عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران خواستار خواهر خواندگی تبریز و بوسان کره جنوبی و برقرار پرواز مستقیم بین این دو شهر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نصر، "محسن مهرعلیزاده" به دنبال سفر رئیس جمهور کره جنوبی در صدر هیات 200 اقتصادی به کشورمان، از پیگیری انعقاد پیمان خواهرخواندگی تبریز و بوسان خبر داد و گفت: به دنبال مذاکراتی که شهرداری و شورای شهر تبریز با مقامات شهر بوسان داشتند، در سفر اخیر هیات اقتصادی ایران به کره جنوبی این مسئله پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سفری که اخیراً به کره جنوبی و بوسان داشتم، پیام شهردار تبریز را به مقامات بوسان رساندم و طی ملاقات های متعددی که داشتیم، این توافق حاصل شد که پیمان خواهرخواندگی دو شهر صنعتی تبریز و بوسان به امضا برسد.

مهر علیزاده خواهرخواندگی تبریز و بوسان را هم به نفع بوسان و کره و هم به نفع تبریز و ایران دانست و گفت: به لحاظ اینکه تبریز قطب صنعتی و ماشین افزار ایران بوده و هست، برقراری این پیمان بسیار مهم تلقی می شود.

وی ادامه داد: تبریز صنعت کارخانه ساز دارد و من آن زمان که در سال های 53 تا 57 در دانشگاه تبریز مهندسی مکانیک می خواندم، در ماشین سازی تبریز دوران کارآموزی خود را گذرانده ام و به یاد دارم که این کارخانه چه عظمتی داشت و سطح کارهای تکنیکی و مهندسی آن چقدر متفاوت از کشور و منطقه بود که هنوز از یاد نبرده ام.

این عضو برجسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در فضای پسابرجام که کشورهای مختلف برای رابطه با صنایع و بازرگانان ایران مسابقه گذاشته اند، علاقه کره ای ها برای ارتباط با ایران بیشتر است و طبیعتاً در این رفت و آمدهای تجاری بستگی به پتانسیل هر یک از کشورها و استعدادهایی که کشور دارد، دو طرف از ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند استفاده خواهند کرد.

مهرعلیزاده گفت: با توجه به اینکه بوسان و تبریز دو شهر مهم صنعتی کره و ایران هستند، خواهند توانست همکاری های صنعتی و تکنولوژیک مهم و راهبردی با هم داشته باشند به خصوص در زمینه تولید ماشین افزار خواهیم توانست شاهد همکاری های بسیار نزدیکی با کره ها باشیم.

وی با اشاره به اشتیاق کره ها و مسئولان بوسان برای همکاری با شرکت های تبریزی، گفت: وقتی پیشنهاد همکاری های صنعتی و تکنولوژیکی را با مسئولان کره ای در میان گذاشتم بسیار استقبال کردند. خواهرخواندگی دو شهر تبریز و بوسان گام بلندی برای توسعه مناسبات فی مابین خواهد بود که با استقبال بسیار زیادی در کره مواجه شده است و قرار شد طی سفری که در آینده نزدیک هیات اقتصادی کره ای به تبریز و چند شهر دیگر خواهند داشت، این توافق ها جدا پیگیری شود.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی در تبریز، هم در ایران و هم در منطقه تاثیرگذار خواهد بود، گفت: رونق صنایع مادر تبریز و گروه ماشین سازی تبریز با همکاری با شرکت های مشابه کره جنوبی اتفاق خواهد افتاد و این به نفع همه خواهد بود.

وی از پیشنهاد راه اندازی پروازهای مستقیم بین تبریز و بوسان خبر داد و گفت: پیشنهاد من برقراری پرواز مستقیم بین تبریز و بوسان است و برآوردی که داشتم هر هفته بیش از 500 نفر بین دو شهر رفت و آمد می کنند که در حال حاضر به دلیل نبود پرواز مستقیم بین دو شهر، اتباع دو کشور مجبور می شوند از خطوط هوایی دیگر کشورها استفاده کنند.

مهرعلیزاده گفت: پرواز مستقیم می توانند تردد بین دو کشور را راحت کند. حتی سفارت کره جنوبی می تواند با دایر کردن کنسولگری در تبریز کار صدور روادید و تعاملات بین دو کشور را سریع تر کند. خوشبختانه شهردار بوسان هم از این پیشنهاد استقبال بسیاری خوبی کرد و گفت هواپیمایی کره آماده برقراری پرواز مستقیم بین دو شهر است. همین ها است که راه توسعه را هموار می کند، بدون اینکه ما سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشیم، می توانیم از این امکان استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: کره جنوبی در 30 سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است و در صنعت خودروسازی که رشته خود من نیز هست، باید بگویم شرکت های خودروسازی ایران قبل تر از کره شروع کردند، اما حالا خودروسازی دو کشور قابل قیاس نیست. در هر حال ما باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم و برایش مزاحمت ایجاد نکنیم و با تسهیل قوانین و رفع موانع و اعتماد به بخش خصوصی راه را برای توسعه باز کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =