۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
رشد صددرصدی خرید برق از بورس انرژی ایران

معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ این شرکت در گزارشی از رشد صددرصدی خرید برق از بورس انرژی ایران خبر داد و وضعیت تامین انرژی برق استان زنجان را از طریق بازارهای مختلف تشریح کرد.

شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در سال 94 انرژي برق مصرفي استان را از سه طريق 1. خريد از بازار روزانه به واسطه شركت مديريت شبكه برق ايران . 2. قرارداد دوجانبه با نيروگاه بيستون و 3. خريد از طريق بورس انرژي تامين كرده است كه سهم هريك از اين بخش ها به ترتيب 68درصد ، 23 درصد و 8 درصد بوده و ميزان انرژي خريداري شده از بازار روزانه 2235287MWh ، نيروگاه بيستون 769289 MWh و بازار بورس251236 MWh مي باشد.

اين درحاليست كه در سال93 از مجموع ميزان انرژي خريداري شده توسط شركت توزيع نيروي برق استان زنجان تنها خريد انرژي برق از طريق بورس سه ونيم درصد بوده كه با تلاش كارشناسان حوزه ي گروه بازار برق اين ميزان در سال گذشته به 8 درصد افزايش يافته و رشد صد درصدي نشان مي دهد .

گفتني است بورس انرژي به عنوان چهارمين و آخرین بورس كشور در چهار حوزه، اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محوركالاهاي انرژي مانند زغال سنگ، نفت و انرژي هاي سبز مانند انرژي هاي خورشيدي پس از موافقت شورای ‌عالی بورس و اوراق بهادار در سال 1391 تاسیس گردید و با راه اندازي بورس انرژي ساختار معاملات انرژي در ايران از معاملات غيرمستقيم به معاملات دوجانبه تغيير يافت و همچنين امکان خريد و فروش انرژي، تامين مالي براي توليدکنندگان، تامين انرژي براي توزيع کنندگان و مصرف کنندگان، کشف قيمت روزانه انرژي، شفافيت معاملاتي، تسهيل در تبادلات انرژي و کاهش هزينه هاي معاملاتي در بخش مبادلات انرژي فراهم شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =