دسامبر سال گذشته واتس اَپ به دستور دادگاه محلی به مدت 48 ساعت فیلتر شد. دلیل این کار عدم ارائه اطلاعات از سوی مدیران اپلیکیشن درباره یک قاچاقچی بود.

به گزارش خبرآنلاین، سپس دادگاه عالی دستور رفع مسدودیت را صادر کرد و واتس اَپ مجدداً در برزیل قابل‌استفاده شد.

اما این هفته واتس اَپ دوباره به مدت 72 ساعت مسدود شد تا کمپانی اطلاعات مربوط به یک قاچاقچی را به دادگاه ارائه کند و بر اساس دستور رسمی به دلیل عدم بازخوانی پیام‌های مظنون، اپراتورهای مخابراتی با ایجاد اخلال این اپلیکیشن محبوب را در برزیل مسدود کردند.

در ماه مارس امسال اتفاقی مشابه در آمریکا رخ داد و دادگاه نتوانست به اطلاعات یک مظنون دسترسی پیدا کند  چراکه واتس اَپ مانع از استراق سمع پیام‌ها توسط وزارت دادگستری آمریکا شد.

اما اپراتورهای مخابراتی برسیل از مسدود شدن واتس اَ بسیار خوشحال هستند چراکه بیش از 100 میلیون برزیلی با واتس اَپ کار می‌کنند و ارسال پیامک و تماس تلفنی از طریق واتس اَپ انجام می‌دهند و عملاً با این کار مانع سودهای سرشار اپراتورهای مخابراتی شده‌اند و آنچه درباره رأی دادگاه مظنونان و قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور مطرح می‌شود، پوششی است تا مانع از ضرر و زیان بیشتر اپراتورها شوند.

اپراتورها سرویس  VOIP را در برزیل غیرقانونی می‌دانند و حتی دستور بازداشت مارسل مونتالوائو، مدیر فیس بوک در برزیل را در ماه مارس گرفتند تا فشارها بر این کمپانی بیشتر شود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    20 0
    سیاست به اندازه تکنولوژی قدرتمند نیست, بنابراین با زور گفتن کار خود را پیش می برد.
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      1 11
      ماذا فازا؟ طرفدار قاچاقچی ها و تروریست ها هستی که بدون خطر دستگیر شدن از این سرویس ها برای مقاصد خود استفاده می کنند؟ به قول اوباما اینها نباید یک جعبه سیاه درست کنند.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      7 0
      بی نام 11:45 کلا نگرفتی جریان چیه. اول خوب بخون, بعد خوب تجزیه و تحلیل بکن و دست آخر نظر بذار.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    16 0
    بی نام دوم بقیه مردم که نباید معطل چندتا قاچاقچی بشند که. عجبا.
  • امیر A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    1 0
    پس جریان این است که چون سود نمی توانند بکنند با بهانه به دولت فشار می ارند که این برنامه ها را اختلال اندازند که غیر قابل استفاده شوند. قابل توجه مخابرات ایران