تصویب 70 تبصره تکلیفی در بودجه سالجاری شهرداری زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه 70 تبصره تکلیفی در بودجه امسال شهرداری زنجان به تصویب رسیده است، گفت: از جمله تبصره‌های تکلیفی موجود ارائه گزارش 3 ماهه از جاری‌سازی اقتصاد مقاومتی به شورا است.

به گزارش خبرآنلاین ، سعيد اميدي در جلسه رسمي اين هفته شورا اظهار داشت: توجه جدی شورای شهر به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر و توسعه فعالیتها در این زمینه از دیگر بندهای تبصره تکلیفی بودجه شهرداری بوده و مجوز مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با نهادهای دیگر نیز برای شهرداری صادر شده است.

وي تقویت دپارتمان حقوقی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر مصوبات شورا عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری زنجان باید برنامه مناسبی را برای ارائه جوایز و هدایا با استفاده از تولیدات صنایع دستی شهر تدوین و اجرا کند.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان با بیان اینکه تدوین آئین‌نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات ساختمانی از دیگر تبصره‌های تکلیفی ذکر شده در بودجه امسال شهرداری زنجان است، اظهار داشت: بهره‌برداری از ظرفیت بانکهای عامل و دریافت تسهیلات نیز از این موسسات باید انجام شود.

وي افزود: طبق تبصره تکلیفی شهرداری مکلف است گزارشی فصلی از روند جاری‌سازی اقتصاد مقاومتی به شورای شهر ارائه کند.

اميدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز تشكيل شوراهاي اسلامي شهر و روستا در كشور اظهار داشت: در سال 58 فرمان تاسیس شوراها توسط امام راحل صادر شد اما در آن زمان به‌دلیل مشکلات سیاسی و جنگ‌تحمیلی تشکیل شوراها به تعویق افتاد.

وي گفت: شوراها از نمودهاي عيني مشاركت مردم در تصميم گيري هاي اجتماعي و شهري به شمار مي آيند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان شورا را دارای جایگاه اجتماعی در نظام برشمرد و افزود: اصول مندرج در قانون اساسی در مورد شوراها از افتخارات محسوب می‌شود.

اميدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اتفاق تلخ سقوط كودك در چاه گفت: اين موضوع در حوزه‌های قضایی در حال طی مراحل قانونی است و کمیسیون‌های مختلف این شورا در حال جمع‌آوری گزارش هستند تا ابعاد این ماجرا برای همگان روشن شود و تصمیماتی منطقی برای آن گرفته شود.

وي افزود: از شهرداری‌‌ها و شرکت‌های خدماتی که با شهرداری مرکز همکاری می‌کنند تقاضا داریم تا دقت بیشتری را در زمان انجام عملیات‌ها و پس از اتمام عملیات‌های عمرانی خود به‌کار برند تا دوباره شاهد حوادثی این‌چنینی نباشیم.

رئيس كميسيون بودجه و امور حقوقي شورا نيز در اين مراسم با بیان اینکه به علت وجود چاه‌های جذبی در زنجان مشکلاتی در شهرکهای اقماری و نقاط دیگر برای شهرداری ایجاد کرده است اظهار داشت: با توجه به بررسیهای انجام شده در زیر شهر زنجان دریاچه‌ای ایجاد شده که یک خطر عمده برای شهر است.

عباس راشاد بر لزوم تعيين تكليف چاه هاي جذبي در زنجان تاكيد و اضافه كرد: هر نوع بي توجهي به اين موضوع مي تواند در روزهاي آينده يك بحران واقعي براي شهر زنجان از جمله رانش زمين را به دنبال داشته باشد.


وي ابراز كرد: مسئوليت مديريت آب هاي زير زميني به طور كامل با يك دستگاه دولتي است و شهرداري و شوراي شهر هيچ مسئوليتي در اين زمينه ندارند.

راشاد با اشاره به صدور حكم شورای حل اختلاف در خصوص يك قرارداد گفت: این حکم به صورت محرمانه صادر شده و رای مورد نظر بدون ارائه به من به وزارت کشور ارسال شده است .

وي افزود: با پیگیری انجام شده رأی این حکم در تهران صادر شده و به زنجان ارسال گرديده ولي با وجود سپری شدن چند ماه از زمان آن ابلاغ نشده است.

در ادامه اين جلسه ، رئيس كميسيون عمران و محيط زيست شوراي اسلامي شهر زنجان نيز موظف شدن شهرداری نسبت به ارائه برش سه ماهه از وضعیت پروژه‌های عمرانی را یادآور شد و گفت: باید در این برش‌ها پروژ‌ه‌های مورد نظر پیشرفت 40 درصدی داشته باشند.

رزاق محمدي افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توجه جدی به مناطق محروم و سکونتگاههای غیر‌رسمی، توزیع عادلانه بودجه به مناطق مختلف شهر و غیره از جمله رویکردهای اصلی کمیسیون عمران شورا بوده و 55 درصد از بودجه شهرداری را مصوبات بخش عمران و محیط‌ زیست در بر می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان از تصویب پروژه‌های دیگر مانند ورودی 35 متری برای شهرک پونک و همچنین ورودی برای شهرآرا خبر داد و ادامه داد: بازگشایی محور غربی پادگان از دیگر مصوبات است.

محمدی، تکمیل ساختمان کنترل ترافیک شهر زنجان، تکمیل پل سیدالشهدا و در نهایت احداث پارک بانوان در غرب زنجان را از دیگر پروژه‌های شهری زنجان عنوان و تاکید کرد: پارک بانون غرب زنجان با هدف ایجاد تعادل در امکانات شهری احداث می‌شود.

وی ساماندهی حدفاصل خیابان‌های منتظری تا انتهای شورجه و بازگشایی 7 تیر تا شهدا را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری زنجان اعلام کرد و گفت: در این راستا حدفاصل خیابان شیلات تا پروین اعتصامی هم ساماندهی می‌شوند.

محمدي تکمیل و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح سیدالشهدا(ع) را از دیگر پروژه‌های شاخص تعیین شده در بودجه امسال شهرداری زنجان است، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده پروژه مذکور تا شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئيس كميسيون حمل و نقل عمومي ، ترافيك و خدمات شهري شورا نيز در اين جلسه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور ایجاد روحیه و انگیزش در پارکبانان و کارگران فضای سبز تقدیرهای لازم را انجام دهد.

معصومه حمزه‌تبار با اشاره به اتخاذ تشویقی‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در زمینه احداث پارکینگهای طبقاتی بیان کرد: اطلاع‌رسانیهای لازم در این بخش ضعیف بوده و بسیاری از سرمایه‌گذاران از تشویقی‌های مورد نظر اطلاع ندارند.

وی به صدور پروانه رایگان برای ساخت و ساز در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی شهرداری در سطح شهر ضعیف بوده و قابل انتقاد است.

در ادامه رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر زنجان با ارائه گزارش از عملکرد کمیسیون فرهنگی شورای شهر اظهار داشت: در سال گذشته کمیسیون فرهنگی 25 جلسه برگزار کرده که در این جلسات 133 مصوبه بررسی و به تصویب رسید.

آراض ضيايي با بیان اینکه شرح وظایف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در 26 بند تنظیم و به تصویب رسیده است، ابراز کرد: امور عبادی، تعاون و موسسات خیریه، برگزاری جشنواره و نمایشگاههای مختلف، کنفرانسها در زمینه مبارزه با آسیبهای اجتماعی و غیره از جمله مباحث مطرح در جلسات کمیسیون فرهنگی است.

وي به تعامل موجود بین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با دیگر ارگان‌ها در راستای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی شهر اشاره و تاکید کرد: آموزش حکمت مطهر و بنیاد مهدی موعود از جمله این همکاری‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعي با اشاره به میزان بودجه اختصاص داده شده به بخش فرهنگی شهرداری گفت: همانند سال گذشته بودجه بخش فرهنگی شهرداری ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

ضیایی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای نامگذاری معابر شهرداری نیز در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: بررسی طرحها و ایده‌های فرهنگی و هنری، مساعدت برای برگزاری یادواره شهدای زنجان نیز از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان نيز از تصویب احداث چهار پارکینگ در سطح شهر زنجان خبر داد و گفت: پارکینگ‌های مورد نظر در مناطق سعدی، دلجویی، صفا و دروازه ارک احداث می‌شود.

