ایرنا نوشت: سه نفر از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا به مدیر عامل شرکت بوئینگ نامه ای نوشته و از او خواستند تا به ایران هواپیمای مسافربری نفروشد.

به گزراش ایرنا، فاكس نیوز سه شنبه شب نوشت كه 'پیتر روسكام، باب دولد و رندی هالتگرن 'در نامه خود مدعی شدند كه نگران هستند قرارداد بوئینگ و ایران منجر به تقویت 'بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان' شده و هواپیماهای مسافربری به 'نظامی' تبدیل شوند.

این سه عضو كنگره از ایالت ایلینویز آمریكا در نامه خود مدعی پشتیبانی مالی ایران از تروریسم شده و ایران را متهم می كنند كه در گذشته از هواپیماهای مسافربری برای ارسال تسلیحاتی مانند راكت و موشك به گروههای 'تروریستی' استفاده كرده است.

روساكم، دالد و هولتگرن سه نماینده افراطی جمهوریخواه كنگره آمریكا در نامه شدید اللحن خود از دنیس مولنبرگ مدیر عامل شركت بوئینگ درخواست كردند تا این شركت از توافق با ایران و تجهیز این كشور به هواپیماهای مسافربری و دیگر خدمات صرف نظر كند.

«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی چندی پیش خبر داد كه نمایندگان شركت بوئینگ به ایران آمدند و با شركت های هواپیمایی ایران نشست دو روزه ای برگزار كردند. وی گفت: در این نشست با طرح مسایل و مشكلات مربوط به پشتیبانی از هواپیماهای بوئینگ موجود، این شركت قول داد مجوز لازم برای توسعه همكاری خود را با شركت های ایرانی از وزارت خزانه داری امریكایی اخذ كند.

این ادعا در حالی مطرح می شود كه آمریكا همواره با حمایت از گروههای تروریستی در منطقه سبب جنگ افروزی در منطقه شده و با ارائه كمك های مستمر نظامی- تسلیحاتی و مالی مستقیم به رژیم صهیونیستی، این رژیم را آشكارا در كشتار مردم بیگناه فلسطین حمایت می كند.

آمریكا فقط سالانه سه میلیارد دلار كمك بلاعوض تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی دارد. علاوه براین آمریكا از سال 1949 تاكنون 115 میلیارد دلار بابت كمك به برنامه های نظامی رژیم صهیونیستی هزینه كرده است.
بسیاری از نمایندگان آمریكا در طرح و اقدام های مختلف ضد ایرانی درصدد هستند تا مانع از گسترش روابط اقتصادی ایران با شركت های بزرگ اقتصادی در جهان شوند.

به گزارش فاكس نیوز ؛ 'پیتر روسكام روزهای گذشته با رسانه های اروپایی مصاحبه هایی انجام داد تا ایرباس را نیز وادار سازد كه از قرارداد 25 میلیارد دلاری فروش 118 هواپیمای مسافربری به ایران چشم پوشی نماید. وی همچنین جمعه گذشته الحاقیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) را به كنگره تقدیم كرد كه در آن پنتاگون از اعطای پروژه های خود به شخصیت های حقوقی كه با ایران مراوده داشته باشند ممنوع می شود.'

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =