۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد درگیری در سوریه از"بسیاری از جهات از کنترل خارج شده است"

به گزارش پایگاه خبری النشره، جان کری وزیر امور خارجه سوریه درپی سفر کوتاهش به ژنو هشدار داد که درگیری در سوریه "در بسیاری از جهات از کنترل خارج شده و بسیار نگران کنننده است".

وی به بحث و گفت وگو درباره ایجاد "یک سازوکار" پیگیری اشاره کرد و گفت: ما در ساعات آینده تلاش خواهیم کرد تا ببینیم که می توان به توافقی رسید؛ نه فقط برای از سرگیری عمل به توافق توقف اقدامات جنگی بلکه همچنین ایجاد مسیری برای اینکه نتیجه -براساس آتش بس- فقط یک یا دو روزه نباشد بلکه بیشتر باشد.

کری بعد از مذاکره با دیپلماتهای سازمان ملل و کشورهای عربی افزود: پیشرفت درباره یک طرح حاصل شده است که این طرح در تلاش برای کاستن از دامنه خشونتها در شهر حلب است.

وی در عین حال افزود: نیاز به تلاش بیشتری است و تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا که به همراه استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سخن می گفت، افزود: آتش بس 9 هفته ای که تاثیر مثبت و عمیق داشت و جهان انسانهای زیادی را نجات داد؛ در هفته های اخیر در بوته آزمایش قرار گرفته است .

کری مدعی شد: هدف همان حمایت از آتش بس فراگیری است که بتواند از زیر بار آزمایش های بیشتری با موفقیت بیرون بیاید.

وی همچنین متعهد شد که ناظران آتش بس بیشتری برای نظارت بر موارد نقض آتش بس به طور 24 ساعت و هفت روز هفته اختصاص یابد.

ادعاهای کری مبنی بر تمایل آمریکا برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس در حالی است که آمریکا در عمل از گروه‌های تروریستی در کنار رژیم‌های سعودی و قطر و همچنین ترکیه حمایت می‌کند و هرگز مزدوران منطقه‌ای خود را برای توقف حمایت از تکفیری‌ها تحت فشار قرار نمی‌‌دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =