کمبود منابع آب شرب در شرق مازندران

فرماندار شهرستان بهشهر از کمبود منابع آب شرب در شرق مازندران خبر داد و گفت: مدیریت مناسب بر منابع آبی انجام شود که در این راستا اولویت مهم آبگیری سد گلورد در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از بهشهر، جلسه بررسی‌‌‌ مشکلات آب شرق مازندران با حضور فرمانداران و نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در دفتر فرماندار نکا برگزار شد.

سید خالق سجادی با اشاره به مشکل کم‌آبی و بی آبی در شرق مازندران بیان داشت: کمبود آب در بهشهر، خلیل‌شهر، رستمکلا و زاغمرز مشهود است و امید است با رفع این مشکلات رضایتمندی در این حوزه‌ داشته باشیم و بسیاری از این موانع مرتفع شود.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ خلیل‌شهر خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار حدود 6 میلیارد ریال اجرایی شده است و باید به بهره‌برداری برسد تا مردم شاهد عملیاتی شدن خدمات باشند و در این راستا نیازمند نوسازی پمپاژ و حفر چاه در مناطق مختلف این شهرستان هستیم.

فرماندار بهشهر افزود: مهمترین مسئله در این راستا چاره‌اندیشی توسط مسئولان برای رفع این معضل است که باید وظیفه مردم و مسئولان در این زمینه روشن باشد.

علی محمد شاعری در ادامه گفت: با بررسی هایی که در استان انجام شده غرب استان مسئله منابع آبی بر مصرف، سبقت گرفته است.

وی افزود: در مرکز استان این تعادل برقرار شده و مصرف و منابع آبی در یک سطح است و در شرق مازندران مصرف بر منابع آبی سبقت گرفته و با کمبود منابع آبی روبرو هستیم.

منتخب مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رفع معضل کم آبی در شرق مازندران باید مدیریت مناسبی بر منابع آبی انجام شود که در این راستا اولویت مهم آبگیری سد گلورد در سال جاری است.

شاعری در پایان با اشاره اینکه 10 درصد آب های سطحی مازندران مهار میشود مطرح کرد: مهار این آب ها در دستور کار قرار میگیرد و تمام دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی مدون در بخش مدیریت منابع آبی وارد عمل میشوند و امید است در دو ماه آتی تمهیدات لازم صورت بگیرد تا پروژه ها اجرایی و عملیاتی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =