ایرنا نوشت: رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که تهران و سئول می توانند برای جلوگیری از توسعه برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.


خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی روز چهارشنبه در گزارشی از قول «پارك گئون هی» كه به سئول بازگشته، آورده است: ما می توانیم با ایران در خصوص اینكه كره شمالی برنامه های تسلیحاتی خود را رها كند، همكاری های خوبی داشته باشیم.
این رسانه می افزاید: ایران و كره شمالی دارای روابط دوستانه سنتی هستند و سئول امیدوار است كه از همكاری تهران در این خصوص بهره مند شود.

یونهاپ می نویسد: مخالفت با هرگونه تسلیحات هسته ای از جانب ایران در جریان نشست خبری مشترك روسای جمهوری دو كشور در تهران مطرح شد و دكتر حسن روحانی همتای ایرانی «پارك» تاكید كرد كه كشورش نیز مخالف توسعه برنامه های هسته ای است.
گزارش می افزاید: اگرچه وی به نام كره شمالی اشاره نكرد اما مقصود رئیس جمهوری ایران طبیعتا به كره شمالی نیز ارتباط پیدا می كند.

«پارك» پس از ترك تهران با رسانه های گروهی كره در داخل هواپیمای ریاست جمهوری نیز گفت وگو كرد و به آنان گفت كه به ندرت دیده شده است كه ایران به این شكل معنادار و همچنین آشكارا در باره این مسئله موضع گیری كند.
وی همچنین خاطرنشان كرد كه سفرش به ایران فضای بیشتری برای همكاری میان دو كشور در خصوص عاری سازی شبه جزیره كره از تسلیحات هسته ای فراهم آورده است.
رئیس جمهوری كره در عین حال ابراز امیدواری كرده است كه سفرش به تهران باعث گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو كشور شود.
گفتنی است، «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی شب گذشته (سه شنبه) به سفر سه روزه خود به تهران پایان داد و صبح امروز به وقت محلی وارد سئول شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =