ایسنا نوشت ، مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها در چند سال اخیر، گفت: متاسفانه چهارمحال و بختیاری هفتمین استان مواجه با خشکسالی در کشور محسوب می‌شود.

مهرداد قطره  افزود: استان چهارمحال و بختياري پس از استان‌هاي يزد، خراسان جنوبي، سمنان، اصفهان، سيستان و بلوچستان و فارس، هفتمين استان‌ مواجه با خشكسالي دز سطح کشور است.

وي افزود: متوسط بارش برف و باران در سال آبي 477 ميلي‌متر بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 18 درصدي بارندگي مواجه شدیم.

مديركل هواشناسي استان با اشاره به كمبود بارندگي در هشت سال گذشته، تصريح كرد: درمجموع طي هشت سال گذشته، استان با كمبود 928 ميلي‌متر بارندگي مواجه است كه كمبود بارش در شهرستان‌هاي كوهرنگ، شهركرد، بروجن، لردگان به ترتيب با دو هزار و 226، 305، 259 و 576 ميلي‌متر است.

قطره ميانگين بارش بلندمدت سال آبي را 576 ميلي‌متر گزارش كرد و گفت: شهرستان بروجن با 107 ميلي‌متر بارش باران در سال گذشته كمترين بارش در استان را داشته كه در مدت مشابه سال قبل از آن بارش باران 245 ميلي‌متر بوده كه حاكي از كاهش 53 درصدي بارندگي در اين منطقه است.

وي با اشاره به ميزان كل بارندگي‌ها در سطح استان، افزود: بارندگي نسبت به سال گذشته 19 درصد و نسبت به ميانگين بلندمدت 14 درصد كاهش يافته است.

مديركل هواشناسي استان، با اشاره به كاهش 19 در صدي بارندگي در استان، خاطر نشان كرد: علي‌رغم بارندگي‌هاي بسيار در ماه گذشته، نهمين سال خشكسالي در استان تجربه خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =