلاق می گیرند و می گویند این پوچ بود شاید بعدی گل باشه. خلاصه داستانها متنوع استو این قضیه مفصل.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    29 0
    آمار طلاق در این ازدواج ها بین 50 تا 100 درصد گزارش شده است.؟؟ معنی این یعنی چند درصد اخر ؟ امار مگه بین داره ؟
  • حمید A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    27 2
    امار سازی نهادی برای بد نشان دادن چیزی. حداقل من میتونم بگم که من خودم جزو همین دسته هستم و بعد 8 سال زندگیم عالیه پس قطعا 100 نیست.
  • مهدي AU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    21 0
    يكي به جناب دكتر بگه درصد معمولا يه عدده نه يه رنج. هر ١٠٠ تا ازدواج يه عدديش به طلاق ميكشه ميشه درصد طلاق. ٥٠ تا ١٠٠ تاش بي معنيه. مگر اينكه بيشتر از يك جامعه آماري باشه كه اونم با توجه به حرفا بعيده...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    33 0
    چه آمار دقیق و خوبی. می گفتی بین صفر تا صد در صد دکتر
  • سعید A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    17 3
    خوشحال میشم مقاله این مطالعه رو ببینم. گرچه بعید میدونم اصلا از نظر آماری قابل قبول باشه
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    14 20
    با دوستی و رابطه نامشروع قبل از ازدواج به شدت مخالفم
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      7 4
      متاسفم برای اونایی که منفی دادن
  • حسین A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    4 1
    الان همه روابط دارن ما هم به این نتیجه رسیدیم ازدواج نکنیم آخه به وی اعتماد کنم
  • مجید.س A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    16 0
    ازدواج سنتی برای زمانهایی بود که یک خانواده سی سال یا بیشتر در یک محل زندگی میکردند همه از هم شناخت داشتند رفت و آمدهای محلی و خانوادگی زیاد بود . من الان هیچ شناختی از برادرزاده هام ندارم چه برسه به یک نفر از محله دیگه بنظرم اول آگاهی دادن به دختر و پسر درباره ازدواج . دوم : سلامت روحی و روانی پسر و دختر . سوم: میزان شناخت پسر و دختر از هم ...
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    14 5
    من و همسرم ده سال هست که با هم زندگی میکنیم و قبلش پنج سال همدیگه رو می شناختیم. توی دانشگاه باهم آشنا شدیم و حالا دو تا بچه داریم و خوشبختی. این نظر رو هم گذاشتم تا چرند بودن این تحقیق رو اعلام کنم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      8 8
      اگه بعد اون پنج سال ازدواجتون سر نمیگرفت میدونی خانمتون چه ضربه روحی بزرگی میخورد؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
      9 7
      پدربزرگ من هم تمام عمرش سیگار می کشید و 90 سال هم عمر کرد. پس کسایی که میگن سیگار مضره چرند میگن
  • بی نام DE ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    12 4
    اتفاقا در دنياى امروز ازدواج هاى سنتى به نافرجامى و طلاق مى رسند... ما مثل مادربزرگ و پدربزرگ هايمان زندگى نميكنيم كه مثل آنها ازدواج كنيم.....البته منظورم دوستيه بى سروته نيست.
  • امیر EU ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    20 0
    ینی روح علم آمار رو به درد آوردین با این طرز آمار دادنتون. بازه 50 درصدی واقعا شاهکاره
  • سعید RO ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    17 1
    دانشگاه ازاده دیگه... کدوم نرم افزار اماریه که همچین درصد دقیقی داده... 50 تا 100 حتی برای دانشجوی ترم 1 روانشاسی هم این امار خنده داره
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    2 12
    اصلا چه دعوایی هست؟ شما به سبک لیبرالی و غربی ازدواج کنید ما هم به سبک اسلامی ازدواج می کنیم. آخر کار می بینیم کی زندگی بهتری داره. اگه خوبه خودتون سود می کنید اگر هم بده خودتون ضرر می کنید.
  • دکترای ر وانشناسی A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    9 1
    با درود کل حرفهایش غیر علمی و از روی تعصب بوده
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    14 1
    بازم اخرش رسیدن به بحث شبکه های مجازی اینا تا کلا اینترنتو تو ایران تعطیل نکنن دلواپس باقی میمونن..
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    11 0
    چه مرجعی هم تحقیق کرده ، چقدر تخصصی
  • بی نام DE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    6 0
    علت اساسی ازدواج های ناموفق متاسفانه فاصله بسیار زیاد فکری و فرهنگی ای میباشد که بین فرزندان و والدبن ایجاد شده علی الخصوص متولدین دهه ۶۰ پدر و مادر ها در ۱۰۰سال پیش زندگی میکنند و فرزند در زمان حال. پدر و مادر به ازدواج برای چیز دیگر فکر میکنند فرزند برای ارضای نیاز جنسی. چون پدر و مادرها اون موقع ها به بیست سالگی نمیرسیدند ازدواج میکردند به قول یکی از همین قدیمی ها میگه تا سربازی نرفته بودم هنوز تفاوت میان زن و مرد را نمیدانستم.اما الان یه بچه هفت ساله قشنگ همه چیو میدونه و پدر و مادر هنوز فکر میکنند که این قراره بیست سالگی متوجه همه چی بشه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    4 2
    اگه آمار طلاق توی ازدواجای سنتی کمتر باشه جای تعجبی نیست. چون افرادی که با نظر خانوداه ازدواج میکنن با نظر خانواده هم باید طلاق بگیرن و معمولا استقلال رای ندارن...
  • مقیمی A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    4 0
    چند سالی میشه فرهنگ ازدواج در کشور ما در حال گذر از سنت به مدرنیسمه و تقابل آنها و عدم آگاهی مناسب مردم باعث شده زندگیهای امروزی آن تداوم گذشته را نداشته باشه ضمن اینکه فقر اقتصادی هم این وسط نقشش را بخوبی داره ایفا می کنه