دستگاه ها در اجرای برنامه ششم توسعه سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند دستگاه ها در اجرای برنامه ششم توسعه سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و هم به لحاظ کارشناسی و هم به لحاظ تمکین از منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در پایان سال عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان که با عنوان ستاد راهبردی و مدیریتی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی برگزار شد، گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی از نظر مقام معظم رهبری برای جذب سرمایه گذاری های خارجی این است که به سراغ تکنولوژی هایی برویم که انتقال تکنولوژی شود نه اینکه برای سرمایه گذاران کار درست کنیم.
وی اظهار کرد: در این زمینه نیز اقداماتی از سوی فعالان اقتصادی استان انجام گرفته که تبدیل ساوه به بندر خشک یکی از این اقدامات است و یک گروه از وابستگان به سازمان بنادر در این زمینه اعلام همکاری کرده است، اما برای انجام این کار علاوه بر استقرار گمرک باید خط راه آهن نیز ایجاد شود؛ لذا فرصت های لازم باید هرچه سریعتر ایجاد شود.
زمانی قمی بیان کرد: دستگاه ها در اجرای برنامه ششم توسعه سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و هم به لحاظ کارشناسی و هم به لحاظ تمکین از منویات مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در پایان سال عملکرد مطلوبی داشته باشیم.
وی ابراز کرد: همه دستگاه ها برنامه ها و پروژه های نیمه کاره را ابلاغ کنند تا درصورت نیاز به صدور مصوبه جدید اقدام شود چراکه معاون اول رییس جمهور و دولت قول همکاری و مساعدت لازم را داده اند.
زمانی قمی بیان کرد: جذب سرمایه گذار برای ساخت نیروگاه برق به جذب سرمایه یک میلیارد یورویی در ساوه به روش سیکل ترکیبی و با همکاری شرکت یونیک اینترنشنال بلژیک نیز از اقدامات انجام شده است و طبق پیگیری ها این موضوع در شورای سرمایه گذار تصویب شد ه و ظرف 10 روز باید زمین مورد نیاز واگذار شود.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی 36 میلیون یورویی با دعوت از شرکت لیپکس آلمان برای ساخت کوره الیاف شیشه در مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان را انیز از برنامه های صورت گرفته انجام شده برشمرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =