کمال انسان در این است که حساب دخل‌وخرج خود را داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: ظرفیت‌های معدنی لرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان به‌کارگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان به نقل از تسنیم، آیت‌الله میرعمادی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر انسان دخل‌وخرج خود را نداند و برنامه‌ریزی در این زمینه نداشته سبب بدبختی دیگر اعضای جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمال انسان در این است که حساب دخل‌وخرج خود را داشته باشد افزود: مفهومی ندارد که در یک مملکت مخارج دو برابر درآمد باشد چراکه این سبب مشکلات اقتصادی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی این است که در زندگی برنامه داشته باشیم و از داشته‌های خود استفاده کنیم.

وی کار و تلاش را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:کار کلید پیشرفت و توسعه است بنابراین در این زمینه بهره‌وری و مدیریت زمان می‌تواند کارساز باشد.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ کار را باید در جامعه تقویت کنیم و به سمتی پیش برویم که روی داشته‌های خود تکیه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم اقتصاد را درست کنیم باید به تولیدات داخلی توجه کنیم گفت: اسراف بلای جان جامعه شده چراکه تولیدات ما کم نیست ولی اسراف زیاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به ظرفیت‌های معدنی استان لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان توانمندی و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و این اقدام دولت که استان را به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده نیز خود یک ظرفیت است که باید از آن استفاده شود.

وی اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد و عنوان کرد: جای سؤال است که ما از دانش و تجربه چقدر برای اقتصاد استفاده کرده‌ایم و سؤال دیگر اینکه برای رونق اقتصادی انسان چقدر از پروژه‌های دانشگاهی در اختیار مسئولان اجرایی استان قرارگرفته است ازاین‌رو همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =