عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی راه عبور از مشکلاتی است که جبهه‌ استکبار به آن‌ها امید بسته است، گفت: ایجاد اشتغال در مناطق محروم بهترین شیوه‌ی اجرای اقتصاد مقاومتی است.

علی‌نعمت چهاردولی با اشاره به این‌که شعار محوری انقلاب اسلامی مردم ایران «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون برای تحقق این شعار شهدای بسیاری داده‌ایم. امروز راه تحقق این شعار پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گفته‌ی وی، اگر روزی سردمداران و استکبار با تحمیل جنگ قصدشان ایجاد مانع بر سر استقلال و آزادی مردم ایران بود اکنون با تحریم‌ها و حربه‌ی اقتصادی به جنگ مردم ما آمده‌اند و راه شکست دادن‌شان تقویت اقتصاد ملی است که اصول اقتصادی به دقت بر همین مبنا تدوین شده است.

نماینده‌ی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: سردمداران جهان و دشمنان فکر می‌کنند اگر فشار اقتصادی بر اقشار محروم جامعه وارد کنند، مردم از پیگیری شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی دست خواهند کشید و همین تلقی باعث شده تاکنون بیش‌ترین فشار را از همین ناحیه وارد کنند. اما با مقاوم‌سازی اقتصاد کشور از طریق اقتصاد مقاومتی است که می‌توان حربه‌ شوم آن‌ها را خنثی کرد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پیش از ابلاغ این سیاست‌ها برخی نهادها در مسیر تبلور اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کردند گفت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از جمله این نهادها هستند و چند سالی است که در مسیر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند.

چهاردولی با تأکید بر این‌که بنیاد برکت با فعالیت‌هایی که در حوزه‌ محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور انجام داده است در مسیر واقعی اقتصاد مقاومتی قرار دارد، گفت: کمک به سرپا شدن واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل و یا در حال ساخت، ایجاد و ساخت مدرسه و در نهایت کمک به رفاه مردم این مناطق باعث شده تا مردم در این مناطق چشم‌انداز بهتری را پیش ‌روی خود ببینند.

وی تأکید کرد: بهترین شیوه‌ی پیگیری اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال است و هر اندازه ایجاد اشتغال در مناطقی باشد که معضل بیکاری در آن‌جا دامنه‌دارتر باشد، پسندیده‌تر است و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در همین راستا قدم بر می‌دارد.

به گفته‌ی عضو کمیسیون عمران مجلس، یکی از نکاتی که در ایجاد اشتغال و توجه به واحدهای تولیدی دارای اهمیت است، کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط و در نهایت صنایع سبک است. چرا که عمده اشتغال کشور در همین واحدهای تولیدی کوچک است که در مورد فعالیت‌های بنیاد برکت و به خصوص در استان همدان و شهرستان ملایر که از نزدیک شاهد فعالیت‌های بنیاد بودیم نیز این مسئله به چشم می‌خورد.

علی نعمت چهاردولی با تأکید بر این‌که رفع محرومیت جز با ایجاد شغل دایمی ممکن نیست، گفت: باید برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گام‌های عملی برداریم که مهم‌ترین گام در این راستا ایجاد اشتغال و کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده از تکانه‌های اقتصادی چند ساله‌ گذشته است.

 

223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درست میفرمایند.بخصوص ایجادکشت وصنعتهای عظیم ودرکنارآن دامداری وصنایع لبنی و نیزصنایع تبدیلی برای بسته بندی وفرآوری وصادرات محصولات در نزدیک مرزهاباعث ایجاداشتغال پایدارورفع محرومیت درمرزهاشده وهزینه صادرات راکاهش میدهد.فرضاایجادکشتارگاه وصنایع بسته بندی صادرات محوردرکرمانشاه وکردستان میتواندایران رابه صادرکننده ممتازگوشت قرمزبه منطقه تبدیل کند.وخیلی موارددیگر.....
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    چه خوب بودکه درسواحل جنوب پتروشیمی های بزرگ احداث میشدتانفت رابه کالاهای چندبرابرقیمت تبدیل کنندوازهمانجابه تمام دنیاصادرکنیم. هم سواحل محروم جنوب احیامیشدهم اشتغال فراوان هم عدم وابستگی به صادرات نفتی حاصل میشد.