معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور بر تسریع در اتمام و راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، كاظمي پس از بازديد از طرح افزايش ظرفيت پالايشگاه بندرعباس و در نشست با پيمانكاران، مديران و مسئولان پالايش و پخش ، شركت پالايش نفت بندرعباس و شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران به عنوان مجري طرح، با تاكيد بر اجرا و انجام تعهدات در زمان تعيين شده از سوي پيمانكار گفت: اين طرح با توجه به نقش مهم در توليد فرآورده هاي نفتي از جمله بنزين و نفت گاز با كيفيت، جزء طرح هاي مهم در حوزه پالايشگاهي است.

وي افزود: با توجه به اهميت طرح ، همكاري و هماهنگي هاي لازم از سوي شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران به عنوان مجري طرح و همچنين شركت پالايش نفت بندرعباس به عنوان بهره بردار صورت گرفته و با تامين مالي مناسب همه تجهيزات لازم خريداري شده است و ضروري است در عمليات اجرايي تسريع شود.

معاون وزير نفت در اين بازديد از عمليات اجرايي واحدهاي طرح افزايش ظرفيت به ويژه واحد CCR و روند نصب كمپرسورها و همچنين اتاق كنترل طرح افزايش ظرفيت بازديد كرد و بر سرعت بخشيدن در اجراي مراحل همراه با رعايت كامل استانداردهاي فني تاكيد كرد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس نيز گفت: با توجه به اهميت و ضرورت اجراي طرح افزايش ظرفيت و به منظور تسريع در روند عمليات اجرايي و انجام هماهنگي هاي لازم با مجري و پيمانكار طرح در دو ماه گذشته شش جلسه فشرده با حضور مديرعامل محترم شركت ملي پالايش و پخش برگزار شده است.

نامور افزود: بايد بر اساس اولويت بندي انجام شده و همچنين تقدم و تاخر كارهاي باقيمانده نسبت به تكميل عمليات اجرايي براي راه اندازي و بهره برداري از واحدهاي پالايشي اقدام شود.

وي عنوان نمود: براي اجراي طرح افزايش ظرفيت سرمايه زيادي صرف شده تا محصولي با كيفيت و مطابق با استاندارد روز جهان براي رفع نياز كشور توليد شود.

طرح افزايش ظرفيت پالايشگاه نفت بندرعباس داراي 9 واحد اصلي است كه واحدهاي تصفيه نفتاي سنگين با ظرفيت 25 هزار بشكه در روز، واحد تصفيه نفتاي سبك با ظرفيت 21 هزار بشكه در روز، واحد تبديل كاتاليستي با ظرفيت 25 هزار بشكه در روز واحد تصفيه نفت گاز با ظرفيت 50 هزار بشكه در روز و واحد بازيافت گوگرد با ظرفيت 120 تن در روز از واحد هاي مهم اين طرح است.

بر اساس اين گزارش با اجراي اين طرح توليد بنزين به ميزان 3 ميليون ليتر در روز افزايش مي يابد و 8 ميليون ليتر در روز نفت گاز با كيفيت يورو 5 توليد مي گردد و همچنين ميزان توليد گوگرد گرانول به 250 تن در روز مي رسد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =