ایسنا نوشت: رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت از تدوین برنامه‌ای جدید برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از ایدز به نوجوانان و جوانان خبر داد.

پروین افسر کازرونی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از ایدز، اظهار کرد: جلب مشارکت بخش‌های مختلف، تاکید بر برنامه‌های پیشگیری و کنترل ایدز در گروه نوجوانان و جوانان به صورت آموزش در مدارس و خارج از مدارس در قالب بسته‌های آموزشی که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش شروع شده، در دست اقدام است.

وی همچنین از راه‌اندازی پنج مرکز مشاوره ویژه نوجوانان و جوانان در مناطق پرخطر استان‌های تهران، کرمانشاه، فارس و خوزستان خبر داد و افزود: استفاده از روش‌های نوین آموزشی مثل تهیه کلیپ و فیلم‌های کوتاه که بتواند به طور گسترده در اختیار افراد خصوصا نوجوانان و جوانان قرار گیرد، جزو برنامه‌های ما قرار دارد. امیدواریم بتوانیم این کلیپ‌ها را از دانشگاه تا پادگان‌ها و هرنقطه‌ای که این گروه سنی حضور داشته باشند و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنیم.

برنامه‌های پیشگیری از انتقال ایدز مادر به کودک گسترش می‌یابد

کازرونی همچنین به گسترش برنامه‌های پیشگیری از انتقال مادر به کودک به صورت پایلوت در 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این اقدامات در تمام مناطق حاشیه نشین نیز انجام می‌شود. در مراکز سلامت جامع، تمام زنان باردار این مناطق در زمینه ایدز آموزش می‌بینند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در صورت ابتلا، تشخیص و درمان دارویی آن آغاز شود و انتقال آن از 30 تا 40 درصد به کمتر از دو درصد کاهش دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =