از سال ۹۲ تا کنون شاهد کاهش ۶.۷ درصدی نرخ بیکاری در استان بوده ایم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به افزایش تراز تجاری استان به ۶۵ هزار میلیارد تومان، از کاهش ۶.۷ درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ، علی هادی چگنی  در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی لرستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه محور توسعه لرستان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اظار داشت: نرخ بیکاری در استان در سال ۹۲، ۲۰ درصد بوده که این میزان در سال ۹۴ به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون شاهد کاهش ۶.۷ درصدی نرخ بیکاری در استان بوده ایم، تصریح کرد: این درحالیست که کاهش متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱.۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان با اشاره به اینکه تراز تجاری استان ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: این میزان در حال حاضر به ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

چگنی با بیان اینکه متوسط سرانه درآمد در استان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است، تصریح کرد: این میزان به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به واگذاری ۱۶۶ پروزه استان با دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار گفت: موضوع واگذاری این پروژه ها در پنج نوبت در نشریات چاپش ده است و تا کنون ۱۴ متقاضی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان یادآور شد: تا کنون دو مورد از پروژه های استانی واگذار شده و سه مورد دیگر در حال بررسی در کارگروه بوده و تا ۱۰ روز آینده واگذار می شوند.

چگنی ادامه داد: کار واگذاری ۹ پروزه نیز در مرحله تهیه گزارش تصمیم است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =