ایسنا نوشت: رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از دفاع مقدس 6 بار در معرض تهاجم نظامی قرار گرفته‌ایم گفت: بازدارندگی موشکی، دریایی و هوایی ایران مانع حملات نظامی دشمن شد.

سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار کرد: سپاه طبق قانون اساسی و اصل 150 مسئولیت نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد و طبق قانون این مسئولیت ماندگار و دائمی است.

وی افزود: هر چه زمان می‌گذرد شاهد انواع توطئه‌ها و گرفتاری‌هایی برای انقلاب هستیم و پی می‌بریم که امام با چه دوراندیشی این سپاه را بنیان نهاد.

سرلشکر باقری تأکید کرد: هرچند دوم اردیبهشت به عنوان روز تأسیس سپاه در تقویم آمده اما سپاه از روز پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن در حافظت از امام(ره) تشکیل شده بود و این انقلاب را مانند چشمش تا الان حفظ کرده است.

وی ادامه داد: در حالیکه همه دنیا با تمام توان خود در صدد ضربه به انقلاب اسلامی برآمدند نقش سپاه را در پیشگیری و طراحی و اجرا و مقابله و تقابل با دشمن و برخورد با این حوادث می‌بینیم. حوادثی از جمله حادثه طبس، کودتا و تجاوز بزرگ در نوک پیکانی به نام ارتش بعث عراق و توطئه‌هایی که کشور را تا لبه جنگ به پیش برده است اما سپاه با فرماندهی مقام معظم رهبری و تلاش و ایثار توانسته رسالت پاسداری خود را به خوبی ایفا کند.

سرلشکر باقری تأکید کرد: پس از دفاع مقدس 6 بار در معرض تهاجم نظامی قرار گرفتیم. از جمله در حوادث حمله به افغانستان، غائله عربستان، مسئله هسته‌ای و ... .

وی گفت: الان شاهدیم که اعضای کابینه جرج بوش پسر اعلام می‌کنند طرح حمله را تهیه و با سازماندهی نظامی آماده اجرای آن بودند. اما در سطح سیاسی مورد قبول واقع نشد. از طرفی بازدارندگی موشکی، دریایی و دفاعی ما با تلاش سرداران چون غفاری و تهرانی‌مقدم مانع آن شد.

باقری ادامه داد: ممکن است تهدید نظامی امروز کمرنگ شده باشد که این به دلیل بازدارندگی سپاه است اما مطمئن باشید اگر روزی احساس کنند تیغ بازدارندگی ما ذره‌ای کند شده لحظه‌ای در تجاوز نظامی درنگ نمی‌کنند.

باقری تأکید کرد: دشمن اسم دیگری روی سازش، کوتاه آمدن،‌اباحه‌گری و بی‌خیالی دینی می‌گذارد و آن را به خورد ما می‌دهد. آنها نسبی‌گرایی افراطی را دنبال می‌کنند لذا سپاه باید مراقب این موضوعات باشد.

رئیس ارکان ستاد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه باید واقعیت روز صحنه را به دانشجویان آموزش دهیم، گفت: باید برای دانشجویان از تجربه امروز عراق و سوریه، شمال غرب و جنوب شرق و برقراری امنیت تهران در سال 88 بگوییم زیرا شرایط الان با دفاع مقدس و غائله کردستان فرق کرده است.

همه ابزارهای استراتژیک و بازدارنده را خودمان تولید می‌کنیم

سردار سر تیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  نیز در آئین گرامیداشت مقام استاد  گفت:  کشور ما هیچ مشکلی در خصوص تولید و بازسازی تجهیزات دفاعی ندارد و در حال حاضر قدرت دفاعی ما به سطحی رسیده است که همه ابزارهای استراتژیک و بازدارنده را خودمان تولید می کنیم. یکی از این مثال ها این است که پهپادهای ساخت تولید ما قادر به پرواز در برد 3 هزار کیلومتر خارج از مرزها هستند.

وی با بیان اینکه امروز منطق ما برای جهان پذیرفته شده است گفت: در طول تاریخ هیچ کشوری نبوده که 37 سال تحت تهاجمات متنوع قرار داشته باشد و بتواند ادامه حیات دهد ولی کشور ما با هدایت رهبرمعظم انقلاب و مقاومت ملت عزیزمان نه تنها ادامه حیات داده بلکه توانسته در بخش های مختلف پیشرفت نیز کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه پیشرفت اسلام روز به روز در قلب اروپا بیشتر می شود اظهارداشت: برای مثال در بریتانیا سالانه 50 هزار نفر مسلمان می شوند و حتی متعددترین نام های موجود در آن کشور احمد، محمد و فاطمه است.

سردار سلامی در پایان با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی علیه داعش یک ائتلاف ساختگی است گفت: آمریکایی ها با تشکیل گروه های تکفیری و تروریستی از قبیل داعش و جبهه النصره قصد از بین بردن جذابیت های اسلام را دارند.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532862

برچسب‌ها