اسماعيل دويران پیگیری، نظارت، تهیه نقشه شهری، طراحی فضای سبز شهری، نظارت بر اجرای لوایح، تهیه و تصویب سند چشم‌انداز را از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیسیون شهرسازی و معماری عنوان کرد و گفت: در این رابطه کمیسیون شهرداری را مکلف به تمرکز نقطه‌ای در امر تملکات کرده است.

وی از برگزاری 30 جلسه توسط اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد و افزود: از 130 مسئله بررسی شده در کمیسیون 45 مورد آن به صورت لایحه در شورا مصوب شده که 65 درصد مصوبات شورا را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان با تشریح وظایف این کمیسیون ادامه داد: این کمیسیون در قالب وظایف مشورتی، پیگیری و نظارت، تدوین استراتژی، تدوین استاندارد و غیره ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه در پروژه بازگشایی خیابان زینبیه غربی 42 قطعه برای تملک وجود داشت، عنوان کرد: تملک 13 مورد از قطعات مذکور انجام شده است.

دويران با بیان اینکه تملکات بازگشایی خیابان 7 تیر نیز باید در سه ماهه نخست امسال به پایان برسد، بیان کرد: در این پروژه نیز 9 قطعه باید تملک می‌شد که از این تعداد 5 قطعه انجام و 4 مورد نیز در مرحله تملک قرار دارد.

رئيس كميسيون مناسب سازي معابر محيط شهري شورا نيز به ایجاد فضای مناسب برای استقرار کارگران فصلی میدان دروازه ارک اشاره کرد و یادآور شد: طرحی در این زمینه ارائه شده است که باید پیگیریهای لازم به منظور اجرایی کردن آن از سوی شورا انجام شود.

پريسا شعباني گفت: وظیفه شورا را دفاع از حقوق مردم بوده و شهرداری موظف به رفع نواقص موجود در سطح شهر است، بنابراین باید در مورد رفع مشکلات شهری برنامه‌ریزی منظم وجود داشته باشد.

وي با اشاره به اینکه در برخی از نقاط مختلف شهر به واسطه مسکوت ماندن برخی از پروژه‌های شهری منطقه به حالت مخروبه‌ای درآمده است که در هنگام بارش و وزرش باد مشکلاتی را برای اهالی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: شهرداری برای پروژه‌هایی که در طولانی مدت اجرایی می‌شوند بوستانهای محله‌ای با هزینه‌های کمتر ایجاد کند.

شعباني نورپردازی محلی و ایجاد مبلمان شهری را در تملک‌های پهنه‌ای انجام شده، الزامی دانست و گفت: این اقدامات را می‌توان با زیرسازی کوتاه مدت عملیاتی کرد تا از مشکلات موجود برای اهالی محلات مورد نظر کاسته شود.

وي به عدم حضور مدیران شهری و معاونان شهردار در مواقع بارانی برای پاسخگویی اشاره و تصریح کرد: باید از این افراد پرسیده شود که اولویت با کدام حوزه است، حل مشکلات شهر و یا حضور در دانشگاه که یکی از معاونان شهردار به هنگام تقاضا برای حضور در محل داده است.

رئيس كميسيون نظارت و پيگيري شورا نيز گفت: با توجه به فرصت باقی‌مانده برای پایان عمر شورای چهارم به منظور رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده رویکرد شورا در زمینه فعالیت شهرداری باید تغییر یافته و یا افراد مورد پایش قرار گیرند.

محمد محمدي با بیان اینکه متاسفانه شهرداری دچار روزمرگی شده و تغییرات محسوسی در سطح شهر قابل رویت نیست، بیان کرد: در این زمینه باید انضباط مدیریت برنامه‌ای در شهرداری زنجان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شورا باید ناظر شهرداری باشد نه دنباله‌رو خاطرنشان کرد: کارآمدی و اثر‌بخشی اقدامات شورا و شهرداری باید در سطح شهر مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =